נוסבאום בבית המשפט, היום
(צילום: אביהו שפירא)

ד"ר נחום נוסבאום, פסיכותרפיסט בן 65 מקריית אתא, פגע מינית במטופל שליווה במשך תשע שנים, מאז שהיה בן 12. כך עולה מכתב האישום שהוגש הבוקר (שני) לבית המשפט המחוזי בחיפה שלושה שבועות לאחר מעצרו.
לפי הפרקליטות, נוסבאום נפגש עם הצעיר בתדירות גבוהה וביצע בו מעשים מגונים כמעט בכל טיפול ללא הסכמתו החופשית - ותוך ניצול התלות שפיתח בו הנער. בכתב האישום שהגישה עורכת הדין נועה בורג מפרקליטות מחוז חיפה נכתב כי המטופל הגיע לנוסבאום לראשונה בשנת 2004, והמטפל הורה לו במסגרת טיפולי "הרפיה" לפשוט את בגדיו כדי לגעת באיבריו האינטימיים. במקרים אחרים, נכתב, ביקש נוסבאום גם מהמטופל הצעיר לגעת בעצמו במסגרת אותם טיפולים.
1 צפייה בגלריה
החשוד נחום נוסבאום בבית המשפט
החשוד נחום נוסבאום בבית המשפט
ד"ר נחום נוסבאום בבית המשפט
(צילום: גיל נחושתן)
אביו של המתלונן, שהגיע היום לבית המשפט, אמר בכאב כי הוא מתייסר עם עצמו על כך שהוא זה שהביא אותו לנוסבאום. "הוא השתמש בי כדי להתעלל בבן שלי, אלוהים ישמור", אמר ל-ynet. "הבן שלי עובר תופת נפשית. אני משתמש בכל האמצעים האפשריים כדי לחזק אותו, אי אפשר להאמין איך הוא שמר את הסוד מרבית חייו".
עו''ד יעקב שלומוביץעו''ד יעקב שלומוביץ
עו"ד תמי אולמןעו"ד תמי אולמןצילום: ליאור אל-חי
בימים הקרובים ידון השופט ניצן סילמן בבקשת התביעה להורות על הארכת מעצרו של נוסבאום עד תום ההליכים המשפטיים נגדו. הסנגורים, עורכי הדין תמי אולמן ויעקב שלומוביץ, דחו את הטענות ואמרו כי מדובר בעלילת שוואה. "הנאשם כופר במיוחס לו", טענו עם הגשת כתב האישום. הנאשם ביצע טיפול של הרפיה ולא היו שום מעשים מיניים. נבקש לשחררו מהמעצר".