תיעוד ממעצר החשודים בפרשת האונס בגדרה
(צילום: דוברות המשטרה)

החשוד נמלט לשטחים ונתפס ליד חברון, בני משפחתו נעצרו בבתיהם בנגב וגם מהם יילקחו דגימות DNA: בן ה-22 מהפזורה הבדואית שנעצר אמש (שבת) בחשד לאונס האישה בתוך ביתה בגדרה נתפס בפעילות מיוחדת בשטחים, ליד חברון, אחרי שמאמצי החקירה של המשטרה הצליחו להביא למה שתיארו שם כ"בינגו פורנזי" שהביא לזיהויו החשוד במעשה.
הראיות השונות שנאספו בזירה הועברו למעבדה לזיהוי פלילי במטה הארצי, שם עבדו מסביב לשעון – כשבאירועים בעלי פרופיל תקשורתי נמוך יותר זה כנראה לא היה מתנהל כך – ואתמול בבוקר הגיעה פריצת הדרך שבזכותה הוא נתפס, אם כי במשטרה טרם מסרו מה היא הייתה בדיוק.
2 צפייה בגלריה
תיעוד של החשוד באונס בגדרה
תיעוד של החשוד באונס בגדרה
החשוד באונס, והפגנת תושבים שלשום
(צילום: שאול גולן)
האונס, נזכיר, אירע בלילה שבין חמישי לשישי, ועל פי החשד הצעיר פרץ לדירה בקומה השנייה בבניין בשכונת גולדה בעיר – ואנס את האישה אחרי שקשר אותה. האישה עצמה, אם לשלושה ילדים קטנים, סיפרה בהודעה בקבוצת הוואטסאפ השכונתית: "פרצו לי הביתה, אנסו אותי לעיני הילדים. תיזהרו, תסגרו דלתות". בנה הקטן, בן ארבע, סייע לה לאחר האונס.
גורם בכיר ביחידה המרכזית של משטרת מחוז מרכז, שעליה הוטלה החקירה, אמר כי החשד הוא שהאנס פרץ לדירה מתוך כוונה לבצע באישה את זממו, ולא מתוך כוונה אחרת. "הוא היה מכוון מטרה לפרוץ לדירה ולפגוע", אמר הגורם. החשוד באונס והחשודים הנוספים שנעצרו עבדו באזור באתרי הבנייה שם – והכירו היטב את השכונה. במשטרה אמרו כי לא הייתה הכרות מוקדמת ביניהם ולפי החשד הוא בחר בה כקורבן אונס אחרי שידע כי מדובר באישה שחיה לבדה בבית עם הילדים, ללא גבר, ולפיכך הייתה "טרף קל" מבחינתו.
שכן של הנאנסת בגדרה
(צילום: בראל אפרים)

נצ"מ רן בטאט, קצין אח"מ מחוז מרכז מתייחס לאונס בגדרה

החשוד נמלט מהדירה אחרי האונס וברח משם במכונית לשטחים. אמש כאמור נעצר ליד חברון בפעילות מיוחדת: הוא נתפס במהלך נסיעה, ולפי ההערכה עשה את דרכו חזרה לביתו בנגב. במקביל עצרה המשטרה שישה מבני משפחתו – בהם אחיו ואביו – בבתיהם השונים באזור. נבדק אם סייעו לו, וגם מהם יילקחו דגימות DNA כדי לחזק את הראיות הפורנזיות נגד החשוד המרכזי.
מפכ"ל המשטרה רב ניצב יעקב שבתאי בירך אמש את השוטרים שהיו מעורבים במעצר, ומסר: "מהרגע הראשון פתחנו את כל המעבדות לטובת חקירת האונס בגדרה ולא חסכנו בשום אמצעי טכנולוגי וחקירתי במטרה להגיע לחשוד. אני מברך את שוטרי ימ"ר מרכז וכל השוטרים שהיו מעורבים במצוד והמעצר המורכב. משטרת ישראל תעשה הכול כדי להביא את החשוד באונס לדין ונדרוש להטיל עליו עונש כבד".
2 צפייה בגלריה
שיחה בקבוצה הוואטסאפ בה הנפגעת מספרת על האונס שעברה
שיחה בקבוצה הוואטסאפ בה הנפגעת מספרת על האונס שעברה
ההודעה של האם בקבוצה השכונתית: "הוא הסתובב בכל הבית ואנס אותי"
(צילום: מאיר תורג'מן)
למרות המעצר, השכנים של האישה שנאנסה מדגישים כי על המשטרה לפעול ביתר שאת על מנת להחזיר את תחושת הביטחון לשכונה, שתושביה מתלוננים כבר זמן רב על פריצות לבתיהם. שכן בבניין שבו אירע האונס אמר ל-ynet: "אני שמח שתפסו אותו, באמת טוב לדעת שיש משטרה כזאת שיודעת להגיע לאנס הנתעב תוך פחות מיממה. מצד שני זה מאוחר מדי – כי בסוף עוצרים את הפושע אחרי שאנס אמא לשלושה ילדים, ואם רק היה אכיפה וביטחון שוטף כמו ניידות סיורים האונס הזה היה נמנע".
השכן הוסיף כי האישה שנאנסה עברה לבניין לפני פחות מחודש. "אין לנו ביטחון גם אחרי שעצרו את החשוד באונס. אנחנו רוצים משטרה באופן שוטף זה עדיין לא מרגיע אותנו", אמר – על רקע תלונות השוהים על כך שבגר אין תחנת משטרה, וזו לא הוקמה למרות הבטחות לעשות זאת שנשמעות כבר עשור.
שכנה אחרת סיפרה כי "מאז האונס הוקמו קבוצות רכישה של התקנת סורגים ואזעקות, וכולם מוסיפים מצלמות אצלנו בבניין, כולם החליפו את הקודים בדלתות, מנעולים לחלונות למרפסת". היא הוסיפה שהיא ובעלה "מבוהלים ומפוחדים, הוא טיפס לשכנה מתחתנו, אנחנו ישנים עם הילדים בחדר, הרחקתי סכינים מהמטבח, החבאנו אותם בחדרים".
פורסם לראשונה: 22:45, 04.02.23