טיבי: "ניסיתי למנוע עוול"
(צילום: לשכת טיבי )

ח"כ אחמד טיבי התייחס היום (שבת) לתיעוד שבו נראה מתעמת עם שוטרים ומפריע להם לעצור חשוד במעורבות בהפרות סדר בשכונת בית חנינא שבצפון-מזרח ירושלים - ומנצל את חסינותו כדי לאפשר לחשוד להימלט מהמשטרה. "ניסיתי למנוע עוול, את עוול ההכאה והתקיפה", אמר טיבי בסרטון שצילם לצד החשוד.
"אני יודע שאני לא יכול למנוע מעצר וכי יעצרו אותו שוב, אבל בהחלט לנסות למנוע את פציעתו ותקיפתו של סייף על ידי שוטרים אלימים שאכן קרתה דקות אחרי. כל הכותרות והקריאות כאילו 'תקף שוטרים' פייק ניוז. ההודעות כאילו 'זרק חפץ חשוד' עלילת שווא, לא היה ולא נברא. סייף שוחרר למחרת".
1 צפייה בגלריה
ח"כ טיבי והנער סייף
ח"כ טיבי והנער סייף
"המינימום המתבקש מנבחר ציבור הקשוב לסבל של בני עמו". ח"כ טיבי והנער סייף
(צילום: לשכת טיבי)
טיבי הוסיף כי זה היה "מעצר שווא אלים אחד נוסף מיני רבים מדי. עוול שהתרחש מול עיניי וניסיתי למנוע, לא לעמוד מנגד כששוטר מכה צעיר לנגד עיניי. המינימום המתבקש מנבחר ציבור הקשוב לסבל של בני עמו. אני שלם עם מניעת העוול ומאחל בריאות והחלמה מהירה לסייף".
בעקבות התקרית, פנה ח"כ איתמר בן גביר במכתב ליועמ"שית, גלי בהרב-מיארה, וביקש לחקור את הח"כ מהרשימה המשותפת על הפרעה לשוטרים בעת מילוי תפקידם. במכתבו ציין בן גביר כי מהסרטון עולה באופן ברור שח"כ טיבי תוקף שוטרים ומסייע לחשוד להימלט ממעצר.
תיעוד: ח"כ טיבי מאפשר לחשוד בהפרות סדר להימלט

השר לביטחון הפנים עמר בר-לב אמר בתגובה לתקרית: "אני רואה בחומרה את התנהגותו של ח"כ אחמד טיבי, כאשר פגע בפעילותם של שוטרים בירושלים בביצוע תפקידם. שוטרי ושוטרות משטרת ישראל פועלים במציאות מורכבת, והניסיון לשבש את עבודתם הוא בלתי נסבל - בוודאי כאשר מדובר בחבר כנסת שמנצל לרעה את חסינותו. ח"כ טיבי יודע שבמקרה ויש לו טענות כלפי המשטרה - הוא יכול לפנות ישירות אליי".
בתוך כך, יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה הגיע אמש לבית החולים רמב"ם בחיפה כדי לבקר את המחבל דאוד זביידי, אחיו של זכריא זביידי. זביידי נפצע אתמול באורח קשה מאוד בג'נין ופונה לרמב"ם לבקשת מנהל בית החולים בג'נין. זביידי עבר פרוצדורה ניתוחית ומאושפז במחלקה לטיפול נמרץ.
מבית החולים רמב"ם נמסר כי "הפצוע הוא עצור של מערכת הביטחון. המאבטחים הסבירו לח"כ עודה כי כניסתו אינה אפשרית וכי העציר אינו נגיש לביקורים בלי תיאום עם מערכת הביטחון. מיד לאחר מכן הוא עזב את בית החולים".