הודעה דרמטית של רשות התעופה האירופית, לאחר שמטוסי חברת הלואו-קוסט הענקית עשו פרסה באוויר - בעקבות אישור צה"ל כי חסן נסראללה חוסל בתקיפה אמש (יום ו') בדאחייה בביירות.
רשות התעופה האירופית הודיעה כי היא ממליצה על הפסקת הטיסות לישראל - וגם ללבנון - עד סוף החודש הבא, 31 באוקטובר ליתר דיוק.
1 צפייה בגלריה
מטוסי וויז אייר חוזרים על מסלולם ומבטלים את הנחיתות בישראל בעקבות ההסלמה
מטוסי וויז אייר חוזרים על מסלולם ומבטלים את הנחיתות בישראל בעקבות ההסלמה
הפרסה, בטיסה מלונדון לישראל
"אנחנו עוקבים אחר המצב במזרח התיכון וההשפעה שלו על התעופה האזרחית, בעקבות ההסלמה בלחימה בין ישראל לחיזבאללה", נמסר בהודעת הרשות והנציבות האירופית.
מעט לפני ההודעה, תועדו מטוסים של חברת "וויז-אייר" עושים פרסה וחוזרים ליעד שממנו המריאו. כך למשל טיסה מלונדון שכבר הייתה קרובה מאוד לשטח ישראל שבה לאחור, וכך גם טיסות אחרות.
מ"וויז-אייר" נמסר בתגובה: "עקב ההסלמה, החברה מאשרת כי היא משעה את טיסותיה לישראל ל-48 השעות הקרובות".

תקועים בלרנקה: "מקווה שיתגברו טיסות"

בינתיים, ישראלים רבים נתקעו שוב מחוץ למדינה. בין היתר - בלרנקה שבקפריסין, משם הייתה אמורה לטוס וויז-אייר, שבישרה על כך כשהנוסעים המיועדים כבר היו בנמל התעופה.
זהבית חבא ובעלה מאזור המרכז נתקעו בלרנקה. "חששנו וזה אכן קרה. ממש ברגע האחרון הודיעו. ניסינו למצוא מושבים פנויים בטיסות של ארקיע, ישראייר, בלו בירד ואל על אבל אין מושב אחד פנוי ביומיים הקרובים. אנחנו רגע לפני ערב ראש השנה וכולם לחוצים כאן להגיע הביתה לחג. יש כאן גם משפחות עם ילדים. כולנו למעשה צריכים למצוא כרגע מלון, לכמה לילות לא ברור עדין. כולי תקווה שהחברות התעופה הישראליות יתחשבו במצב ויתגברו עוד טיסות לקפריסין כדי להחזיר את כולנו הביתה עד החג".
מישראייר נמסר כי החברה "עוקבת אחר הנחיות והוראות רשות שדות התעופה באופן שוטף. כרגע אין שינוי בפעילות. במידה ויתקבלו אישורי בטחון, נוסיף טיסות במהלך השבוע מיעדים הקרובים לישראל על מנת לסייע לישראלים רבים שטיסותיהם הזרות לא פועלות, להגיע לארץ. נכון לרגע זה, המטוסים החכורים בצי שלנו ממשיכים לפעול ללא שינוי".