תיקי הטייסים בחוף בקריית ים
(צילום: אורן אופיר)

"מאז שעות הבוקר אני עם צמרמורת על מה שעברתי. אני נמצא בעבודה אבל מתקשה להיות מרוכז וחוזרת אלי כל הזמן התמונה שבה מצאתי את התיקים של שני הטייסים", כך מספר רביב פז (39) מקריית ביאליק, שמצא את התיקים של טייסי חיל האוויר שנספו באסון ההתרסקות המסוק שלשום מול חופי חיפה.
פז, שעובד במשרד "יוסי פיצחדזה תכנון פיננסי" בקריית ביאליק, מספר בשיחה עם ynet, כי יצא כמדי בוקר בשעה שש, להליכה וריצה בחוף איינשטיין בקריית ים. "לפני הריצה אני עושה הליכה. בחוץ היה עדיין חשוך", שחזר, "פתאום, כמו בסרט, במרחק של כשני מטרים מהמים, ראיתי שלושה תיקים שחורים. אני כבר רגיל לראות דברים שנפלטים מהים אל החוף, אבל התיקים האלו משכו את תשומת לבי".
3 צפייה בגלריה
רביב פז
רביב פז
רביב פז בחוף הים
3 צפייה בגלריה
שחייני ופוגל על רקע אזור ההתרסקות
שחייני ופוגל על רקע אזור ההתרסקות
שחייני ופוגל על רקע אזור ההתרסקות
(צילום: איתן גליקמן)
אסון התרסקות המסוק: ריאיון עם אמו של הקצין הפצוע
(צילום: אבי חי)

אסון התרסקות המסוק - כתבות נוספות:
תחילה התקשה פז להבין מה הוא רואה בגלל החושך. "הסתכלתי יותר מקרוב על אחד התיקים, וראיתי שכתוב השם: שחייני. ישר קפץ לי לראש וללב שם משפחתו של הטייס שנהרג בתאונת המסוק. זכרתי היטב את השם הזה. אני בן אדם של חדשות ואחד שעוקב אחרי האקטואליה. אתמול בלילה, לפני שהלכתי לישון, קראתי על ההלוויה של הטייס וראיתי את השם שלו. עשיתי מיד אחת ועוד אחת - הם התרסקו באזור חיפה, והתיקים נסחפו בים והגיעו לחוף".
לאחר מכן הרים את התיקים ובחן אותם. "הרמתי את התיקים שהיו מחוברים ביניהם עם שאקלים גדולים. באחד מהם היה המעיל של הטייס ארז שחייני ז"ל, דברים נוספים עם סמלים של הטייסת. תיק אחר היה של הטייס חן פוגל ז"ל, אבל הוא היה ריק. לקחתי את התיקים לאוטו, השארתי אותם נעולים בתא המטען, כי פחדתי שמישהו יגנוב את זה. יצאתי לריצה ולאחר מכן התקלחתי בבית ונסעתי לעבודה, שם סיפרתי לחבר שלי על מה שמצאתי".
3 צפייה בגלריה
קברו של סא"ל ארז שחייני ז"ל
קברו של סא"ל ארז שחייני ז"ל
קבריהם של הטייסים שנהרגו בהתרסקות
(צילום: שרון צור ,צילום: עידו ארז)
פז וחברו אורן אופיר (38) מקריית שמואל התקשרו למוקד 100 של המשטרה. "אמרתי למשטרה שמצאתי שלושה תיקים, ונראה לי שהם שייכים לטייסים שנהרגו. הגיעו שני שוטרים, ראו את הדברים וגם היו בהלם. הם לקחו את זה לתחנת משטרת זבולון".
תחילה שקל פז לנסוע ליישוב צורית ולמסור את התיקים באופן אישי לאלמנתו של ארז שחייני, דנה. "אבל בסוף החלטתי למסור אותו למשטרה. הייתי לוחם בגולני, איבדתי חבר טוב לפני 17 שנה בקרב בג'נין, אני יודע איזה ערך יש לחפצים האלה ומה זה עושה בלב. אני עד עכשיו בצמרמרות מכל מה שקרה הבוקר, זה מציף אצלך רגשות בתאים הכי נסתרים בגוף. אני לא מצליח לעבוד. נזכר ברגע הזה שהסתכלתי על התיק בתוך החושך שהיה עדיין, וראיתי את השם שחייני על אחד התיקים".