זירת הרצח בנתניה
(צילום: רענן בן צור)

פרקליטות מחוז מרכז (פלילי) הגישה היום לבית המשפט המחוזי מרכז כתב אישום נגד אב ושני בניו תושבי נתניה, צחי גלאם (48), שליו גלאם (22) ואלמוג גלאם (19), בגין רצח ירין מסילטי, תושב נתניה, בחודש שעבר. מכתב האישום עולה כי הם הכו ודקרו אותו למוות, אחרי שהגיע לביתם עם אקדח שלוף וטעון למרות צו הרחקה נגדו.
על-פי כתב האישום, שאותו הגישה עו"ד מורן אדרי-טרבלסי, בין מסילטי לנאשמים הייתה היכרות מוקדמת. נגד מסילטי הוצא בעבר צו הרחקה מאבי המשפחה צחי גלאם נוכח החשד כי יירה בו. מסילתי גם היה מסוכסך עם שני בניו של גלאם.
2 צפייה בגלריה
ירין מסילטי
ירין מסילטי
הנרצח ירין מסילטי
בחודש ספטמבר האחרון ישבו הנאשמים ובני משפחתם כולל נשים וילדים בחצר ביתם בנתניה. המנוח הגיע למקום כשהוא מצויד באקדח טעון בחמישה כדורים, ודפק על שער הכניסה לבית. הנאשם שליו גלאם ניגש לשער, ופתח אותו כשהוא מלווה באחייניתו בת ה-4 וכשאינו יודע את זהות העומד בשער.
אז, לפי כתב האישום, החל מסילטי להכות בו באמצעות אגרופו בפניו ולאחר מכן כיוון לעבר פניו את האקדח הטעון והדרוך. הנאשמים הצליחו להדוף את המנוח אל מחוץ לחומת הבית וסגרו אחריו את השער.
2 צפייה בגלריה
זירת אירוע הדקירה בנתניה
זירת אירוע הדקירה בנתניה
הזירה בנתניה
(צילום: רענן בן צור)
בהמשך, קפץ הנאשם צחי גלאם אל מעבר לחומה והחל להכות את מסילטי, ואליו הצטרפו גם בניו שליו ואלמוג. השלושה הכו יחדיו את מסילטי באמצעות חפצים, אגרופים, ובעיטות בכל חלקי גופו. במהלך המאבק, דקרו הנאשמים את המנוח בכל חלקי גופו. בהמשך השליכו את כלי הדקירה, ושליו אף ניסה לברוח מהזירה תוך שהוא טוען בפני שוטרת שהגיעה למקום כי אין לו קשר לאירוע.
במקביל לכתב האישום הוגשה בקשה להארכת מעצר עד תום המשפט, בה כתבה עו"ד טרבלסי: "הם לא בחלו באמצעים וגרמו למותו של ירין תוך שימוש באלימות קשה ובנשק קר. מסוכנותם נלמדת ממעשיהם האלימים ומכך שדקרו את המנוח חמש דקירות במקומות שונים בגופו ולא הרפו ממנו עד לתוצאה הקטלנית".
מנגד, עורך דינם ג'קי סגרון, מסר: "מדובר בכתב אישום שלוקה בחוסר צדק וחוסר הגינות. אין חולק שמרשיי היו קורבנות לשני ניסיונות התנקשות מצד המנוח. באירוע הראשון הגיע המנוח חמוש באקדח, ניסה לרצוח את אבי המשפחה ובנס ניצלו חיי מרשי ובאירוע נשוא כתב האישום שוב הגיע המנוח כשהוא חמוש באקדח וניסה לחסל את כל בני הבית, אלמלא מעצור בנשק ותושייתם של הנאשמים היו אלה נרצחים לעיני ילדיהם, זאת כמובן בהנחה והמנוח ברוב טובו היה מוותר על רצח הילדים. מרשיי נהגו בהגנה עצמית קלאסית וברורה בבחינת הקם להורגך השכם להורגו".