1 צפייה בגלריה
דניאל חיים
דניאל חיים
דניאל חיים
דניאל חיים, בן 24 מחולון, נעצר ביום חמישי האחרון במעבר טאבה בדרכו לחופשה בסיני לאחר שבכליו נמצאו חמישה כדורי אקדח ששכח בטעות בתיק. חיים עובד בחברת אבטחה ומחזיק ברישיון לאקדח.
לאחר חקירה, מעצרו של חיים הוארך בבית משפט בנואיבה ב-15 ימים. הטלפון הנייד שלו הוחרם והוא נלקח לבית מעצר בנואיבה. חבריו שהיו עימו הורשו להמשיך בטיול.
משפחתו פנתה למשרד החוץ וביקשה את עזרתו, והמשרד והקונסול בקהיר פועלים להביא לשחרורו בהקדם. עו"ד בועז קניג, המייצג את חיים, הודיע שהוא שוקל לערער. לדברי קניג, חיים הוא צעיר נורמטיבי ששירת שירות מלא בצבא ושכח את הקליעים בשוגג. "לא ברור לנו מדוע המעצר הוארך בכל כך הרבה ימים. זה מאוד מוזר, ואנחנו שוקלים לערער", הוא אמר.
בועז קניג עורך דיןעו"ד בועז קניג
מעצר ישראלים עם כדורי אקדח בתיק הוא דבר נפוץ למדי - אך כל המקרים מסתיימים אחרי יום-יומיים בגירוש וקנס. לא ברור מדוע החליטו המצרים להחמיר.
ממשרד החוץ נמסר בתגובה: "אזרח ישראלי שהשתחרר מצה"ל לאחרונה נעצר ביום חמישי במהלך שהותו בסיני כשהוא נושא עימו קליעים בתיקו. מעצרו הוארך ב-15 ימים. המקרה מוכר ומטופל בשגרירות ישראל בקהיר והמחלקה לישראלים בחו"ל עומדת בקשר עם המשפחה והגורמים הרלוונטיים מרגע היוודע דבר המעצר".
במשרד החוץ מדגישים כי כעת האכיפה והענישה משמעותיות יותר, ולכן מומלץ לבדוק את התיקים והמזוודות היטב לפני המעבר לסיני או הגעה לשדה התעופה. הרשויות במצרים מסרו כי לא יאפשרו כניסה עם רחפנים, סירות גומי, מכלי חמצן לצלילה, אופנועי ים, טלסקופים ומשקפות מכל הסוגים, מכשירי קשר, לבוש צבאי, מצלמות קדמיות לרכב, מצלמות מקצועיות, מצלמות נסתרות, מצלמות לצילום מתחת למים, סמים, קליעים, חזיזים, זיקוקים, פצצות, דברי דפוס וצבעים.
לפי המצרים, החשש המרכזי הוא שהציוד עלול להיתפס על ידי גורמי טרור מקומיים ולשמשם לפעילותיהם. בנוסף, הם הדגישו כי קנאביס על כל צורותיו, גם לשימוש אישי או רפואי, אסור בסיני, והמליצו להימנע מכניסה גם עם משככי כאבים ותרופות טבעיות העלולות להיתפס כחשודות. פירוט מלא של ההגבלות והאיסורים מפורסם גם באתר משרד החוץ ובאפליקציית TravIl.
לפני שבוע נעצר בסיני אזרח ישראלי, נהוראי יצחק תמסית בן 18, לאחר שנקלע לעימות עם תושבים מקומיים. העימות פרץ לאחר שתמסית התעטף בדגל "מלך משיח" וככל הנראה יצר מהומה בחושה בנואיבה שבה שהה. אחרי יותר מיממה, כוחות הביטחון המצריים שחררו אותו ממעצר.