1 צפייה בגלריה
המשטרה עצרה חשוד בהפצה וסחר של תמונות וסרטוני עירום של נשים
המשטרה עצרה חשוד בהפצה וסחר של תמונות וסרטוני עירום של נשים
תמונות שהפיץ החשוד בטלגרם
(צילום: דוברות המשטרה)
בית המשפט המחוזי בתל אביב קיבל היום (חמישי) את ערעור המשטרה והורה להשאיר במעצר את הצעיר מאופקים החשוד בהפצת מאות תמונות וסרטוני עירום של נשים בטלגרם. הצעיר יישאר במעצר עד ליום שני.
היום בצהריים בית משפט השלום בעיר החליט לשחרר את הצעיר למעצר בית של שישה ימים, אך המשטרה ביקשה עיכוב ביצוע ל-24 שעות לאחר שהתברר כי אחד החתומים על הערבות, אביו של החשוד, הוא בעל עבר פלילי.
נציג המשטרה מספר על החקירה
(צילום: דוברות המשטרה)

בדיון בצהריים טען נציג המשטרה כי כ-150 נשים נפלו קורבן למעשים, וכי חלקן של הקטינות מביניהן גדול מכפי שהעריכו תחילה. "השאיפה היא לגבות עדויות מהקורבנות תוך חמישה ימים. חלק ניכר מהן כבר נחקר", אמר הנציג. עם זאת נציג המשטרה הודה כי אין חשש שהחשוד ינסה ליצור קשר עם מי מהקורבנות. זאת בתשובה לשאלת עורך הדין מאיר ארנפלד.
השופטת כריסטינה חולי החליטה לאפשר לשחררו למעצר בית מלא של שישה ימים, תוך שהיא הדגישה כי חל עליו איסור להתקרב למחשב או טלפון חכם. "קיים חשד סביר שהתחזק, ובכלל זה מודעותו של החשוד שמדובר בקטינות. היחידה החוקרת איננה מייחסת בשלב זה קשר כלשהו עם מי המתלוננות ולכך יש השפעה על עילת השיבוש", נימקה השופטת בהחלטתה, שהתהפכה כאמור מאוחר יותר על ידי בית המשפט המחוזי.
"העבירות קשות ומכוערות במיוחד כאשר מדובר בתמונות של קטינות. מדובר בנזק של ממש ואין להקל בכך ראש. החשוד ייתן בבוא העת את הדין על מעשיו. ניתן להוראות על שחרור בתנאים מגבילים, מבלי להקל ראש בנזק לקורבנות", הוסיפה השופטת.
עו"ד ארנפלד המייצג את החשוד אמר בסיום הדיון בצהריים: "שחרורו של החשוד בניגוד לבקשת המשטרה להאריך את מעצרו מאשר שלא מדובר בבחור מסוכן לציבור, אלא בבחור נורמטיבי ללא עבר פלילי, שאולי שגב ואף גרם לנזק רב, אך יחד עם זאת לא הבין את לחומרת מעשיו אלא בעקבות מעצרו".
החשוד, בן 21, נעצר ביום שני. לפי החשד הוא ניהל ברשתות החברתיות קבוצות של סחר בתמונות אינטימיות של ישראליות. בין מאות הנשים והנערות הישראליות שאת תמונותיהן והסרטונים שלהן הפיץ ברשת, גם נשים מוכרות כגון השדרנית שרון פרי. תחילה הוארך מעצרו בשלושה ימים.
פורסם לראשונה: 13:46, 14.10.21