2 צפייה בגלריה
נפתלי בנט ובני גנץ בטקס האזכרה לשמעון פרס
נפתלי בנט ובני גנץ בטקס האזכרה לשמעון פרס
שר הביטחון גנץ וראש הממשלה בנט
(צילום: מארק ישראל סלם)
בהפרש של ארבעה ימים בלבד: ראש הממשלה נפתלי בנט ושר הביטחון בני גנץ ייצאו בשבוע הבא לביקורים רשמיים בהודו כשברקע שוררת בין השניים מתיחות על רקע הסמיכות בזמנים.
גנץ היה הראשון שקבע את ביקורו ברשמי בהודו וההודעה על כך אף פורסמה. בתחילה אמור היה גנץ לצאת להודו בשבוע הראשון של אפריל, אלא שאז קיבל גם ראש הממשלה בנט הזמנה רשמית מראש ממשלת הודו נרנדרה מודי - ונענה לה בחיוב.
בלשכת ראש הממשלה בנט הודיעו על הביקור הרשמי וציינו כי בנט ייצא אליו ב-2 באפריל. בלשכת גנץ זעמו על המהלך של לשכת בנט, והחליטו להקדים את ביקורו במדינה בדרום אסיה לסוף מרץ. בעקבות כך יצאה מלשכתו של הביטחון הודעה שלפיה הוא יבקר בהודו ב-29 במרץ, יום שלישי הקרוב, ארבעה ימים לפני בנט.
2 צפייה בגלריה
ראש הממשלה, נפתלי בנט, וראש ממשלת הודו, נרנדרה מודי, בטקס הפתיחה של ועידת האו"ם לשינוי אקלים.
ראש הממשלה, נפתלי בנט, וראש ממשלת הודו, נרנדרה מודי, בטקס הפתיחה של ועידת האו"ם לשינוי אקלים.
ראש הממשלה בנט וראש ממשלת הודו מודי בוועידת האו"ם לשינוי אקלים.
מלבד המתיחות השוררת בין שתי הלשכות סביב הביקורים, עולה כעת השאלה כיצד יתבצעו במדינה המארחת הפגישות המדיניות של שתי דמויות רמות דרג שמגיעות להודו בטווח זמנים כל כך קצר. כמקובל, ראש ממשלת הודו מודי צפוי לפגוש את מקבילו הישראלי, אך ככל הנראה לא יוכל להיפגש לפני כן עם גנץ. בלשכת שר הביטחון מיקדו בינתיים את לוח הזמנים בפגישה עם שר ההגנה ההודי.
בהודעת לשכת ראש הממשלה סביב המסע להודו, צוין כי הוא יתקיים בסימן 30 שנים לכינון היחסים בין שתי המדינות. מודי ובנט נפגשו בשולי ועידת האו"ם לשינוי אקלים שנערכה באוקטובר האחרון בגלזגו שבסקוטלנד. במהלך הפגישה הזמין ראש ממשלת הודו את ראש ממשלת ישראל לביקור רשמי במדינתו.
בלשכת ראש הממשלה מסרו עוד כי הפגישה בין המנהיגים מהווה המשך ישיר לקשר החשוב ביניהם ובין המדינות. מטרת הביקור, כך נמסר, לקדם ולחזק את הברית האסטרטגית בין המדינות, ולהרחיב את הקשרים הבילטרליים. בנוסף, המנהיגים ידונו בהידוק שיתופי הפעולה במגוון תחומים, בהם חדשנות, כלכלה, מחקר ופיתוח, חקלאות ועוד.