זירת ניסיון פיגוע הדקירה בירושלים
(צילום: דוברות המשטרה, רויטרס)

החמ"ל המשותף של הפלגים הפלסטיניים בעזה פרסם היום (חמישי) הודעה שממנה ניתן היה להבין כי לא יגיבו על מותם של שלושה פלסטינים ביממה האחרונה - אך הגי'האד האיסלאמי הודיע כי הוא לא שותף להודעה. לפי הזרוע הצבאית של הארגון, "אנו עומדים על הזכות של העם הפלסטיני להתנגד בתגובה לתוקפנות".
תיעוד מפעילות כוחות צה"ל בכפר ברוקין
(צילום: דובר צה"ל)

מסע הלוויה של המחבל שחוסל בפעולת צה"ל בג'נין

לפני כן פרסם החמ"ל של הפלגים בעזה הודעה שלפיה "אם האויב ימשיך להפר את ביטחונו של העם הפלסטיני, תהיה תגובה קשה וייחודית. החמ"ל המשותף של הפלגים מזהיר את ההנהגה הישראלית שאם ישראל תמשיך לבצע את פשעיה הדבר יוביל לפיצוץ, והאחריות המלאה על כך מוטלת על ישראל".
בהודעה אחרת מסרה שלוחת הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי בג'נין כי "הדם של שלושת ההרוגים היום ושל שאר ההרוגים הוא דלק שמוסיף לנו עיקשות להמשיך ולהכות ולהקריב קורבנות למען שחרור פלסטין. נמשיך בהיתקלויות ישירות עם הצבא הישראלי. הימים הקרובים יהיו סימן לדברינו".
מוקדם יותר היום, מחבלת שניסתה לבצע פיגוע נורתה למוות בירושלים. במקביל, המבצע נגד תשתית חמאס שתכננה להוציא לפועל פיגועים נמשך, ובברוקין שלי ג'נין חוסל איש הג'יהאד האיסלאמי, עלא זיוד. כמו כן, נהרג פלסטיני בן 41 בגבול עזה שהתקרב לגדר בגבול. בעזה טענו כי ההרוג, מוחמד עומאר, נורה בפלג גופו העליון בעת שצד ציפורים. עומאר, תושב אלבורייג' שבמרכז הרצועה, נורה בראשו.
1 צפייה בגלריה
עלא זיוד שנורה בבורקין
עלא זיוד שנורה בבורקין
עלא זיוד שנורה בברוקין
מצה"ל נמסר כי התצפיות זיהו שלושה חשודים שהתקרבו לגדר המערכת, ואחד מהם זוהה חופר בקרקע כשהוא נושא תיק חשוד. בעקבות הזיהוי, כוחות צה"ל ירו לעברו. בצה"ל ציינו כי האירוע מתוחקר.
ארגון ועדות ההתנגדות העממית בעזה קרא "להבערת השטח בכעס מתחת לרגליהם של הכובשים הציונים, כתגובה על פשעיהם המתמשכים נגד עמנו. על הנהגת הכיבוש לדעת כי דם עמנו יקר וכי ישראל תשלם מחיר כבד".