עמאד אשקר (50), מורה לאומנות מטייבה שהורשע לפני כשנתיים בביצוע מעשים מגונים באחת מתלמידותיו, שהייתה בת 13 באותה עת, נפסל לצמיתות מעבודה במשרד החינוך ועם ילדים ובני נוער.
אשקר הורשע במעשים על פי הודאתו במסגרת הסדר טיעון. במאי אשתקד נגזרו עליו 12 חודשי מאסר בפועל, 18 חודשי מאסר על תנאי, ופיצוי לנערה בסך 25 אלף שקלים, אך בספטמבר של אותה שנה קיבל בית המשפט העליון את ערעור המדינה והעמיד את עונש המאסר על 24 חודשי מאסר בפועל. אשקר פוטר מעבודתו רק בתום ההליכים המשפטיים נגדו.
על פי כתב האישום, במהלך יום לימודים בפברואר 2020, אשקר קרא לנערה להיכנס לכיתתו בעת שזו הלכה למלא בקבוק המים. לאחר שהיא צייתה ונכנסה לכיתה, אשקר סגר את הדלת והחל לגעת בה מעל לבגדיה, דבר שגרם לה להיבהל ולברוח מהכיתה.
1 צפייה בגלריה
אילוס אונס התעללות ילד ילדה ילדים אונס/התעללות
אילוס אונס התעללות ילד ילדה ילדים אונס/התעללות
אילוס אונס התעללות ילד ילדה ילדים אונס/התעללות
(צילום: shutterstock)
יומיים לאחר המקרה, המורה נכנס לכיתתה של הנערה באמצע שיעור באנגלית, וביקש כי היא ושתי תלמידות נוספות יסייעו לו להכין ציורים עבור המורה לאנגלית. שלוש התלמידות יצאו מהכיתה והלכו יחד איתו למקלט שבבית הספר, אך שתי התלמידות הנוספות חזרו לשיעור בשלב מסוים, והשאירו את המתלוננת במקלט יחד עם אשקר.
לאחר שהשתיים עזבו, אשקר השכיב את הנערה על שולחן כשהיא פונה אליו וביצע בה מעשים מגונים בעודה נסערת ובוכה. בשלב מסוים הגיע למקלט שרת בית הספר, ריאד אחמד, שהבחין במעשיו של אשקר ולקח את הנערה למנהל בית הספר.
התביעה הדגישה בדיון את חומרת עבירותיו של אשקר, ש"ניצל את תמימותה ואת חוסר ההבנה של המתלוננת, שהייתה רק בת 13, אל מול הנאשם שהיה בן 48 באותה העת. הנאשם יזם ותכנן את העבירות, וביצע אותן בכוח לשם סיפוק יצריו". עוד צויין כי "אשקר לא לקח אחריות על מעשיו, לא גילה אמפתיה כלפי הנערה ורואה את עצמו כקורבן".
אשקר אמר לבית הדין כי "הועסקתי בבית הספר במשך 25 שנים, וביצעתי את עבודתי בהצלחה רבה. דאגתי לתלמידיי ואהבתי אותם. אני מצטער מאוד על מעשיי וחש בושה רבה. אני וילדיי משלמים מחיר כבד עליהם".