פוענח פיגוע ההתאבדות ברחוב הלח"י בתל אביב: חודשיים אחרי שמחבל מתאבד פוצץ מטען שנשא על עצמו ונהרג, הותר הבוקר (שלישי) לפרסום כי המשטרה ושב"כ לכדו את החוליה שתכננה את הפיגוע. בעקבות הפיצוץ נפצע גבר בן 33 באורח בינוני.
תיעוד של רגע הפיצוץ ברחוב הלח"י בתל אביב

בפעילות המשותפת של היחידה המרכזית (ימ"ר) של מחוז תל אביב ושב"כ נעצרו שמונה מחבלים ועוד אחד שהסיע את המחבל המתאבד ממחנה הפליטים שועפט לזירה שבה פוצץ את עצמו בתל אביב. בהתאם לכך יוגשו היום כתבי אישום נגד כל המעורבים לבית דין צבאי.
בחקירה עלה כי מקורה של החוליה בתשתית של חמאס בציר שכם-טורקיה. בהכוונה והדרכה של מפקדת חמאס בטורקיה, הוציאה החוליה לפועל את הפיגוע. התכנון היה להגיע למקום הומה קהל. במהלך החקירה הוסגרו שני מטענים מוכנים במשקל של ארבעה קילוגרמים כל אחד לשימוש לפיגועים נוספים בישראל.
3 צפייה בגלריה
תיעוד החשוד בפיצוץ מטען החבלה בתל אביב
תיעוד החשוד בפיצוץ מטען החבלה בתל אביב
הזירה ברחוב הלח"י
(צילום: עידו ארז )
3 צפייה בגלריה
החשוד הולך עם תיק ברחוב
החשוד הולך עם תיק ברחוב
המחבל המתאבד תועד במצלמת אבטחה
לאחר הפיצוץ רב-העוצמה שאירע בשעת ערב, הגיעו לזירה כוחות גדולים של משטרה ובכללם חבלנים ואנשי הזיהוי הפלילי, והחלו בסריקות נרחבות באזור ובאיסוף ממצאים. חקירת שב"כ והמשטרה העלתה כי המחבל שביצע את הפיגוע הוא ג'עפר מונא, פעיל חמאס משכם. החקירה הובילה כאמור לחשיפת תשתית ארגון הטרור מאזור שכם, שהונחתה על-ידי מפקד חמאס בטורקיה לבצע פיגועי תופת בישראל.
שב"כ וצה"ל עצרו במקביל פעילי חמאס משכם, ששימשו כראשי התשתית ועמדו בקשר עם עבאדה בלאל, בכיר במפקדת חמאס בטורקיה ששוחרר במסגרת "עסקת שליט" ובהנחייתו מומש פיגוע ההתאבדות. עוד עלה בחקירה כי אחד מהפעילים אף טס כמה פעמים לטורקיה, שם קיבל כסף למימון חומר הנפץ והמטען, וכן קיבל הדרכה מאנשי חמאס על הרכבת מטעני חבלה.
3 צפייה בגלריה
זירת פיצוץ מטען החבלה ברחוב הלח"י בתל אביב
זירת פיצוץ מטען החבלה ברחוב הלח"י בתל אביב
זירת הפיגוע
(צילום: עידו ארז)
עדויות תושבים מזירת פיצוץ מטען החבלה בתל אביב
(צילום: עידו ארז, גל גנות)

בחקירה הוסגרו כאמור שני מטענים מוכנים לשימוש במשקל של ארבעה קילוגרמים כל אחד, וכן ארבעה קילוגרמים של חומר נפץ שיועד לטובת מימוש פיגועים נוספים בישראל. כמו כן נתפסו 111 אלף שקלים שהועברו ממפקדת חמאס בטורקיה למימוש התשתית.
8 מחבלים נעצרו כאמור בחשד לביצוע ותכנון הפיגוע. עם סיום החקירה הוגשה נגדם בתחילת השבוע הצהרת תובע לפני כתב אישום, וההליך יימשך היום על-ידי הפרקליטות הצבאית בהגשת כתבי אישום בגין פעילות טרור. כתב אישום נוסף יוגש נגד תושב בית חנינא שבמזרח ירושלים שהסיע את המחבל המתאבד מירושלים לתל אביב.
בהודעה המשותפת של שב"כ והמשטרה נמסר: "העולה מהחקירה מלמד באופן מובהק על אודות התבססות מפקדת החמאס בטורקיה והמאמצים הרבים שמבצעות מפקדות החמאס בחו"ל מול איו"ש על-מנת להבעיר את השטח ולממש פיגועי תופת בישראל".