מיכאיל סמארה (27), שנפצע ביום שלישי באורח אנוש מפגיעת המיירט בכביש 4 סמוך למזרעה שדרומית לנהריה, מת הבוקר (שישי) מפצעיו בבית החולים בנהריה. סמארה למד כימיה בצ'כיה והתגורר שם, והגיע לארץ כדי לבקר את משפחתו בכפר יאסיף כמה ימים קודם לכן. משפחתו החליטה לתרום את איבריו. באותה מתקפת כטב"מים של חיזבאללה נפצעו עוד 14 בני אדם, רובם כבר שוחררו מבית החולים.
נאסר סמארה, דודו של הפצוע, אמר אתמול כי "לפני כמה שבועות האחיין שלי חזר לארץ לביקור אצל בני משפחתו. היום הוא היה אמור לחזור חזרה, אבל לצערי הוא נפגע קשה מאוד. באותו היום הוא נסע ככל הנראה לבקר חבר, עצר ברמזור - ואז רסיס אחד פגע לו בראש. האווירה מאוד עצובה וכולנו מתפללים שהוא יחלים ויחזור לחיק בני משפחתו, שהם במצב נפשי קשה. בינתיים הוא לא מתעורר, ואנחנו רק רוצים לשמוע את קולו".
ראש מועצת מזרעה, ואחד הפצועים קל מספרים ל-ynet על האירוע
(צילום: ירון ברנר)

2 צפייה בגלריה
מיכאיל נסראת סמארה
מיכאיל נסראת סמארה
מיכאיל סמארה
2 צפייה בגלריה
כביש 4 לאחר הנפילה
כביש 4 לאחר הנפילה
זירת פגיעת המיירט בכביש 4
(צילום: Menahem KAHANA / AFP)
קרוב משפחה אחר הוסיף: "מיכאיל אדם נהדר ומהמם. בימים שחזר לארץ שוחחנו, צחקנו ושמחנו שהוא היה איתנו. הוא סיפר לנו על ההצלחות שלו בלימודים וההישגים. הוא סטודנט מחונן וחכם, אמר לי שאחרי שיסיים ללמוד נעשה חגיגה גדולה. קשה להיזכר במילים האלה עכשיו ולא לבכות".
כלל הנפגעים בתקרית החריגה פונו למרכז הרפואי לגליל בנהריה עם פגיעות רסיסים, ובהם גם נפגעי חרדה והדף. המרכז מסר כי אחד הפצועים, גבר כבן 65 שמצבו מוגדר בינוני, נפצע בעת שרכב על אופניים - אבל הוא כבר שוחרר. סמארה היה מאושפז במצב אנוש במחלקה לטיפול נמרץ כללי, עם פגיעות רסיסים קשות כשהוא היה מורדם ומונשם. בבית החולים אושפזה גם אישה בת 64 מנהריה שמעדה ונפצעה קל בדרכה למרחב מוגן.
לאחר המתקפה, נזכיר, הודיע צה"ל כי חלק מהפצועים נפגעו בכביש 4 בשטחי מועצת מטה אשר - שם נפל מיירט שהחטיא את המטרה, ובמקום להתפוצץ באוויר - פגע בקרקע וגרם לנפגעים, בהם גם סמארה. זמן קצר לאחר מכן, שיגר חיזבאללה שני כטב"מים נוספים - אחד מהם יורט באזור מצפה הילה שבגליל המערבי, ואחר יורט בשעל ובקלע.
פגיעת המיירט בכביש 4

"זוהו מספר כלי טיס בלתי מאוישים שחצו משטח לבנון. אחד יורט, זוהו נפילות מדרום לנהריה ונפגעו מספר אזרחים. התרעות על ירי טילים ורקטות הופעלו מחשש לנפילת שברי מיירטים", מסר דובר צה"ל. בהמשך, הודיע כאמור צה"ל כי מתחקיר ראשוני של האירוע עולה כי "מדובר בנפילת מיירט שהחטיא את המטרה ופגע בקרקע. כתוצאה מהנפילה נפגעו מספר אזרחים, האירוע מצוי בתחקיר". לפני מתקפת הכטב"מים של חיזבאללה, חמישה מחבלים חוסלו בתקיפה אווירית בדרום לבנון.
פורסם לראשונה: 09:30, 08.08.24