2 צפייה בגלריה
לוחמי גדוד לביאי הבקעה
לוחמי גדוד לביאי הבקעה
"יש קשר בין החייל לחשדות, ומוקם חשד סביר ואף מעבר לכך"
(צילום: דובר צה"ל)
לוחם צה"ל בדרגת רב"ט מואשם בניסיון לביצוע מעשה סדום ומעשה מגונה בחברתו לבסיס, שעימה שירת ביחידה מעורבת. המשטרה הצבאית החוקרת (מצ"ח) עצרה אותו לפני כשבועיים בחשד לעבירות מין חמורות, ובימים האחרונים הסתיימה החקירה - והתביעה הצבאית החליטה להגיש נגדו כתב אישום בכפוף לשימוע.
מעצרו של הלוחם הוארך כמה פעמים מאז שנעצר, ואתמול (ראשון) בית הדין הצבאי נווה צדק שבשרון האריך את מעצרו שוב עד ליום חמישי. לפי החשד, שהתעורר בעקבות תלונה של הלוחמת והתגבש לכדי אישום, האירועים התרחשו לפני כשלושה חודשים בשתי הזדמנויות לפחות: במגדל שמירה בבסיס ובמסיבה שאליה יצאו השניים במהלך חופשה.
הלוחם כופר בחשדות המיוחסים לו וטוען כי כל המעשים התבצעו בהסכמה הדדית ומלאה, כחלק מקשר שהתפתח בין השניים. לדבריו, בטלפון הנייד שלו - שהגיש לחוקרים - ישנן התכתבויות, גם מיניות, שמוכיחות זאת. סגנית נשיא בית הדין הצבאי, סא"ל סיגל טורג'מן-חזן, ציינה בהחלטתה להארכת המעצר כי "לפי עיון בתשתית הראייתית שנאספה עד כה, יש קשר בין החייל לחשדות, ומוקם חשד סביר ואף מעבר לכך".
2 צפייה בגלריה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: עמית שאבי, "ידיעות אחרונות")
במהלך החקירה עלו ראיות שלפיהן הלוחם ביצע את חלק מעבירות המין בכוח. בעקבות האירועים חלה החמרה במצבה הנפשי והפיזי של החיילת, והיא נזקקה לסיוע נפשי. בגרסתה ציינה כי סירבה למעשי הנאשם יותר מפעם אחת, ואף הביעה התנגדות פיזית למעשיו. עוד עלה כי בעמדת השמירה שבה בוצעו לכאורה חלק מהעבירות היה מזרן ששימש ככל הנראה גם חיילים אחרים בבסיס. בתביעה הצבאית הצביעו על חשש ממשי למסוכנות הלוחם ולכן ביקשו שוב להאריך את מעצרו.
סנגורו של הלוחם, אל"מ במיל' רן כהן-רוכברגר, אמר בדיון כי מדובר בחייל נורמטיבי לחלוטין שהעלה פרופיל כדי לשרת כלוחם. "אני מברך על החלטת התביעה הצבאית שקיבלה את טענתנו בשימוע והחליטה לא לייחס ללוחם עבירה של אונס, למרות שזו הייתה טענת המתלוננת", מסר עורך הדין. "אני משוכנע שלאחר שמיעת הראיות, בית הדין הצבאי יאמץ את עמדתנו ויקבע שיש לזכות את הלוחם גם מהעבירות שכן יוחסו לו".
בסביבת הלוחם הוסיפו: "בעקבות השימוע, שבו הוצגו חיזוקים לגרסת הנאשם לכך שהאירועים היו בהסכמה, התביעה החליטה לא להגיש אישום ביחס לאירוע החמור יותר. התביעה החליטה כן לייחס את האישומים לגבי האירוע השני, למרות שגם לגביו יש טענות של הסכמה"
מדובר צה"ל נמסר: "התביעה הצבאית הגישה כתב אישום נגד חייל בשירות חובה בגין עבירות של ניסיון למעשה סדום ומעשים מגונים, שביצע כלפי חיילת בעמדת שמירה בבסיס שבו השניים משרתים. עם הגשת כתב האישום, ביקשה התביעה הצבאית להורות על מעצרו של החייל עד לתום ההליכים המשפטיים בעניינו. בשלב זה, קבע בית הדין הצבאי כי מעצרו של החייל יוארך עד ל-3 באוגוסט. התביעה הצבאית מלווה את נפגעת העבירה לאורך ההליך, מעדכנת אותה בהתפתחויות ומעניקה לה את כלל הזכויות המגיעות לה על פי חוק. כמו כן, גורמי הסיוע ביוהל"ם עומדים לרשותה לבחירתה. צה"ל רואה בחומרה כל מקרה של פגיעה על רקע מיני וימשיך לפעול באופן נחרץ למיצוי הדין עם כל מי שייכשל במעשים אלו בקרב משרתיו".