6 צפייה בגלריה
נוסעים בנתב"ג
נוסעים בנתב"ג
חוששים מהאומיקרון. נתב"ג
(צילום: רויטרס)
ברקע החשש מהתפרצות זן האומיקרון בישראל, משרד התחבורה הודיע הערב (ראשון) על הסדרים חדשים בכל הנוגע לשימוש בתחבורה הציבורית הפועלת בנמל התעופה בן-גוריון. ההסדרים ייכנסו לתוקף החל מהלילה בחצות.
במסגרת התקנות החדשות, אוטובוסים ורכבות לא יורשו לאסוף נוסעים מהשדה, אלא יוכלו רק להוריד את הבאים לנמל לקראת הטיסה. זאת, בכדי למנוע עד כמה שניתן התקהלות והצטופפות של נוסעים ששבו לארץ במקום אחד - ולמעשה נדרשים על פי ההנחיות החדשות לשהות בבידוד.

זן האומיקרון - כתבות נוספות

מחצות, האיסוף מהנמל יתאפשר רק למוניות ספיישל ולרכבים פרטיים (הורדת נוסעים או חנייה מראש). במשרד התחבורה ציינו כי כפוף לאישור תיקון התקנות, תתאפשר נסיעה באמצעות מוניות שירות, שיפעלו בתפוסה של עד 50% לנסיעה משותפת לכתובת מגורים אחת.
הטסים מאילת לנתב"ג בתעופה הפנים ארצית ינחתו בטרמינל 3, ומשם ימשיכו ב"שאטל" לתחנת סבידור מרכז בתל-אביב. במשרד התחבורה הבהירו כי השבים ארצה בטיסות בינלאומיות, לא יוכלו לעלות על טיסה פנים ארצית ויחויבו לפעול בהתאם לתקנות חובת הבידוד.
6 צפייה בגלריה
נוסעים בנתב"ג
נוסעים בנתב"ג
נתב"ג, הבוקר
(צילום: AFP)
מוקדם יותר היום הגיעה שרת התחבורה מרב מיכאלי לביקור בנתב"ג, שם סיירה בטרמינל 1 אליו יופנו כל השבים ממדינות אדומות. "נתב"ג מהווה נקודה מרכזית במאבק שלנו בווריאנט החדש של הקורונה, ויש חשיבות גדולה לתפקוד מיטבי שלו", אמרה מיכאלי. "שמחתי לראות שאכן מתקיים שיתוף פעולה מצוין בין כל הגורמים ונתב"ג ערוך היטב לאתגר".
"שמואל זכאי, מי שמנהל את נתב"ג כמנכ"ל כמעט עשור ומי שמכיר את תפעול השדה בצורה הטובה ביותר, יחל מהיום את תפקידו כממונה הקורונה בנתב"ג ואני בטוחה שיחד עם גורמי המקצוע יעשה המקסימום למיגור כניסת הווריאנט והתפשטותו בארץ ולשמירה על בריאות הציבור", הוסיפה. "חשובה לא פחות ההתחייבות שהשמיע הבוקר רה"מ לדאוג לסיוע הכלכלי ההכרחי לחברות התעופה הישראליות שיפגעו מהצעדים שמטרתם הגנה על בריאות הציבור".
6 צפייה בגלריה
על רקע הגעת הווריאנט החדש - השרה מרב מיכאלי הגיעה לסיור בנתב"ג
על רקע הגעת הווריאנט החדש - השרה מרב מיכאלי הגיעה לסיור בנתב"ג
"נתב"ג מהווה נקודה מרכזית במאבק בווריאנט החדש". מיכאלי
הבוקר, בוועדת החוקה שדנה באישור התקנות החדשות מול זן האומיקרון, הופתעו לגלות כי קבינט הקורונה עדיין לא אישר צו שמאפשר את הפסקת התחבורה הציבורית מנתב"ג למשך שבועיים, עם החלת התקנות לכניסה לבידוד מכל מדינות העולם.
ועדת החוקה מצביעה על החזרת מלוניות הבידוד לשבים מחו"ל
(צילום: ערוץ כנסת )
הנושא עלה ביתר שאת לאחר שהתברר כי המאומתת הראשונה לזן החדש, עובדת זרה ממלאווי, נסעה באוטובוס לאילת. ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי פרייס, ציינה כי למשרד הבריאות אין כל דרך להגיע ל-12 אנשים שהיו באוטובוס שבו נסעה הנדבקת בזן האומיקרון מתל אביב לאילת, ואמרה בהתייחסה לשימוש באיכוני שב"כ לצמצום שרשראות הדבקה כי "אין רצון להפעיל את איכוני השב"כ בצורה רוחבית אלא ככלי משלים לנסות לזהות מגעים אקראיים שהמאומת לא יודע להגיד".
למרות ההגבלות, שבמסגרתן כל מי שישוב בתקופה הקרובה ייאלץ להיכנס לבידוד ביתי או למלונית קורונה (אם ישוב ממדינות אדומות), במהלך היום צפויים לעבור בנתב"ג כ-41,800 נוסעים. 23,400 מהם ימריאו ב-157 טיסות, ואילו 18,400 נוסעים ינחתו בישראל ב-132 טיסות אחרות.