בלילה שבין חמישי לשישי איברהים א-ראזם (35) בסך הכול יצא לעוד יום בעבודתו כנהג משאית. אלא שאז, באזור כוכב השחר שבהרי בנימין, הוא הותקף על ידי עשרות מתנחלים שסברו כי הוא מוביל סיוע הומניטרי לעזה. גם הבוקר (ראשון) הוא עדיין מאושפז בבית החולים שערי צדק, כשהוא סובל משברים בצלעות ובאף ומחבלות בכל חלקי גופו.
"אני נשוי ואבא לשלושה ילדים, ועובד כנהג משאית כבר יותר מעשר שנים", הוא מספר בשיחה עם ynet, "בחיים לא פגעתי באף אדם - ואין לי מחשבות כאלה". תוקפיו התעמתו גם עם כוחות הביטחון, ושני קצינים ולוחם נפצעו.
1 צפייה בגלריה
אבראהים אלראזם
אבראהים אלראזם
"ראיתי את המוות". נהג המשאית איברהם א-ראזם
כעת הוא מסכים לשחזר את שאירע שלשום, אז לדבריו "ראה את המוות": "לפני יומיים הגעתי לאזור כוכב השחר - ואז נתקלתי בעשרות מתנחלים שחסמו את דרכי. הם התחילו להוריד את הסחורה מהמשאית ולשרוף אותה, ואז גם את המשאית", מספר איברהים, תושב מזרח ירושלים.
"הם חשבו שמדובר בסיוע לעזה", הוא אומר, "למרות שאמרתי להם שהסחורה היא לעבודתי, הם הורידו אותי מהמשאית והתחילו להכות אותי באכזריות בכל חלקי הגוף". לטענתו, יותר ממאה מתנחלים היו במקום והשתתפו במה שהוא מכנה "מעשה גזעני". "הם עשו את זה רק בגלל שאני ערבי, קיללו אותי והמשיכו לתקוף אותי עד שגרמו לי חבלות קשות", מספר איברהים, שפונה לבית החולים במצב בינוני.
לטענתו, במקום היו חיילים שעמדו מנגד ולא הצליחו להשתלט על התוקפים. "האמת, באותו רגע אני ראיתי את המוות. אני עוד לא מאמין שיצאתי בחיים. היו יכולים לרצוח אותי, ואז לא הייתי חוזר למשפחתי. לא קל לי להתמודד עם מה שעברתי. אני בהלם. מאז המקרה אני מאושפז בבית חולים, עם שברים בצלעות ובאף וחבלות בפנים ובגוף".
תיעוד העימותים באזור בנימין, שלשום

כעת הוא מקווה שהמעורבים באירוע ייעצרו: "אסור להשאיר אותם חופשיים, אחרת הם יתקפו עוד אנשים כמוני, והתוצאה תהיה קשה מאוד". איברהים טוען גם כי הטיפול במקרה לא מספק, בגלל שמדובר בתוקפים יהודים: "אם ערבים היו תוקפים יהודי באותה צורה, כבר היינו רואים מעצרים רבים או אפילו ירי לעברם כבר בזירה. אבל אני ערבי, אז עוד לא ראיתי ולא שמעתי על התקדמות".
מארגון תג מאיר נמסר: "איברהים הותקף על ידי טרוריסטים יהודים רק בשל היותו ערבי. האם כוחות הביטחון של מדינת ישראל נכנעו לימין הקיצוני?".
תקציר הידיעה בערבית:
ابراهيم الرازم من القدس: تعرضت لإعتداء عتصري ووحشي من قبل مستوطنين، وسببوا لي جراح وحرقوا الشاحنة والأغراض
كتب الصحافي حسن شعلان
ابراهيم الرازم (35 عام) من سكان شرقي القدس، هو سائق الشاحنة الذي تعرض قبل ايام لإعتداء وحشي من قبل عشرات المستوطنين في منطقة "كوخاف شاحر" القريبة من نابلس، فقط لأنه عربي، حيث اصيب بجراح وكسور في جميع انحاء جسده ونقل الى المستشفى، وما زال تحت العلاج.
في حديث مع ابراهيم قال:"انا متزوج واب لثلاث اطفال، واعمل على شاحنة لنقل بضاعة منذ سنوات، ولم اؤذي اي انسان ولم يكن لدي تفكير من هذا القبيل".
واضاف:"قبل ايام وصلت بالشاحنة الى منطقة "كوخاف شاحر"، واذا بعشرات المستوطنين يعترضون طريقي، وقاموا بتخريب البضاعة وحرقها وحرق الشاحنة، معتقدين بان هذه الأغراض هي مساعدات لغزة، ورغم انهم علموا بان تلك البضاعة لا علاقة لها بالمساعدات، الا ان اكثر من 100 مستوطن شاركوا في عملية الإعتداء علي بصورة وحشية بايديهم وارجلهم، حتى سببوا لي جراح وكسور في جميع انحاء جسدي، وقاموا بشتمي واسماعي كلمات بذيئة، ورغم وجود الجيش هناك لكنهم لم يسيطروا على ما حصل، وكل ذلك لكوني عريي".
وواصل حديثه:"لقد شاهدت الموت امام عيني، فلم اصدق بأنني خرجت على قيد الحياة، فقد كان من الممكن قتلي في هذا الحادث وعودتي الى بيتي واحضان عائلتي جثة هامدة، فليس من السهل ان استوعب ما تعرضت له من اعتداء عتصري، فما زلت في المستشفى اعاني من كسور، وحتى هذا اليوم لم اشاهد اي تطورات واعتقالات، فلو كان الحادث عكسي اي ان عرب هم من اعتدوا على يهودي، لكنا قد شاهدنا اعتقالات فورية او اطلاق رصاص نحوهم، فاذا لم يتم اعتقالات ومعاقبة الفاعلين فان هذا الحادث سوف يتكرر".