תיעוד ההתעללות בפעוטון בקריית אתא

הפרקליטות הגישה הבוקר (ראשון) לבית המשפט המחוזי בחיפה כתב אישום בעבירות של התעללות ותקיפת של כ-14 קטינים נגד שרית בן חמו, שעבדה בפעוטון בקריית אתא. לפי האישום, בן חמו, בת 49, הועסקה בשנתיים האחרונות כמנהלת ומטפלת בפעוטון שבבעלות בנה, ומיועד לפעוטות עד גיל שלוש. בתיעוד שהגיע לידי ynet, ניתן לראות את בן חמו משתמשת באלימות רבה נגד הפעוטות, כולל מכות והאכלה בכוח. צפו בתיעוד ההתעללות.
התביעה, ברשות עו"ד ענאן גאנם מפרקליטות מחוז חיפה, טענה כי הנאשמת נהגה להטיל אימה על הפעוטות, להשתמש כלפיהם באלימות פיזית ונפשית, ולנקוט צעדי משמעת נוקשים. בין היתר, היא דרשה מהם לשבת דקות ארוכות ברציפות על כיסא ילדים לו קראה "כיסא חשיבה", מבלי שניתנה להם אפשרות לעמוד ולשחק. לעתים רבות, בעת שניסו לרדת מהכיסא, ניגשה אליהם והחזירה אותם באלימות.
4 צפייה בגלריה
תיעוד ההתעללות בגן בקריית אתא
תיעוד ההתעללות בגן בקריית אתא
תיעוד ההתעללות בגן בקריית אתא. האכילה בכוח והכאיבה
במקרים רבים, בן חמו צבטה את הפעוטות וסטרה להם בפנים, ופעם אחת אף בעטה בישבן. מעבר למכות, היא הרימה את הפעוטות באלימות, ניערה אותם והפילה אותם על הרצפה.
בנוסף, הנאשמת נהגה להאכיל את הפעוטות והכאיבה להם כשהיא דוחפת להם כפיות גדושות באוכל לתוך הפה בצורה רציפה וללא הפסקות, לעיתים כשהיא מחזיקה את ראשם או את פניהם. גם כשניקתה את פניהם לאחר האוכל, עשתה זאת לעתים רבות בכוח.
4 צפייה בגלריה
הארכת המעצר של הגננת החשודה בהתעללות בפעוטון בקריית אתא
הארכת המעצר של הגננת החשודה בהתעללות בפעוטון בקריית אתא
שרית בן חמו בדיון הראשון להארכת מעצרה
(צילום: נחום סגל)
4 צפייה בגלריה
הארכת המעצר של הגננת החשודה בהתעללות בפעוטון בקריית אתא
הארכת המעצר של הגננת החשודה בהתעללות בפעוטון בקריית אתא
"תנו לנו להבין את זעקת ילדינו". הורי הפעוטות בדיון הראשון להארכת מעצרה של בן חמו
(צילום: נחום סגל)
החקירה בנוגע לפעוטון בקריית אתא נפתחה לפני כחודשיים, בעקבות תלונות של הורים שחשדו כי במקום מתרחשים מעשים שאינם ראויים, פיזיים ומילוליים, מצד גננות וסייעות. לאחר מעצרה של בן חמו, פורסמו הקלטות מתוך הפעוטון שבן נשמעים בכי וצרחות, לצד אמירה: "תקשרי אותו לכיסא".
תיעוד: הקלטות מהפעוטון בקריית אתא
(צילום: עידו ארז)

פקד שירן מנשה, מפקדת מחלק אלימות במשפחה במשטרת זבולון, שהייתה אחראית על החקירה, סיפרה כי החוקרים פעלו מתחילתה לקבל את הצילומים מהפעוטון. מנשה אמרה כי "היה מדובר בכמות צילומים גדולה שנפרסה על יותר משלושה חודשים, ולכן הוקם צוות צפייה של יותר מ-10 שוטרים. בסיום הצפייה, כבר היה ברור כי מדובר בעבירות התעללות ותקיפה של חסרי ישע".
פקד שירן מנשהפקד שירן מנשהצילום: דוברות מחוז חוף
נוי, אמו של אחד הפעוטות שנפל קורבן למעשיה של הנאשמת, אמרה כי ההורים מבינים שיש לפניהם עוד דרך ארוכה וקשה. "אנחנו מצפים מהפרקליטות להתייחס אלינו כנפגעי עבירה, להבין את הרגישות סביב ילדינו ולהתנהל בשקיפות מולנו עד כמה שאפשר. אנחנו קוראים לשתף אותנו באופן מלא במה שהילדים שלנו עברו. עד עכשיו, חודשיים לאחר שהגן נסגר, אנחנו לא יודעים מה כל ילד עבר ולא ראינו סרטונים. כדי שנוכל לטפל בהם בצורה הטובה ביותר, תנו לנו להבין טוב יותר את זעקת ילדינו".
בן חמו נעצרה על ידי המשטרה ב- 26 באפריל, והתביעה ביקשה מבית המשפט להורות על הארכת מעצרה עד תום ההליכים המשפטיים נגדה.
עו"ד תומר נווהעו"ד תומר נווהצילום: אביהו שפירא
סנגורה של הנאשמת, עו"ד תומר נווה, מסר: "כתב האישום מגולל פרשייה ואירועים חמורים. חשוב לציין שטרם התקבלו חומרי החקירה ואנו נמתין לקבלתם בטרם נגיב לכתב האישום".
ממטה המאבק נגד התעללות בגיל הרך נמסר: "למרות הזמן הרב שלקח לחקירה הזו להבשיל למעצרים וכתב אישום, אנחנו מברכים על כך שהאמת יוצאת לאור. זוהי עוד דוגמה להפקרות בה נתונים ילדי הגיל הרך, ללא פיקוח וללא אכיפה, ובעצם ללא דין וחשבון. אנו דורשים מהממשלה להפסיק לפרסם קמפיינים חלולים ולפעול מיידית למיגור מכת המדינה הבזויה הזו".