התקיפות של ישראל ברחבי לבנון בשבועות האחרונים, יחד עם הרחבת הפעולות הקרקעיות של צה"ל בדרומה לצד צמצום הפעילות ברצועת עזה, הביאו לשינוי גם ב"תעדוף" העברת הסיוע של מדינות ערב. אם בחודשי הלחימה העצימה ברצועה אחרי טבח 7 באוקטובר ניתן היה לראות ממש "תחרות" בין מדינות ערב מי תורמת יותר לרצועה, כעת הכיוון השתנה ועבר לזירה הצפונית.
התארגנות של הסיוע ההומניטרי מאיחוד האמירויות ללבנון

עוד ועוד סיוע הומניטרי זורם ללבנון, העזרה לעזה שנעשתה בתחילת המלחמה על בסיס יומיומי הפכה לאירוע נדיר בעת האחרונה. איחוד האמירויות החלה בקמפיין "איתך, יא לבנון", שנועד לספק תמיכה וסיוע הומניטרי לעם הלבנוני. לפי פרסומיים ערביים, בקמפיין שיימשך עד 21 באוקטובר נאספו כבר 250 טונות סיוע.
במסגרת הקמפיין תרמו יותר מ-4,400 מתנדבים לאיסוף של כ-10,000 חבילות סיוע ללבנונים שסובלים מרצף משברים כלכליים, חברתיים והומניטריים שהחמירו בגלל המלחמה. סולטא א-שאמסי, עוזר שר החוץ האמירותי לענייני פיתוח וארגונים בינלאומיים, מסר כי הקמפיין מאשר את הסולידריות של אזרחי ארצו עם העם הלבנוני. לדבריו, ארץ הנסיכויות תמשיך להושיט יד ללבנונים, במיוחד עם בוא החורף.
חשוב לציין כי איחוד האמירויות מספקת סיוע רב גם לרצועת עזה מתחילת המלחמה, אולם ניתן לראות בימים האחרונים עיסוק די חריג דווקא סביב הסיוע לזירה הלבנונית. במדינה מצפון לישראל קל יותר להעביר סיוע בדרכים יבשתיות, באמצעות מטוסים או דרך הים. ברצועת עזה הדרך היבשתית היא היחידה שפעלה מתחילה המלחמה. הדרך האווירית מוגבלת להצנחות סיוע, והדרך הימית לא ממש הוכיחה את עצמה.
4 צפייה בגלריה
התארגנות לסיוע הומניטרי באיחוד האמירויות
התארגנות לסיוע הומניטרי באיחוד האמירויות
באיחוד האמירויות מארגנים סיוע ללבנון
גם קטאר מסייעת ללבנון. לנמל התעופה רפיק אל-חרירי בביירות הגיע סיוע קטארי שכלל 17.3 טונות ציוד רפואי ותרופות. בדיווחים בנושא הוזכר כי מדובר במטוס שלישי שמגיע מקטאר במסגרת הגשר האווירי שנפתח לפני כמה ימים על-ידי שרת המדינה לשיתוף פעולה בינלאומי במשרד החוץ, לולווה בנת ראש אל-חאטר. השרה הקטארית ידועה גם בקידום פרויקטים וסיוע עבור רצועת עזה לאורך כל המלחמה ובהתבטאויות נגד ישראל.
אלבר סמאחה, שגריר לבנון בעומאן, הודיע כי היום יגיעו לביירות 40 טונות של תרופות כמתנת הסולטנות, "בעקבות התקיפות הישראליות בלבנון". סמאחה הודה על "היוזמה ההומניטרית האדיבה והנדיבה כלפי לבנון", והבהיר כי "עומאן תמיד עמדה לצד לבנון והעם הלבנוני בנסיבות קשות".
4 צפייה בגלריה
משאיות סיוע שנטען שצה"ל תקף בלבנון
משאיות סיוע שנטען שצה"ל תקף בלבנון
בתקשורת הערבית דווח כי ישראל תקפה משאיות סיוע
ויש סיוע ללבנונים גם במקומות אחרים. ערוץ "אל-עאלם" האיראני דיווח על מטוס של ארצו שהגיע לשדה התעופה בלטקיה שבסוריה, עמוס בסיוע עבור משפחות לבנוניות שנאלצו לעקור לשם מבתיהן. בדיווחים מסוריה ולבנון בימים האחרונים נטען שישראל תוקפת חלק מהסיוע הזה. כך למשל, היום (שני) דווח על-ידי העיתון "אל-אחבאר", שופר של חיזבאללה, כי שיירת סיוע הותקפה על-ידי ישראל באזור צפון אל-בקאע שסמוך לסוריה.
כמו כן דווח בתקשורת שמזוהה עם חיזבאללה על תקיפות ישראליות באתר שריכז סיוע הומניטרי מעיראק לסוריה ולבנון. עיראק הייתה מהמדינות הראשונות שהחלו להעביר סיוע ללבנון, עוד לפני נקודת המפנה במלחמה עם חיסולו של מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה. מיד אחרי פיצוצי הביפרים בלבנון, עיראק שלחה לביירות 20 רופאים ואנשי צוות רפואי וכן 15 טונות סיוע.
בערוץ "אל-ג'דיד" הלבנוני דיווחו על הגעת מטוס סעודי עם סיוע ללבנון - השני תוך פחות מ-24 שעות. בנוסף, רשת "LBCI" הלבנונית דיווחה כי מטוס של חיל האוויר המלכותי הירדני, עמוס בסיוע עבור צבא לבנון, הגיע לשדה התעופה בביירות.
לפי דיווחים בתקשורת הערבית, העזתים שמו לב להפניית תשומת הלב של הסיוע ההומניטרי לכיוון לבנון. מוניר אל-ברש, מנכ"ל משרד הבריאות הפלסטיני, אמר לרשת "אל-ג'זירה" הקטארית בהתייחס לדיווחים שהרצועה הפכה לזירה משנית כי "עזה היא הזירה הבוערת כעת". הריאיון נקטע אחרי שאל-ברש פרץ בשידור בדמעות, כשדיבר על ההרוגים ברצועת עזה.