גם בשעות המתוחות שלקראת המימוש הצפוי של עסקת החטופים, במאהל המשפחות שמול בניין הכנסת עורכים קבלת שבת, מחכים לשובם ומוחים על התנהלות הממשלה. כ-250 בני אדם הגיעו לתמוך במשפחות החטופים והנרצחים, הקוראים להחלפתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. "תסתכלו להם בעיניים", "הדחה עכשיו" ו"המחדל מסריח מהראש" הם רק חלק מהכיתובים על הכרזות במתחם, לצד הרבה מאוד דגלי ישראל ותמונות של חטופים ונעדרים. ככה זה נראה:
דבריו של גיא מצגר שהוריו חטופים בעזה במאהל החטופים מול הכנסת, ירושלים
(צילום: גלעד מורג)

יעקב גודו, ששכל את בנו תום ז"ל שנהרג בקיבוץ כיסופים בבוקר יום ראשון שלאחר השבת השחורה, אמר: "בהספד נשבעתי שאני אעלה לירושלים ואשב מול הכנסת, ואתבע שממשלת הזדון והדמים והעומד בראשה, ילכו כמה שיותר מהר". תום היה נצור בממ"ד יחד עם אשתו לימור ושלושת בנותיהם במשך 25 שעות. הוא נרצח על ידי מחבלים שירו לעבר הממ"ד, אשתו והבנות נמלטו וניצלו.
4 צפייה בגלריה
קבלת שבת למען החזרת החטופים מול הכנסת, ירושלים
קבלת שבת למען החזרת החטופים מול הכנסת, ירושלים
קבלת שבת למען החזרת החטופים מול הכנסת, ירושלים
(צילום: גלעד מורג)
4 צפייה בגלריה
יעקב גודו
יעקב גודו
"ממשלת זדון ודמים". יעקב גודו
(צילום: גלעד מורג)
4 צפייה בגלריה
גיא מצגר
גיא מצגר
הנהגה חדשה. גיא מצגר
(צילום: גלעד מורג)
"מחר נציין 50 יום מאז אותה שבת, והמדינה הולכת מדחי לדחי. שום דבר לא מתפקד למעט החברה האזרחית, שלמעשה מחזיקה את מדינת ישראל כולל הצבא. לא יכול להיות שממשלה לא תתפקד ותמשיך לשלוט בחיינו. ראש הממשלה נשלט בידי חבורת משיחים מטורפת שחותרת ליישב את עזה, שרוצה אינתיפאדה שלישית ומלחמת גוג ומגוג. אני נזהר ואומר שיש זהות אינטרסים בין שני אנשים בני עוולה, אחד סינוואר ואחד נתניהו, שרוצים להמשיך את המלחמה הזו עד אין סוף. אני קורה לאנשים: בואו לכאן, שנהיה פה 500 אלף איש שמקיפים את הכנסת כדי שהממשלה הזו תקרוס".
גיא מצגר, הבן של תמר (78) ויורם (80) שנחטפו לעזה מביתם בניר עוז, מתגורר במאהל יחד עם אחיו רני. על המפגש עם תושבי הקיבוץ הוא מספר: "פגשנו אנשים שלא מסוגלים ליצור קשר עין, קיבוץ שלם בשוק. אנשים שהופקרו. אין להם בית יותר, אין להם לאן לחזור. הם עקורים בארצם". על התנהלות הממשלה אמר: "נתניהו היה צריך להתפטר ב-8 באוקטובר. הפרלמנט צריך להתאחד בלי קשר לממשלה ולהגיד לו 'לך! אתה לא מתאים יותר!', ממשלת ישראל בגדה במדינה, והשרים בממשלה ממשיכים לשתף פעולה עם בוגד. אנחנו זקוקים להנהגה חדשה".
4 צפייה בגלריה
דן אנטבי
דן אנטבי
לא להפקיר את שאר החטופים. דן אנטבי מול כלא עופר
( צילום: רוני גרין שאולוב)
במקביל, מול כלא עופר - ממנו צפויים להשתחרר האסירים והאסירות, מוחה דן אנטבי, חותנו של אוריאל ברוך שעודו בשבי: "באתי להגיד לממשלת ישראל שלא ישכחו אותו ולא יפקירו אותו ואת שאר החטופים, צריך להביא אותם הביתה. אנחנו עובדים מול מפלצות ואי אפשר לדעת איזה מחיר דמים הם רוצים לגבות מאיתנו. אנחנו לא ניפול. אני סומך על הממשלה שתעשה את עבודתה".
דבריה של עינב מור
(צילום: פאול אורלייב)

עינב מור, תושבת קיבוץ נחל עוז שממנו מגיעים החטופים שצפויים להיות משוחררים במסגרת העסקה, אמרה: "אנחנו בתחושה של תקווה וציפייה לחזרת כל החטופים מנחל עוז, מהארץ כולה, בכל המצבים, בכל הגילים. תחושה קשה והרבה מתח, עם תקווה שהאנשים של כל ישראל יהיו בבית בקרוב, וכולם צריכים להיות בבית ללא הבדל גיל או מין".