אוניית המשא הגלקסי לידר (The Galaxy Leader) שהמיליציה החות'ית - שליחי איראן בתימן - חטפה בחופי המפרץ בנובמבר אשתקד, והפכה ל"אטרקציה תיירותית", קושטה לרגל ציון "מוולד א-נבי", חג הולדת הנביא מוחמד.
החג חל ב-12 בחודש השלישי בלוח המוסלמי - רביע אל-אוול ("חודש האביב הראשון"). המועד לא נחוג בתקופה העתיקה של האסלאם, ולכן לא כל הקהילות המוסלמיות חוגגות אותו כיום. במקומות שבהם מצוין החג נערכות חגיגות, קריאת שירי שבח והלל לאללה ולמוחמד.
3 צפייה בגלריה
הגלקסי לידר, הספינה שהחות'ים חטפו בנובמבר 23 והפכה לאטרקציה תיירותית וקושטה לרגל ציון הולדת הנביא מוחמד
הגלקסי לידר, הספינה שהחות'ים חטפו בנובמבר 23 והפכה לאטרקציה תיירותית וקושטה לרגל ציון הולדת הנביא מוחמד
האונייה שקושטה לרגל ציון הולדת הנביא מוחמד
האונייה, שקושטה כאמור לציון לידת הנביא מוחמד, עוגנת מול נמל אל-סאליף, והמבקרים מפליגים אליה באמצעות סירות דייג קטנות. המבקרים מסיירים על הסיפון, מצטלמים סלפי ודורכים על דגלי ארה"ב וישראל, כשברקע רמקולים מנגנים שירים חות'יים מסורתיים להעלאת המורל.
האונייה נמצאת בבעלות חברת הספנות "Ray" של איש העסקים הישראלי רמי אונגר ובזמן שהותקפה לא היו עליה ישראלים. היא נשאה את דגל בהאמה והייתה בדרכה מנמל פורט סעיד במצרים להודו.
תיעוד ה"אטרקציה התיירותית"
(צילום: רויטרס)

בתיעוד מההשתלטות על אוניית המשא בים האדום, נראו אנשי המיליציה יורדים ממסוק שנחת על הסיפון, ומסתובבים בנשק שלוף בקריאות נגד ישראל והיהודים. חלק מאנשי המיליציה נכנסו ואיימו בנשק שלוף על הצוות בגשר הפיקוד.
דובר צבא החות'ים בתימן, יחיא סריע, מסר אז: "כוחות חיל הים שלנו ביצעו מבצע צבאי בים סוף, השתלטו על ספינה ישראלית ולקחו אותה לחוף תימן. החות'ים מטפלים בצוות הספינה בהתאם לערכים של דת האסלאם. אנו מזהירים שוב את כל הספינות השייכות לאויב הישראלי או עובדות איתו - כי הן יהפכו למטרה לגיטימית עבור הצבא החות'י".
ממשרד ראש הממשלה נמסר לאחר ההשתלטות על האונייה כי" זה מעשה טרור איראני נוסף שמבטא קפיצת מדרגה בתוקפנות טהרן נגד אזרחי העולם החופשי, ומייצר משמעויות בינלאומיות לגבי ביטחון נתיבי השייט העולמיים".
3 צפייה בגלריה
תיעוד השתלטות הח'ותים על אוניית משא בים האדום
תיעוד השתלטות הח'ותים על אוניית משא בים האדום
תיעוד ההשתלטות על האונייה
3 צפייה בגלריה
ספינה שהחות'ים חטפו הפכה לאטרקציה תיירותית
ספינה שהחות'ים חטפו הפכה לאטרקציה תיירותית
דורכים על דגלי ישראל וארה"ב על הסיפון
(REUTERS/Khaled Abdullah)
מתחילת המלחמה מנסים שליחי איראן בתימן לאתגר את ישראל. בין השאר שיגרו לעבר העיר אילת טילים וכלי טיס בלתי-מאוישים. חלקם יורטו על ידי ספינות מלחמה של הצי האמריקני בים האדום, ואחרים יורטו על ידי מערכות ההגנה של ישראל - מטוסי קרב, מערכת "חץ" ועוד.
חבר הלשכה המדינית של החות'ים בתימן, חזאם אל-אסד, אמר בנובמבר כי החות'ים לא יאפשרו לספינות ישראליות לעבור דרך מצר באב אל-מנדב המקשר בין הים האדום לאוקיינוס ההודי.