4 צפייה בגלריה
מתנדבי חב"ד מקימים שולחן חג במחלקת קורונה ברמב"ם
מתנדבי חב"ד מקימים שולחן חג במחלקת קורונה ברמב"ם
שולחן החג במחלקת הקורונה ברמב"ם
(צילום: דוברות רמב״ם)
אחרי הסגר בשנה שעברה, משפחות רבות יחגגו הערב (שני) יחדיו את ראש השנה תשפ"ב - אולם יש מי שיאלצו גם השנה לחגוג במתכונת מצומצמת או דרך הזום אחרי שנדבקו בנגיף הקורונה ונדרשים לשהות בבידוד. גם בבתי החולים מאושפזים כאלף חולי קורונה, בהם 689 במצב קשה, ואלו שיוכלו יחגגו את החג במחלקות הקורונה.
בבית החולים רמב"ם בחיפה, למשל, הקימו מתנדבי חב"ד, בהם הרב שמוליק טורקוב, שולחן חג כדי לאפשר למאושפזים שמצבם פחות קשה וגם לאנשי הצוות לחגוג. "תכננו לעשות את החג בבית עם עוד 30 איש, אבל אחרי שנדבקנו בקורונה נאלצנו לבטל ומחוסר ברירה אנחנו חוגגים בקפסולה משפחתית", אומר כפיר אלמאסי (41), שמתגורר במושב סמוך לנתיבות.
4 צפייה בגלריה
כפיר אלמאסי, אשתו וילדיו
כפיר אלמאסי, אשתו וילדיו
"מחוסר ברירה חוגגים בקפסולה משפחתית". כפיר אלמאסי, אשתו וילדיו
(צילום: משי בן עמי,עידו ארז)

"נדבקתי בקורונה לפני תשעה ימים ולאחר מכן אשתי נדבקה וכנראה גם הילדים", הוא מספר. "זה עצוב קצת כי אנחנו מתגעגעים למשפחה ותמיד חוגגים את החגים ביחד עם ההורים. אני מאוד מקווה שבחג הבא נחגוג עם כולם וזה יהיה פיצוי למה שאנחנו עוברים עכשיו. זה לא פשוט כשכל הבית חולה, אנחנו כבר כמעט שבועיים בתוך הבית, לא יוצאים ולא רואים אנשים. זה לא נעים בכלל".
הודיה לוי (33) מאזור המרכז חלתה בקורונה לפני מספר ימים ונאלצת לחגוג את ראש השנה לבדה: "התחלתי להרגיש לא טוב לפני כמה ימים, עשיתי בדיקת קורונה ויצאתי חיובית. אני ממש חלשה ונעזרת בחברים שמביאים לי אוכל", סיפרה. "את החגים בדרך כלל הייתי חוגגת עם אמא שלי, אבל היא נפטרה לפני כמה חודשים והתכנון היה לחגוג את ראש השנה עם חברים ופתאום זה התבטל לי בגלל הקורונה".
לדבריה, "זה ממש מבאס אותי ועצוב לי כי זה יכול להיות ממש כיף וחיכיתי לזה, אבל אני לא רוצה לסכן אף אחד. אני אחגוג השנה עם הדובי והנטפליקס, אין לי ברירה אחרת. נשארתי לבד. אני אחגוג עם החברים דרך הזום". לוי מוסיפה כי היא "מקווה שאת החג הבא אני אצליח לחגוג עם החברים ועם כולם, כי אני מאוד אוהבת את החגים ואת האווירה והאוכל והמשפחתיות. אבל זה המצב ואני מקבלת אותו".
4 צפייה בגלריה
הודיה לוי לא יכולה לחגוג ערב חג עם משפחתה
הודיה לוי לא יכולה לחגוג ערב חג עם משפחתה
"לא רוצה לסכן אף אחד". הודיה לוי
רייצ׳ל מאמוס (31) מכפר יונה חזרה מאמסטרדם עם בן זוגה ובנם אחרי טיול של שבוע, ורק אחרי החג הם יוכלו לצאת מהבידוד. "בדרך כלל אנחנו חוגגים את החגים עם המשפחה ומחכים לזה מאוד. השנה חיכינו לזה אף יותר כי את רובם לא ראינו הרבה זמן בגלל הקורונה והסגרים. הפעם נחגוג לבד וזה קצת עצוב. הלבד הזה יורגש יותר בערב כשכל המשפחה תיפגש ואנחנו נישאר בבית. לא נעשה ארוחה רק בשבילנו, בשביל מה להשקיע".
לדבריה, "נאלץ להסתפק בסוכות כדי לחגוג עם המשפחה. קבענו שנעשה זום הערב, רק חבל שאי אפשר להעביר את האוכל בזום".
4 צפייה בגלריה
רייצ'ל מאמוס עם בנה
רייצ'ל מאמוס עם בנה
"חבל שאי אפשר להעביר את האוכל בזום". רייצ'ל מאמוס עם בנה
(צילום: הדס חג'אג')
בתוך כך, בימים האחרונים יותר ויותר ישראלים הגיעו למתחמי הבדיקות המהירות של מד"א וכן עברו בדיקות PCR במטרה להגיע לארוחת החג בראש שקט מחשש שהם נושאים את הנגיף ועלולים להדביק את יקיריהם. במד"א מספרים כי ביממה האחרונה חל גידול של 30% בכמות הנבדקים במתחמי הבדיקות המהירות לעומת השבוע שעבר. עומסים חריגים נרשמו אתמול גם במתחמי הבדיקות של פיקוד העורף.
דניאל ספדז (33) מאשדוד, אשר מארחת הערב את המשפחה של בעלה, החליטה לבקש מהנוכחים להביא בדיקה מאחר שמדובר בעשרה מבוגרים וארבעה ילדים - והיא עצמה בהריון. "אני מחוסנת במנה שלישית והיה לי חשוב לשמור על הבריאות של כולנו, אז ביקשתי מכולם לעשות בדיקה לפני החג כדי שנוכל לשבת בכיף וללא סיכון. אין מה לעשות, אלו החיים שלנו עכשיו".
לדבריה, "יש לנו ילדים מתחת לגיל 12 שאינם מחוסנים והם התחילו בית ספר. בבית הספר של הבת שלי לדוגמה סגרו כיתה יום אחרי הפתיחה בגלל ילד מאומת, אז אני לוקחת מקדם הגנה לכולנו ואני מקווה שכל עם ישראל יעשה את זה".
יוסי סופר (37) מרעננה, אבא לשתי בנות בנות 3 ו-5 אשר צפוי להתארח בערב החג אצל אימו, החליט גם הוא לבצע בדיקה נוספת לשתי בנותיו רגע אחרי שהם כבר עשו אחת לקראת החזרה ללימודים. "האמת שאף אחד לא ביקש מאיתנו לעשות אחת ואצל אמא שלי כולם מחוסנים, אבל החלטנו לעשות את זהכי ההורים שלי מבוגרים ועדיף לא לקחת צ'אנס".