לפיד לבד בחמ"ל: הסרטון שלועג לשר
(צילום: ועד עובדי משרד החוץ)

המאבק מול הנהלת משרד החוץ מחריף: בעקבות המחלוקת סביב התשלום על כוננויות ועבודה מחוץ לשעות הפעילות, ועד העובדים במשרד החוץ החליט להפסיק את הטיפול באישורי כניסה חריגים על-ידי הקונסוליות בניו יורק ובפריז, והנחה להפסיק את הנפקת אשרות העבודה בכל הנציגויות בסין.

המאבק במשרד החוץ - כתבות נוספות

"היום התחלנו שלב נוסף במאבק למען עובדי משרד החוץ ותנאי העסקתם", אמרו היום (ראשון) בוועד והבטיחו להמשיך במאבק עד שדרישות העובדים ימולאו. "כל בקשה להחרגה יש להפנות בכתב אל ועד העובדים, אנא צפו להנחיות נוספות בהמשך".
1 צפייה בגלריה
משרד החוץ
משרד החוץ
משרד החוץ
(צילום: גיל יוחנן )
בנוסף, קראו בוועד לכל הנציגויות באו"ם להפסיק את ההשתתפות בהצבעות בכל המסגרות, ולא לבקר אסירים ישראלים בחו"ל יותר ממה שנהוג בנוהל (פעם בחצי שנה). כמו כן, העובדים הונחו שכל מברק או תכתובת מייל שתישלח במסגרת העבודה יישלחו תחת הכותרת "הפקרתם אותנו בחוץ". גורם בכיר במשרד החוץ אמר בתגובה לצעדים החדשים כי "בזמן שכל המדינה מתגייסת אל מול המגפה הוועד מנצל לרעה את מצוקת הקורונה והתפשטות המחלה".
המאבק במשרד מתנהל כבר כמה חודשים - כשרק בשבועות האחרונים הוחלט במסגרתו לפגוע גם בהכנות לביטול - שלא יצא לפועל מסיבות אחרות - של שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב. כמו כן, הפיקו בוועד סדרת סרטונים שלועגים לשר יאיר לפיד, תחת השם "החליפי", ושכרו שחקן שגילם את לפיד במערכונים שבהם, בין היתר, נאלץ לענות לטלפונים מישראלים שמסתבכים בחו"ל במהלך סופי השבוע.