המוהל שנאשם באונס בתו נלכד באומן

סוף למרדף הבינלאומי: המוהל מהצפון שנאשם שאנס את בתו מאז שהייתה בת 3 ועד למחזור הראשון שלה נלכד באוקראינה, וצפוי לשוב לישראל כשלושה חודשים אחרי שנמלט מאימת הדין. כך עדכן גורם בכיר במחוז הצפוני במשטרה. המוהל נתפס כבר לפני כחודש באומן ונכלא, אך רק כעת אישרו השלטונות המקומיים את הסגרתו.
ראשית הפרשה לפני כשנתיים, אז התייצבה צעירה באחת מתחנות המשטרה בצפון וחשפה התעללות מינית קשה שחוותה בבית הוריה. הבת, כיום בשנות ה-20 לחייה, תיארה את מעשי אביה ביומן שכתבה מגיל צעיר, ובו כינתה את האב "הרוצח של הנפש שלי".
1 צפייה בגלריה
המוהל שנאשם באונס בתו נלכד בפשיטה על ישיבה באומן
המוהל שנאשם באונס בתו נלכד בפשיטה על ישיבה באומן
המוהל מוסגר לידי הבלשים הישראלים
רס"מ אורית תורג'מן, חוקרת עבירות מין בכירה במחוז הצפוני, סיפרה כי "ההתנהלות מול הצעירה הייתה מקצועית, מדודה ואחראית בקצב שלה. פגשתי אותה כמה פעמים והתלונה הבשילה בקצב שנתנה לנו, לא דחקנו בה כדי לסייע לה להעביר את התלונה בדרך שהיא רוצה. במשך חודשים ניהלנו את תיק החקירה ואספנו ראיות ועדויות נגד האב".
האב, מוהל מוכר וידוע בצפון, נעצר ונחקר לפני כשנה. לאחר כמה חודשים הגישה הפרקליטות במחוז צפון כתב אישום חמור נגדו, שמייחס לו עבירות אינוס, מעשים מגונים בנסיבות מחמירות במשפחה ומעשי סדום. זמן קצר לאחר מכן, בחודש פברואר האחרון, הוא עזב את ישראל - ומאז הוגדר "עבריין נמלט", ונפתחה חקירה סמויה כדי לאתרו.
אורית תורג'מןאורית תורג'מןצילום: שרון צור
"הוצאנו צווים שיסייעו לנו להתחקות אחר תנועותיו בכל העולם, כולל קשר רציף עם האינטרפול", אמרה תורג'מן. "לאחר שניהלנו אחריו מרדף בינלאומי ארוך וקשה הצלחנו לאתר אותו לפני כמה שבועות בעיר אומן שבאוקראינה. הוא נטמע בתוך הקהילה החרדית הגדולה שחיה שם, שחבריה לא ידעו לדעתי שמדובר בנאשם בתיק עבירות מין מהקשות שקיימות. הוא הרגיש שהוא בטוח, ייתכן וחשב שבגלל המלחמה באוקראינה והמרחק משטרת ישראל לא תגיע אליו".
לדברי תורג'מן, הנאשם המשיך לעבוד כמוהל ו"נקלט היטב" בתוך הקהילה החרדית באומן. "הוא חשב שהוא עשה רילוקיישן", אמרה. "לפני כחודש פשטו בלשים אוקראיניים על הישיבה שבה הוא שוהה ועיכבו אותו לחקירה, שבסופה הובא לבית משפט ונכלא".
לאחרונה קיבלה משטרת ישראל את הבשורה שלפיה אושרה הסגרת המוהל לישראל, ולפני שלושה ימים יצאו בלשי מחוז צפון לאוקראינה כדי להביאו. הוא הועבר לידיהם היום בבוקר, ובערב כבר צפוי לנחות בארץ כשהוא אזוק. "אני לא פושע", טען בפניהם, אך במשטרה מעריכים שיורשע במעשה - ושבתו תזכה לצדק.
עו"ד מרדכי ציבין, המתמחה בטיפול בעצורים ישראלים בחו"ל, ואשר טיפל בתיק זה בהתנדבות, אמר כי במהלך הליך ההסגרה הועבר מרשו שלושה בתי כלא, תוך שהוא סבל מהתעללויות. זאת, בשל דרישת אסירים שייתן להם כסף וגם ממניעים אנטישמיים הואיל וחזותו יהודית בולטת - כתוצאה מכך נגרמו חבלות בגופו בעיקר בכלא בוויניצא". הוא הוסיף כי "יש מקום לערוך חקירה על ההתעללויות שעבר ועל האוקראינים לפצותו".
בהכנת הידיעה השתתף באיתמר אייכנר