כוחות הביטחון פועלים בקלקיליה: דובר צה"ל עדכן שבפעילות משותפת של צה״ל שב״כ והמשטרה, בהובלת יחידת הגדעונים של משטרת ישראל, חוסלו שני מחבלים מהג'יהאד האיסלאמי בעיר קלקיליה. הפלסטינים פרסמו תמונות וסרטונים שבהם נראה החיסול, סמוך לשוק המרכזי בעיר.
אחד מהמחבלים תכנן לבצע פיגוע באזור. במהלך המעצר נפתחה אש לעבר כוחותינו, שהשיבו באש וחיסלו את המחבלים. אקדחים נתפסו על השניים.
תיעוד חיסול המבוקשים בקלקיליה

3 צפייה בגלריה
ירי לעבר רכב בקלקיליה
ירי לעבר רכב בקלקיליה
כוחות הביטחון, בלב העיר הפלסטינית
3 צפייה בגלריה
 ירי לעבר רכב בקלקיליה
 ירי לעבר רכב בקלקיליה
זירת החיסול בקלקיליה
3 צפייה בגלריה
תנועת חמאס, מתאבלת על מחמוד חסן מנסור  ואיהאב אבו חאמד
תנועת חמאס, מתאבלת על מחמוד חסן מנסור  ואיהאב אבו חאמד
מחמוד חסן מנסור ואיאהב אבו-חאמד, המחבלים שחוסלו בפעולה
בסהר האדום טענו כי אמבולנסים לא יכולים להגיע לזירת החיסול, "עקב סגר זמני של הצבא במרכז העיר".
בחמאס פרסמו הודעת "אבל" על השניים, ופירסמו את שמותיהם: מחמוד חסן מנסור ואיאהב אבו-חאמד.
אתמול התרחש שוד רכב אלים בכניסה לעיר הפלסטינית, כשגבר ישראלי כבן 70 הותקף לאחר שרכבו נשדד על ידי פלסטינים, שהותירו אותו בצד הכביש. הגבר פונה לבית החולים מאיר בכפר סבא, שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו. האירוע הוגדר פלילי ונסיבותיו בבדיקה. לא נמצאו חבלות על גופו של המנוח.
בחודש אפריל פתחו בחטמ"ר אפרים, בפיקודו של אל"מ נתנאל שמכה, במבצע אגרסיבי לדיכוי תשתית הטרור שניסו המחבלים להקים בקלקיליה. העיר קלקיליה מונה בין 60 ל-70 אלף תושבים. אין בה מחנה פליטים אך יש שכונות המזוהות עם טרור, בהן שכונת ניזאל ושכונת כפר סאבא. בשתיהן ישנה צפיפות גדולה.
כמה חודשים עוד לפני המלחמה זיהו בצה"ל עלייה בפיגועי הטרור שיוצאים מהעיר. "בעבר היינו נכנסים פנימה למעצרים והיינו נתקלים באבנים ואולי קצת בבקבוקי תבערה - אבל לפתע התחילו לפתוח עלינו באש. ממש תקריות ירי שהלכו והתגברו", הסביר אז סרן א', איש מודיעין בחטמ"ר אפרים. "אלו היו שבועות שהיינו חוטפים בהם פיגועי ירי שלא היו קודם. לא הבנו איך זה קורה".