אחרי חיסולו של מנהיג חמאס יחיא סינוואר בשבוע שעבר, ברשת MBC הסעודית כינו מנהיגים מהארגון ומהציר השיעי-איראני "טרוריסטים" - ועוררו סערה במדינות המפרץ. בעקבות הכתבה החלו להתפרסם ברשתות קמפיינים נגד MBC, ומאות תומכים של המיליציות הפרו-איראניות בעיראק הסתערו על משרדי החברה בבגדד, התפרעו, ניפצו מחשבים, הציתו שריפה והתעמתו עם כוחות הביטחון.
3 צפייה בגלריה
רשת MBC
רשת MBC
קריקטורות וקריאות נגד הרשת, שהואשמה ב"תמיכה מרומזת במלחמה בעזה"
3 צפייה בגלריה
רשת MBC
רשת MBC
קמפיין הרשת נגד MBC
יתרה מכך, ועדת התקשורת בעיראק הודיעה אתמול (שבת) על השעיית עבודתו של הערוץ במדינה. סוכנות הידיעות העיראקית הרשמית פרסמה כי ההחלטה התקבלה על רקע הפרת תקנות השידור, וציינה כי ניתנה הנחייה לבטל את רישיון העבודה שלו במדינה.
הזעם על פרסום הכתבה בא לידי ביטוי במדינות נוספות במזרח התיכון. כך למשל, העיתון הלבנוני "אל-אחבאר", המזוהה עם חיזבאללה, פרסם כתבה שכותרתה "סעודיה מגלה את פרצופה: עם ישראל, להפלת ההתנגדות". במסגרת הכתבה מתח העיתון הלבנוני ביקורת חריפה על כל הפרסומים הסעודיים, שלטענת העיתון "לא הסתירו את שמחתם אחרי חיסול סינוואר".
עוד נכתב בעיתון כי מדובר ב"טירוף תקשורתי סעודי חדש, התומך באויב במלחמת ההשמדה שהוא מנהל נגד העם הפלסטיני והעם הלבנוני, תחת הכותרת של חיסול ההתנגדות". לטענת העיתון, ייתכן שהסעודים החלו לפרסם תכנים בסגנון זה, כיוון ששליטי המדינה בטוחים יותר אחרי חיסולו של סינוואר ב"הצלחת הכיבוש במימוש המשימה", ולכן הם יכולים להשתתף "בקצירת ההישגים".
3 צפייה בגלריה
רשת MBC
רשת MBC
קריקטורות התפרסמו ברשת נגד MBC
לפי "אל-אחבאר" הלבנוני, האופוזיציה הסעודית, שידועה בתמיכתה בהתנגדות ובחמאס, ניצלה את האירועים כדי לפתוח בקמפיין נגד המשטר ה"פועל במסלול הישראלי". גם ארגון הטרור חמאס התייחס לדיווחי הערוץ, כינה את הדיווח "מסית ומעורפל", וטען כי הוא "מעליב את הערוץ וההנהלה, ולא את ההתנגדות".
הדיווח של רשת MBC אחרי חיסולו של סינוואר, עורר כאמור גם קמפיין ברשת נגדה, הקורא להחרמת ערוציה. הרשתות החברתיות התמלאו בקריקטורות וקריאות נגד הרשת, שהואשמה ב"תמיכה מרומזת במלחמה בעזה".