עשרות מתנדבים עם גלאי מתכות סרקו במהלך הימים האחרונים את אזור חוף דלילה באשקלון במטרה אחת: למצוא את טבעת הנישואין שאיתי מורנו ז"ל ענד והלכה לאיבוד בחוף הים בזמן שאלמנתו גל טיילה במקום. לאחר עוד יום של חיפושים היא אותרה הערב (ראשון) על ידי מתנדבת שהגיעה למקום עם גלאי מתכות.
2 צפייה בגלריה
סריקות בחוף דלילה באשקלון אחרי טבעת הנישואין של איתי מורנו ז"ל
סריקות בחוף דלילה באשקלון אחרי טבעת הנישואין של איתי מורנו ז"ל
איתי מורנו והטבעת שהלכה לאיבוד בחוף
(צילום: דובר צה"ל)
הכול התחיל בשישי האחרון, אז גל מורנו הלכה לחוף הים באזור חוף דלילה. הטבעת של איתי הייתה על צווארה, מחוברת לשרשרת. "זו הטבעת שאיתי ענד אחרי הנישואין שלנו, ומאז מותו אני הולכת איתה על הצוואר. אני פשוט לא יודעת להסביר איך זה קרה. רגע אחד היא הייתה על הצוואר שלי, עוד ראיתי אותה בתמונה שצילמתי, ופתאום היא נפלה. אני מקווה ומתפללת שימצאו אותה. אני לא מפסיקה לחפש ולא מפסיקה לקוות. יש לנו עם נפלא ומדהים, המון אנשים התגייסו כדי לעזור לי. מאז יום שישי עוד ועוד מתנדבים עם גלאי מתכות מגיעים לחוף וסורקים", היא סיפרה שעות לפני שהטבעת נמצאה.
לצורך מבצע החיפושים רשות העתיקות נתנה אישור להרחיב את החיפושים גם בשטחים שתחת אחריותה. גם היום כאמור עשרות מתנדבים הגיעו לחוף דלילה באשקלון וסרקו את השטח, עד לחוף "הגולשים" בעיר.
אלי אסקוזידו מנהל רשות העתיקות, אמר מוקדם יותר היום: "ברגע שקיבלנו פנייה בנושא מיד אישרנו את תחילת החיפושים על-ידי מתנדבים בעלי רשיון ויש היענות גדולה ומרגשת. אנחנו נסייע ככל שנדרש על מנת למצוא את הפריט. אנשי רשות העתיקות בניהולו של אמיר גנור נמצאים בקשר עם המתנדבים". לאחר שנמצאה הטבעת אמרה גל: "תודה רבה על האישורים לתת לנו לעבוד. עבדנו פה בכמויות ובאו אנשים מכל הארץ לעזור לי בזה. תודה ענקית מעריכה מאוד".
2 צפייה בגלריה
סריקות בחוף דלילה באשקלון אחרי טבעת הנישואין של איתי מורנו ז"ל
סריקות בחוף דלילה באשקלון אחרי טבעת הנישואין של איתי מורנו ז"ל
סריקות בחוף דלילה באשקלון עם גלאי המתכות
איתי ז"ל, הוא אחיינו של סגן אלוף עמנואל מורנו, קצין בסיירת מטכ"ל שנפל במלחמת לבנון השנייה ותמונתו אסורה לפרסום עד היום. איתי הותיר אחריו הורים, משה ותמר, והאחים עדי, איתן ונועה, ואת אשתו גל. איתי גדל במושב אדרת.
בשנת 2019 התגייס לצה"ל ושירת ביחידת מגלן. הוא בוגר קורס מ"כים סיירות. בתום המסלול שימש כנווט הצוות והפלוגה. בשביעי באוקטובר הוא הוקפץ עם יחידתו לאזור זיקים והשתתף בלחימה. ב-11 באוקטובר, במהלך הלחימה, הוא נפל בחילופי אש סמוך לחוף זיקים.