עם סיום ימי האבל אחרי מותה של אימו נהדיה ספי א-דין, עלה היום (שלישי) מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה לנאום קצר כדי להודות לכל מי שליווה אותו ואת משפחתו בימים האחרונים - ומחה דמעה. "אני מברך על נוכחותכם ומודה לכם", אמר נסראללה בפתח דבריו. "אני מצטער שלא הייתי נוכח ואפילו לא עניתי לשיחות. מה שעשיתם חשוב לנו מאוד. לא הייתי בגלל הנסיבות שכולכם מודעים אליהן".
תיעוד נדיר מחוץ לבונקר: נסראללה מבקר את אמו בבית החולים

לפי הפרסומים בכלי התקשורת, אימו של נסראללה נפטרה ביום שבת האחרון מ"מחלה קשה". מסיבות ביטחוניות ומחשש להיחשף, נסראללה לא ישב בימי האבל עם משפחתו ולא נפגש עם אלה שהגיעו לנחם.
בהמשך נאומו, הקריא נסראללה רשימה ארוכה של מדינות שמהן קיבל תנחומים, בהן סוריה, עיראק, איראן, פקיסטן, הודו, טורקיה, תימן, בחריין, ירדן ומצרים. הוא הביע את תודתו גם למקורביו בהנהגת חיזבאללה ובתנועת אמל - שבה אחיו חבר בכיר - על "נוכחותם מהרגע הראשון לצד אביו ועל קבלת התנחומים במשך שעות".
נסראללה סיפר כי אימו "דאגה למשפחתה והייתה אישה סבלנית, שקטה וצנועה". הוא הוסיף כי בנו האדי, שהיה פעיל חיזבאללה ונהרג בשנת 1997 במבצע "נוף פראי", היה הנכד הראשון שלה. לדברי נסראללה, הנכד והאם אהבו זה את זה, ומותו השפיע עליה מאוד. קולו החנוק של נסראללה כשסיפר על הקשר בין השניים, הסגיר את רגשותיו והתמודדותו עם מותה של האם ועם אירועי העבר במשפחתו. לאחר הנאום, פרסם הערוץ הלבנוני "אל-מנאר" של חיזבאללה קטעים נדירים של מזכ"ל חיזבאללה מחוץ לבונקר, מביקורו בבית החולים אצל אימו.
2 צפייה בגלריה
נאום נסראללה לאחר מות אמו
נאום נסראללה לאחר מות אמו
מוחה דמעה בזמן הנאום. נסראללה
מותה של האם מגיע אחרי חודשי לחימה רבים של ארגון הטרור בגבול עם ישראל - חודשים שבהם איבד חיזבאללה פעילים רבים, בהם גם בכירים - מה שמוסיף להתמודדויותיו של נסראללה. האירועים האחרונים באיראן, בהם מותם של הנשיא אבראהים ראיסי ושר החוץ חוסיין אמיר עבדאללהיאן בהתרסקות מסוק בצפון המדינה, לא הקלו על נסראללה.
בעקבות התרסקות המסוק האיראני החליט נסראללה לבטל את האירועים לציון "יום הנסיגה הישראלית מדרום לבנון" שתוכננו ל-25 במאי. הוא הודיע על כך בנאומו בשישי האחרון, ואמר כי "לא נכון לחגוג השנה, אחרי התרסקות המסוק". בסוף, היה זה היום שבו אימו נפטרה.
בהמשך עבר נסראללה לדבר על התקרית ברפיח שכינה "טבח". הוא ציין: "הטבח ברפיח חשף את האכזריות של האויב, שאין לו מצפון ואין לו גבולות. אנחנו עומדים בפני אויב ללא ערכים, ללא מוסר, גרוע מהנאצים. הטבח ברפיח חייב לעורר את כל האנשים ששותקים בעולם".
2 צפייה בגלריה
ראש הממשלה בנימין נתניהו בביקור בבסיס אגף המודיעין במרחב הצפוני
ראש הממשלה בנימין נתניהו בביקור בבסיס אגף המודיעין במרחב הצפוני
נתניהו בגבול הצפון, היום
(צילום: עמוס בן גרשום/לע״מ)
בתוך כך, מוקדם יותר ביקר ראש הממשלה בנימין נתניהו בבסיס של אגף המודיעין במרחב הצפוני ובמוצב בגבול הצפון ונפגש עם לוחמי סיירת גולני. בביקורו בבסיסי אגף המודיעין, אליו הגיע יחד עם ראש האגף אלוף אהרון חליוה ומפקד 8200 תת-אלוף י', קיבל נתניהו סקירה אודות תמונת המודיעין בזירה הצפונית והאיומים במרחב.
בביקורו במוצב אמר נתניהו ללוחמי גולני: "אנחנו מחויבים להחזיר את התושבים בבטחה אל יישוביהם ובתיהם, גם במישור האזרחי וגם במישור הצבאי. זה אחד מיעדי המלחמה, אנחנו לא מוותרים עליו. אני רוצה להגיד לכם שאני נמצא פה יחד אתכם, אני שומע אתכם, רואה את הנחישות שבכם, רואה את האש בעיניים. אני אומר לאזרחים - זה קיר הברזל של מדינת ישראל".