ראש ממשלת בריטניה רישי סונאק דחה היום (ב') בפומבי את דבריה של שגרירת ישראל בלונדון ציפי חוטובלי, שבריאיון ל"סקיי ניוז" אתמול הביעה התנגדות נחרצת לפתרון שתי המדינות. "אנחנו לא מסכימים עם זה", אמר סונאק כשנשאל על דבריה.
הריאיון של השגרירה חוטובלי:

2 צפייה בגלריה
כנס נאט"ו וילנה ליטא
כנס נאט"ו וילנה ליטא
ר"מ בריטניה סונאק. "לישראל יש זכות להגן על עצמה, אבל היא חייבת לנקוט כל צעד זהירות אפשרי"
(צילום: PETRAS MALUKAS / AFP)
אף שעמדתן הרשמית של ממשלות בריטניה זה שנים היא שלצד ישראל צריכה לקום מדינה פלסטינית, כשנשאלה בריאיון ל"סקיי ניוז" על האפשרות שכך יהיה השיבה השגרירה חוטובלי: "לחלוטין לא". היא אמרה שהפלסטינים "רוצים מדינה מהנהר עד לים", והוסיפה: "ישראל יודעת היום, והעולם צריך לדעת עכשיו, שהפלסטינים מעולם לא רצו מדינה לצד ישראל. הם רוצים מדינה מהנהר עד לים. הם אומרים את זה בקול רם וברור. עברו כבר חודשיים מתחילת המלחמה, והרשות הפלסטינית עדיין לא גינתה את הטבח של 7 באוקטובר. זאת בעיה גדולה". דבריה זכו למיליוני צפיות, וכאמור - גם לתגובה מראש הממשלה הבריטי.
כשנשאל על הדברים היום אמר סונאק שממשלת בריטניה אינה מסכימה עם העמדה שהשמיעה חוטובלי: "עמדתנו העקבית היא עדיין שפתרון שתי המדינות הוא התוצאה הנכונה".
2 צפייה בגלריה
שגרירת ישראל ב בריטניה ציפי חוטובלי ריאיון ל סקיי ניוז
שגרירת ישראל ב בריטניה ציפי חוטובלי ריאיון ל סקיי ניוז
חוטובלי בריאיון ל"סקיי ניוז". "הפלסטינים רוצים מדינה מהנהר עד לים"
בהמשך התייחס סונאק גם לפעילות הנוכחית של צה"ל בעזה, ואמר שיותר מדי אנשים חפים מפשע איבדו בה את חייהם: "אף אחד לא רוצה שהסכסוך הזה יימשך רגע אחד יותר ממה שצריך. לישראל יש כמובן הזכות להגן על עצמה למול מתקפת הטרור המחרידה שהיא חוותה, אבל כפי שאמרתי לראש המממשלה נתניהו, ישראל חייבת לנקוט כל אמצעי זהירות אפשרי כדי להגן על חיי אזרחים חפים מפשע".
במהלך הריאיון ל"סקיי ניוז" נשאלה אתמול השגרירה חוטובלי על אמירתו של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן שישראל מבצעת הפצצות חסרות הבחנה, והשיבה: "לחלוטין לא". היא אמרה: "אתם זוכרים מדינה כלשהי בעולם שיצרה מסדרון הומניטרי לאויב? אני לא זוכרת שאתם עזרתם לגרמניה הנאצית במהלך המלחמה, ואני לא זוכרת שארה"ב עזרה ליפנים במלחמת העולם השנייה".