מטוס F-35 יירט אחר הצהריים (יום רביעי) טיל שיוט בדרך לאילת, לראשונה זה שמונה ימים. היירוט התבצע מחוץ לשטח ישראל, לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. קודם לכן הופעלה בעיר התרעה בעקבות חשש לחדירת כלי טיס עוין למרחב. אף גורם לא לקח אחריות, אך בכיר בצבא המורדים החות'ים בתימן חזאם אל-אסד, שנוהג לצייץ לעיתים גם בעברית, כתב "מה קורה באילת?" - ברמז לטיל שיורט.
מאז ה-7 באוקטובר מתגוררים באילת כ-30 אלף מפונים מישובי הצפון והדרום. רובם נמצאים בבתי המלון בעיר ומקבלים שירותים מהעירייה ומחמ"ל מתנדבים. בשבועות האחרונים הופעלה מספר פעמים מערכת ההתרעה באילת בעקבות חשש לכלי טיס או לשיגור טילים מתימן.
דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, התייחס היום לירי לאילת: "ראינו שוב עדות לכך שההגנה החזקה של ישראל בהובלת חיל האוויר יודעת ליירט איומים. מודיעין שנחשף מראה כי איראן מחמשת את החות'ים באמל"ח ובמודיעין ומייצרת פעולות שמסכנות את האזור. זו בעיה עולמית, לא רק של ישראל. תכלית הפעולה הזו היא להוציא אותנו מהמיקוד בעזה ובמטרות המלחמה. אנחנו נדע להגן על עצמנו ונגיב בזמן ובמקום שנבחר".
1 צפייה בגלריה
פיצוץ בחצר בית ספר באילת
פיצוץ בחצר בית ספר באילת
פיצוץ בחצר בית ספר באילת, לפני כשבועיים
יירוטים מעל אילת, בשבוע שעבר
הכותרת
בין הבוץ העזתי להפוגה: לאן מתקדם התמרון הקרקעי בעזה?
23:33
העיר הדרומית הפכה ליעד של החות'ים, עושי דברם של איראן בתימן, ששיגרו לעברה מספר פעמים טילים וכטב"מים. הטילים ששוגרו לעבר אילת יורטו, אולם באחת הפעמים כטב"ם שהגיע מאזור סוריה התרסק למבנה בית ספר בעיר וגרם לנזק. גם בתקרית זו לא היו נפגעים.
דובר הצבא החות'י יחיא סריע אמר לאחרונה בהקשר לפעילות של הארגון נגד ישראל כי "כל כלי צבאי שיגן על הספינות הישראליות יהיה יעד לגיטימי לפעולות שלנו. הפעולות שלנו מכוונות לספינות המניפות את דגל ישראל, מנוהלות על ידי חברות ישראליות או בבעלות ישראלים. נמשיך לבצע את פעולותינו נגד הספינות והאינטרסים הישראלים עד שתיפסק התוקפנות בעזה. אנו מזהירים את החברות והסוחרים מפני משלוח הסחורה, או עבודה עם ספינות ישראליות. אנחנו קוראים לספינות בים סוף לא להפליג ליד ספינות ישראליות ולא לכבות את אמצעי הזיהוי".
ביקור מפקד חיל הים החות'י בספינה החטופה

תיעוד ההשתלטות על הספינה בים האדום

החות'ים לא רק הזהירו, אלא גם ביצעו - וביום ראשון חטפו את ספינת התובלה "Galaxy Leader" בחופי המפרץ. ככל הידוע, הספינה נמצאת בבעלות חברת הספנות "Ray" של איש העסקים הישראלי רמי אונגר, אולם לא היו עליה ישראלים.
מפקד חיל הים החות'י, מוחמד פדל עבד א-נבי, ביקר היום בספינה החטופה עם נציגים נוספים מהצבא החות'י. המפקד אישר כי הכוחות ימשיכו לבצע את פעולותיהם עד שתיפסק התוקפנות האמריקנית-ישראלית נגד עזה. הוא חזר על האזהרות שפרסם דובר הצבא החות'י מוקדם יותר ואמר כי "כל כלי צבאי שיגן על הספינות הישראליות יהיה יעד".
לדבריו, "תימן הפכה חלוצה בעמדתה המדינית והצבאית וניתן לראות זאת בהשתתפות במלחמה נגד ישראל. תימן וכוחותיה מוכנים עם יכולות לחימה גבוהות ויכולים לבצע משימות בים האדום".