צבא ארה"ב הודיע כי מנהיג בכיר בדאעש חוסל לפנות בוקר (יום ב') בפשיטה אמריקנית בצפון סוריה. דובר פיקוד המרכז האמריקני מסר כי הפשיטה בוצעה באמצעות מסוק.
לפי הדובר, קולונל ג'ו בוצ'ינו, המנהיג הבכיר שנהרג בסוריה היה אחראי על תכנון מתקפות טרור של ארגון המדינה האיסלאמית במזרח התיכון ובאירופה. בוצ'ינו הוסיף כי עוד שני חמושים נהרגו בפשיטה, וכי לא היו נפגעים בקרב הכוחות האמריקניים. שמו של הבכיר שחוסל טרם פורסם.
2 צפייה בגלריה
דגל של דאעש ב סוריה
דגל של דאעש ב סוריה
דגל של דאעש בסוריה. בשנים האחרונות חיסלה ארה"ב שורת בכירים בארגון הטרור
(צילום: AP)
למרות שדאעש ירד מגדולתו בשנים האחרונות וספג מפלות קשות, הצבא האמריקני ממשיך לפעול נגדו במזרח התיכון. במסגרת הפעילות נגד ארגון הטרור נמצאים בסוריה כ-900 חיילים אמריקנים.
בשנים האחרונות הרגו הכוחות האמריקניים בסוריה כמה מנהיגים בכירים של דאעש. בשנה שעברה מנהיג דאעש, אבו איברהים אל-האשימי אל-קוריישי, פוצץ עצמו בפשיטה אמריקנית באידליב.
2 צפייה בגלריה
אל-קוריישי ונשיא ארה"ב ג'ו ביידן
אל-קוריישי ונשיא ארה"ב ג'ו ביידן
אל-קוריישי ונשיא ארה"ב ג'ו ביידן
(צילום: AFP)
לפני שבוע הודיע צבא ארה"ב כי כוחותיו לכדו בכיר בדאעש, יחד עם שניים מעוזריו. גם אותה פשיטה הייתה באמצעות מסוקים. "המבצעים נגד דאעש חשובים לביטחון האזור וליציבותו", אמר אז בוצ'ינו.
מוקדם יותר החודש הודיע צבא ארה"ב כי חיסל מנהיג בכיר של דאעש בסוריה. אותו בכיר, חאליד אייד אחמד אל-ג'בורי, היה אחראי לתכנון מתקפות של המדינה האיסלאמית באירופה ובטורקיה. "מותו ישבש זמנית את היכולת של הארגון לתכנן מתקפות קיצוניות", מסרה אז ארה"ב.