3 צפייה בגלריה
הנקמה בחברי הקואליציה הנוכחית
הנקמה בחברי הקואליציה הנוכחית
הנקמה בחברי הקואליציה הנוכחית
(צילום: אלכס קולומויסקי)
ימנע עריקה מהליכוד? "ביצור המפלגה" מפני אפשרות לפיצול יצא לדרך: הערב (יום ה') אישרה מזכירות הליכוד את ברוב גדול את הצעתו של יו"ר מזכירות הליכוד, ח"כ ישראל כץ, למנוע ממי שפרש מהליכוד להתמודד בליכוד, או מטעם הליכוד במשך שמונה שנים מיום פרישתו.
בהתאם להצעת ח"כ יואב גלנט וחברים נוספים התווספה להצעה החלטה שגם מי שהיה חבר כנסת או שר במפלגה שאיננה הליכוד וחבר לקואליציה אשר הביאה להדחת הליכוד מהשלטון (חברי הקואליציה הנוכחית) ההחלטה תחול עליו. מדובר גם על חברים שלא היו חלק ממפלגות אחרות ולא רק כאלה שעזבו את הליכוד.
3 צפייה בגלריה
ישראל כץ בריאיון באולפן
ישראל כץ בריאיון באולפן
ימנע עריקה? הצעתו של כץ התקבלה ברוב גדול
(צילום: משה מזרחי)
הסעיף שהציע גלנט בעצם מכוון לראש הממשלה ויו"ר מפלגת ימינה נפתלי בנט ולשרת הפנים איילת שקד, מספר 2 בימינה, כאשר ברור שלשניים יש שאיפות פוליטיות גדולות ומחשבה להצטרף ולהתמודד בליכוד ביום שאחרי נתניהו.
ההנחייה הראשונה, שנוגעת למי שפרש מהליכוד, מכוונת בעיקרה לפורשי הליכוד שחברו למפלגת תקווה חדשה והעומד בראשה, שר המשפטים גדעון סער, לשעבר שר מטעם הליכוד.
3 צפייה בגלריה
מירי רגב במליאת הכנסת
מירי רגב במליאת הכנסת
"ניתן היה להעביר החלטה הרבה יותר חריפה". רגב
(צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
לאחרונה העבירה הקואליציה בכנסת הצעת חוק בקריאה שנייה ושלישית שניתן להתפצל מסיעה מסוימת גם במספר חריג של ארבעה חברי כנסת בלבד. החוק נועד להניח תשתית להרחבת הממשלה לאחר אישור התקציב ולהחליש את נתניהו בליכוד.
במהלך הדיון במזכירות הליכוד אמרה היום ח"כ מירי רגב: "אני מברכת ותומכת בהצעה של תנועת הליכוד כי מי שעזבו את הליכוד, בגדו בו, הקימו מפלגה, גרמו לנו לשבת באופוזיציה במדבר הפוליטי בעוד הם יושבים על קולות הימין בממשלה עם השמאל לא יוכלו לחזור לליכוד".
לטענתה, היה נכון להעביר החלטה "הרבה יותר חריפה", ולפיה מי שעזב את הליכוד לא יוכל לחזור גם אחרי שמונה שנים - וגם במקרה זה שלא יהיה הבדל בין שר, ח"כ או פעיל. "מי שרחמן אל אכזרים, זה מה שקורה לו".