תיעוד חיסול המחבלים ממצלמת השוטר
(צילום: דוברות המשטרה )

תיעוד נוסף של נטרול המחבלים שביצעו אתמול (חמישי) את הפיגוע במחסום המנהרות בירושלים שבו נהרג רב"ט אברהם פטנה. מצלמת גוף של שוטר תנועה ממחוז ש"י שהיה עסוק בפעולת אכיפה כמה עשרות מטרים מהמקום תיעדה את הרגעים שבהם שמע את היריות הראשונות, חתר למגע והצטרף ללוחמי מג"ב, החיילים והמאבטחים שנלחמו במחבלים. צפו בתיעוד.
בשעות הבוקר אתמול פתחו שלושה מחבלים באש במחסום, פצעו אנוש את פטנה ועוד חמישה בני אדם באורח קל עד בינוני – לפני חוסלו. לפי המשטרה, החולייה הגיעה ברכב מאזור יהודה ושומרון. חמאס לקח אחריות על הפיגוע.
1 צפייה בגלריה
רב"ט אברהם פטנה ז"ל
רב"ט אברהם פטנה ז"ל
רב"ט אברהם פטנה ז"ל
(באדיבות המשפחה)
לפי הערכות שב"כ והמשטרה, כוונת המחבלים הייתה להגיע לירושלים - ושם לבצע את הפיגוע. ברשותם נמצאו שני רובי M-16, שני אקדחים, מאות כדורים לנשק, עשר מחסניות מלאות בכדורים, שני גרזנים, תמרים ולבוש דמוי מדי צה"ל. הם השתמשו בלוחיות רישוי ישראליות מזויפות. גם בטבח 7 באוקטובר המחבלים הביאו איתם תמרים, כחלק מהכוונה לשהות זמן ממושך בשטח ישראל.
שניים מהמחבלים, תושבי חברון, זוהו: עאבד אל קאדר קוואסמה (26), פעיל חמאס, וחסן מאמון קפישה (28) המזוהה עם חמאס. אביו של קוואסמה, עבדאללה קוואסמה, שימש כראש הזרוע הצבאית של חמאס בחברון וחוסל בשנת 2003. דודו של קפישה הוא אימן קפישה שגורש ב-2011 לטורקיה.