אושרה ההפגנה נגד המהפכה המשפטית בטרמינל 3 בנתב"ג: מפקד מחוז מרכז ניצב אבי ביטון ערך הבוקר (שני) סיור בנמל התעופה בן גוריון יחד עם מארגן המחאה. בסיומו, אישר ביטון יחד עם מנכ"ל רשות שדות התעופה אמנון כהן, מתחם חדש לקיום ההפגנה סמוך לטרמינל 3, "באופן המונע שיבוש הסדרי התנועה, מטעמים ביטחוניים".
2 צפייה בגלריה
מחאה בנתב"ג
מחאה בנתב"ג
המחאה הקודמת בנתב"ג
(צילום: AFP)
אתמול, רשות שדות התעופה הקצתה למוחים שטח סמוך לטרמינל 1, הרחק מטרמינל 3 - שם מרבית הטיסות ממריאות או נוחתות. המפגינים זעמו ואמרו כי מבחינתם זהו צעד נוסף בניסיון לעקר את המחאה. עו"ד גונן בן יצחק, מראשי המחאה, שלח בעקבות ההחלטה הזו מכתב למפקד מחוז מרכז, ניצב אבי ביטון, שבו דחה את הקביעה שלפיה המחאה תתקיים בטרמינל 1: "הפגנות לא עושים במחשכים", הסביר בן יצחק.
הבוקר, ביקש מפקד המחוז ביטון לבחון חלופות לשטח שהוקצה למחאה, "זאת בכדי לאפשר קליטה בטוחה ונגישה יותר של באי המחאה, המותאמת למספר המוחים הצפוי להגיע ובאופן שיאפשר שמירה אפקטיבית על הסדר הציבורי בדגש על מניעת שיבוש הסדרי התנועה, המהווים ציר בטחוני המחויב להישאר פתוח כל העת".
2 צפייה בגלריה
עומסים בנתב"ג בעקבות השביתה
עומסים בנתב"ג בעקבות השביתה
תשפיע על עשרות אלפי טסים. נתב"ג
(צילום: שאול גולן )
ניצב ביטון הדגיש לאחר ההסכמה על התנאים החדשים כי "לא תותר התארגנות במתחם אחר מחוץ ל'גן ארץ ישראל', שהוקצה להפגנה וכל התקהלות במקום אחר אסורה, תיאכף באופן ממוקד ומיידי".
שוטרי מחוז מרכז ומרחב נתב"ג השלימו את היערכותם המבצעית לאבטחת המחאה הצפויה להתחיל ב-17:30, ותשפיע על כ-27 אלף נוסעים שטיסותיהם מתוכננות להמריא ולנחות החל מחמש בערב. לפי הודעה המשטרה, מאות שוטרים יתפרסו במקום לשם שמירה על הסדר הציבורי והתנועה, "בהתאם לתנאים שנקבעו והועברו לידיעת המארגנים".
שבתאי בהערכת מצב: "במקרי ונדליזם יש לנקוט באפס סובלנות"
(צילום: דוברות המשטרה)

מפכ"ל המשטרה רב-ניצב יעקב שבתאי אמר בתום הערכת מצב שעסקה במחאה ובמבצע בג'נין: "אנחנו מאפשרים את המחאה הלגיטימית על פי חוק ונפעל בשיוויוניות ושיקול דעת על פי מאפייני המחאה והמדרגים שנקבעו כבר". שבתאי ביקש שעבירות שיתבצעו במקום יתועדו: "יש לתת את הזמן הסביר ובמידה שיש חריגה כמו ונדליזם, פגיעה בתשתיות ופגיעה בשוטרים יש לנקוט באפס סובלנות. בכל חסימת ציר במסגרת המחאה אני מבקש פעילות מהירה עם הכוחות המתאימים".
שבתאי ציין כי "המדרגים שנקבעו הם הידברות , דו"חות וגרירה במידת הצורך. אין לגיטימציה לחסימת שערי נתב"ג בשום אופן. יש מוטיבציה גבוהה של ארגוני הטרור לנסות לפגע. קודם כל מתייחסים לפח"ע ואחר כך לסדר הציבורי, היבטי תנועה והנושא הפלילי".
בהנהלת רשות שדות התעופה הפצירו אתמול באנשים שלא צריכים להגיע לנתב"ג היום בערב להימנע מכך. דלפקי הצ'ק-אין לטיסות ייפתחו כמתוכנן - שלוש שעות לפני מועד הטיסה. כמו כן, הרשות תגברה את כוח האדם בטרמינל במטרה לסייע לנוסעים.
מובילי המחאה נגד המהפכה המשפטית מסרו הבוקר כי על אף המבצע בג'נין, המחאות יימשכו. "ליבנו עם לוחמי צה"ל וכוחות הביטחון הפועלים כעת מול ארגוני הטרור. מלאכתנו כאזרחים היא שמירה על הדמוקרטיה והגנה על ערכי מגילת העצמאות. מול ממשלה קיצונית ומסוכנת, שדוהרת לעבר חוקי הדיקטטורה, אין לנו ברירה אלא להשמיע קול ולהמשיך למחות, גם ביום מתוח זה".
רוי גורדון, ממובילי מחאת "אחים לנשק", התייחס הבוקר לפעילות צה"ל בג'נין ואמר בריאיון ל-ynet Live: "התלבטנו כיצד ממשיכים אבל אין מניעה להפגין ולשמור על הדמוקרטיה גם כשיש מבצע צבאי - אנחנו שלושה שבועות מלהיות דיקטטורה". לדבריו, "רבים מלוחמינו לא הגיעו להפגנה כי התנדבו לפעילות הצבאית".