אוהד אלקבץ, סגן הממונה על השכר במשרד האוצר שמוביל את המו"מ עם ארגון המורים על הסכמי השכר, תקף היום (חמישי) את יו"ר הארגון רן ארז בעקבות המחלוקות בשיחות והשביתה בתיכונים. אלקבץ טען כי ארז "לא מעוניין להגיע להסכם שכר כי הוא מעוניין בשליטה", ואמר כי דרישות האוצר במו"מ "סבירות ונכונות".
אוהד אלקבץ, סגן הממונה על השכר במשרד האוצר, בריאיון ל-ynet
( צילום: ירון ברנר)

היום יתקיים דיון באוצר על תקצוב תוכניות ההפעלה של המסגרות הבלתי פורמליות בימי השביתה. אם התקציב לא יעבור במלואו, לא ייפתחו מסגרות חלופיות לתלמידים שמוסדותיהם שובתים. משרד החינוך מבקש תקציב של 10 מיליון שקלים ליום לטובת הפעלת מסגרות חלופיות לתלמידים, ובשל הצפי לשביתה ארוכה מדובר בתקציב כולל של מאות מיליוני שקלים.
אלקבץ ביקר הבוקר בשיחה עם ynet את אמירתו של ארז שלפיה "החופש מתארך וזה לא סוף העולם". הוא אמר כי "בשבוע האחרון קיימנו שתי פגישות, ובאחת מהן ניסינו לתת לו את כל הכלים כדי להגיע להסכמה - גם בעניין החוזים האישיים וגם בנושאים אחרים. בפגישה השנייה הוא פשוט לקח את הדברים אחורה, וחזר בו מהסכמות ומדברים ומסגרות שסיכמנו עליהם כבר לפני יותר משנה".
לדבריו, "האינטרס שלי ושל משרד האוצר הוא לסיים את ההסכם הזה כמה שיותר מהר. הוא חשוב למורים, חשוב לתלמידים - ובזה אני עוסק. אנחנו מנסים כל העת למצוא את הדרך הנכונה. הדרישות שלנו מרן ארז הן סבירות ומאוד ונכונות, והן צפויות לקדם את מערכת החינוך. זו מטרתנו. אנחנו רוצים הסכם טוב למורים, שגם מקדם את מערכת החינוך".
הריאיון אתמול עם רן ארז
(צילום: מיקי שמידט)

הוא התייחס גם לטענה של יו"ר ארגון המורים כי במצב הנוכחי המורים החדשים ינהרו לעיריות חזקות ולמקומות שבהם יש כסף, וטען כי "המטרה שלנו במנגנון החוזים אישיים היא לעשות בדיוק ההיפך. כיום, עיריות חזקות מצליחות לגייס אליהן מורים בדרכים כאלה ואחרות, תוך שהן משתמשות בכל מיני כלים שיש ברשותן. הרצון שלנו הוא לייצר מכתש של חוזים אישיים שיתפרס על פני הארץ, בין היתר כדי לתקן את העיוות הזה. לתת לכל העיריות החלשות את הכלים לגייס מורים טובים ואיכותיים שישפרו את המערכת".
אלקבץ הדגיש, כאמור, כי לדעתו יו"ר ארגון המורים "רוצה שליטה. הוא רוצה לשלוט בכל הכללים ובכל העובדים וזה לא סביר". לדבריו, "אני חושב שזה לא סביר. אני חושב שהצורך שלנו בלייצר גמישות למערכת זו דרישה נכונה והכרחית, בטח בעת הזו. מנגנון החוזים האישיים הוא מנגנון שקיים בכל המגזר הציבורי. זו לא דרישה חדשה. אנחנו רואים איך מערכות במדינה משתדרגות כתוצאה מזה, ולכן אני ממש לא מבין את ההתנגדות, ובטח שלא את הגרירה של כולנו לשביתה בתקופת מלחמה.
"נתנו לרן ארז את כל הסולמות והחבלים האפשריים כדי לייצר הסכם", סיכם אלקבץ. "חשוב לתת את תוספת השכר המורים, אנחנו גם רוצים את זה. ארז הוא הפרטנר שלנו למשא ומתן. אני מקווה שהשביתה לא תימשך עד אחרי החגים - ונעשה כל מה שאפשר כדי שלא תימשך הרבה זמן. אנחנו צריכים שיהיה לנו שותף שיהיה מוכן להגיע להסכם - ולא יצא באמירות שהשביתה צפויה עד אחרי החגים".