מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו במהלך הלילה (שבין שלישי לרביעי) מחסני אמצעי לחימה של חיזבאללה באזור אל-בקאע שבמזרח לבנון, שנמצא קרוב ל-100 ק"מ מהגבול עם ישראל. מדובר צה"ל נמסר כי לאחר התקיפות זוהו פיצוצי משנה המעידים על הימצאות אמצעי הלחימה במחסנים שהותקפו. בנוסף, הותקף מתחם אשר שימש את מערך ההגנה האווירית של חיזבאללה באזור, שהיווה איום על כלי טיס של חיל האוויר.
תיעוד לבנוני מהתקיפה באל-באקע שבמזרח לבנון

3 צפייה בגלריה
תיעוד לבנוני מהתקיפה שמיוחסת לישראל באל-באקע שבמזרח לבנון
תיעוד לבנוני מהתקיפה שמיוחסת לישראל באל-באקע שבמזרח לבנון
תיעוד לבנוני מהתקיפה באל-באקע שבמזרח לבנון
רשת "אל-מיאדין" הלבנונית, המזוהה עם חיזבאללה, דיווחה הלילה על שמיעת פיצוצים באל-בקאע ועל טיסת מטוסי קרב ישראליים באזור. לפי רשת NBN הלבנונית, שציטטה את משרד הבריאות במדינה, אדם אחד נהרג ו-16 נפצעו בתקיפות באזור. מדובר בלילה שני ברציפות שבו מדווח בלבנון על תקיפות של צה"ל בעומק המדינה.
במהלך הלילה הודיע חיזבאללה על מותם של ארבע פעילים נוספים משורותיו - מוחמד ראזי שאהין, ראאד עלי חטאב, זיאד מוחמד קשמר ועלי אחמד דקמאק. מתחילת המלחמה הכריז ארגון הטרור על מותם של 419 פעילים משורותיו. בהודעה שהוציא הלילה לא ציין חיזבאללה היכן מתו ארבעת פעיליו, ומתי. ב"א-נהאר" דווח כי חטאב, קשמר ודקמאק נהרגו בתקיפה בכפר א-דהירה שבדרום המדינה.
אמש פתח חיל האוויר בגל תקיפות בדרום לבנון. במקביל, חיזבאללה לקח אחריות על ירי טיל קרקע-אוויר לעבר מטוס קרב ישראלי, ובסך הכל מהבוקר לקח ארגון הטרור אחריות על 12 תקיפות נגד ישראל. קודם לכן חמישה שיגורים מלבנון גרמו להפעלת אזעקות המתריעות מפני ירי רקטות וטילים ביערה, אדמית ועבדון שבגליל המערבי. השיגורים נפלו באזור ולא היו נפגעים. מאתמול בבוקר בוצעו כ-135 שיגורים ליישובי הצפון.
3 צפייה בגלריה
התקיפות שמיוחסות לישראל באל-בקאע שבמזרח לבנון
התקיפות שמיוחסות לישראל באל-בקאע שבמזרח לבנון
התקיפות באל-בקאע שבמזרח לבנון
3 צפייה בגלריה
התקיפות שמיוחסות לישראל באל-בקאע במזרח לבנון
התקיפות שמיוחסות לישראל באל-בקאע במזרח לבנון
כ-135 שיגורים זוהו מלבנון מאתמול בבוקר. התקיפה באל-בקאע
ברשת "אל־מנאר" הלבנונית, המזוהה עם חיזבאללה, דווח אמש גם כי שלושה חובשים מ"רשות הבריאות האיסלאמית" - ששייכת לארגון הטרור - נפצעו קל כתוצאה מתקיפת כטב"ם ישראלי ליד אמבולנס שבו נסעו כדי להעביר פצועים מאזור חאמול. קודם לכן דווח כי בתקיפה בחאמול שבדרום לבנון נפגעו כמה בני אדם.
במסגרת ירי של חיזבאללה אמש לעבר הצפון, כטב"ם אחד ששיגר ארגון הטרור יורט, ושניים נוספים התפוצצו בגולן. באותן שעות זוהו עשרות שיגורים נוספים, שבמסגרתם התפוצצו שתי רקטות ביישוב מתת. אחת מהן פגעה בבית וגרמה נזקים, ואחרת התפוצצה בשטח פתוח במרכז היישוב.
לפני כיממה דיווחו כאמור כלי תקשורת בלבנון על "סדרת תקיפות" באזור א-נבי שית בבעלבכ שבעומק המדינה, כ-80 ק"מ ממטולה. יעדי התקיפה היו אמצעי לחימה של חיזבאללה, בעיקר רקטות וכטב"מים, חלקם מתחת לקרקע. לפני כן אמרו שני גורמים ביטחוניים ששוחחו עם סוכנות הידיעות רויטרס כי יעד התקיפה היה מחסן תחמושת של ארגון הטרור. גורמים ביטחוניים לבנונים מסרו לערוץ "אל-ערבי" הקטארי כי חמישה טילים נורו ממטוסי קרב ישראליים לעבר כמה מטרות באזור.
פורסם לראשונה: 01:23, 21.08.24