ההפגנה בכיכר הבימה
(יאיר שגיא, טל שמעוני, התנועה לאיכות השלטון, Satview, אדם קוטב)

"הערב היו בהפגנה עשרות אלפי אנשים, בבחירות שהיו כאן לפני חודשיים וחצי הגיעו מיליונים": כך אמר אמש השר מיקי זוהר מהליכוד, הראשון ממפלגתו שהתייחס להפגנת הרבבות בכיכר הבימה בתל אביב, הגדולה ביותר עד כה נגד המהפכה המשפטית.
"ההפגנות הן ביטוי דמוקרטי מקובל בדיוק כמו בחירות דמוקרטיות", צייץ שר התרבות והספורט זוהר, והבהיר: "הבטחנו לציבור שינוי, הבטחנו משילות, הבטחנו רפורמות ואנחנו נקיים".

3 צפייה בגלריה
בני גנץ, חילי טרופר בהפגנה נגד המהפכה המשפטית בתל אביב
בני גנץ, חילי טרופר בהפגנה נגד המהפכה המשפטית בתל אביב
גנץ וטרופר בהפגנה בתל אביב
(צילום: שאול גולן)
3 צפייה בגלריה
ציפי לבני בהפגנה נגד המהפכה המשפטית בתל אביב
ציפי לבני בהפגנה נגד המהפכה המשפטית בתל אביב
לבני: "הם יכולים לקרוא לנו בוגדים, אנחנו לא מפחדים"
(צילום: מוטי קמחי)
עוד לפניו התייחס להפגנה יו"ר הציונות הדתית, שר האוצר בצלאל סמוטריץ'. "בשנה של ממשלת השמאל הקודמת הפגנו שוב ושוב, אבל התקשורת בקושי אזכרה ביובש את קיומן של ההפגנות לאחר מעשה ובהערכת חסר מכוונת", טען. "למרות זאת הפלנו את הממשלה וניצחנו את הבחירות. העם איתנו, ומכוחו נבצע את הרפורמה במערכת המשפט".
השר עמיחי אליהו מעוצמה יהודית הגיב גם הוא והעלה לרשתות החברתיות תמונה בה הונפו מספר דגלי פלסטין: ״תפגינו, אבל למה להניף דגלי אש"ף? תורידו להם אותם. אנחנו במדינת ישראל".
3 צפייה בגלריה
אהוד ברק בהפגנה בתל אביב
אהוד ברק בהפגנה בתל אביב
ראש הממשלה לשעבר ברק בהפגנה
יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד לא הגיע להפגנה, לעומת יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ שנכח בה ואמר לפני כן: "שכל אחד ייקח דגל ישראל ביד אחת, מטרייה ביד שנייה ויבוא לשמור על הדמוקרטיה ועל החוק במדינת ישראל".
יו״ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי שהגיעה גם היא אמרה: "ההבדל בין מדינה שבה יש זכויות באמת לבין מדינה שיש בה זכויות על הנייר, היא מערכת משפט עצמאית. חברות וחברים - זה לא גשם, זה הם יורקות ויורקים עלינו, עליכן ועליכם. לא ניתן להם. אני קוראת מכאן לשוטרות ולשוטרים שעומדים כאן ויצאו בגשם, ועושים עבודה כל כך קשה. אנחנו סומכות וסומכים עליכם שתשמרו עלינו". גם ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק הגיע לכיכר הבימה.
שרת המשפטים לשעבר ציפי לבני הייתה בין הנואמים בהפגנה. "יצאה ממשלה בישראל למלחמה נגד המוסדות הדמוקרטיים עצמם, כדי לשלוט ללא מצרים. לא ויכוח, לא ביקורת לגיטימית - השתלטות פוליטית. ולא, בחירות לא נותנות את הכוח להרוס את הדמוקרטיה עצמה", אמרה לבני.
היא תיארה "רעל שנשפך, שקרים, שיסוי איש באחיו, סימון כאויב כל מי שחושב אחרת. הכול כדי שנתפורר מבפנים וניחלש כחברה לפני המתקפה הגדולה, ופירוק חומת ההגנה של הדמוקרטיה בכל החזיתות. אנחנו נעצור אתכם ולא נתפשר. כי הדמוקרטיה בישראל, החירות שלנו והזכויות שלנו הן לא מסחרה פוליטית. הם יכולים לקרוא לנו בוגדים, אבל אנחנו אלה שמגנים על המולדת מפניהם, הם יכולים לאיים באזיקים - אנחנו לא מפחדים".
פורסם לראשונה: 21:28, 14.01.23