ההספדים בהלווייתו של התינוק מעיין, בצהריים
(צילום: נתן וויל, מועצת גוש עציון)

המשטרה עצרה הערב (שישי) את הנהגת שהייתה מעורבת בתאונת הדרכים בכביש 40 בנגב, שבה נהרג התינוק מעיין דומנוביץ' ביום רביעי האחרון. על פי החשד, הנהגת, בת 25 מראשון לציון, סטתה - ופגעה ברכב שבו נסעה משפחת דומנוביץ' מהיישוב נוקדים, בזמן שהייתה בהשפעת סמים ואלכוהול. בתאונה נפצעו באורח אנוש אב המשפחה ואחד הילדים - בן 7.
4 צפייה בגלריה
מעיין דוד דומנוביץ' התינוק שנהרג בתאונת הדרכים בכביש 40 בצומת הנגב
מעיין דוד דומנוביץ' התינוק שנהרג בתאונת הדרכים בכביש 40 בצומת הנגב
התינוק מעיין, וזירת התאונה בנגב
(צילום: תיעוד מבצעי מד''א, באדיבות המשפחה)
המשטרה מסרה כי הנהגת חשודה בעבירות של המתה בקלות דעת, נהיגה בשכרות והשפעת סמים. "בבדיקת דם שנלקחה מהנהגת מיד לאחר התאונה, נמצאה אינדיקציה לכמות אלכוהול של פי 3 מהמותר וכן סם מסוג מריחואנה", נמסר. הנהגת שנפצעה באורח קשה בתאונה עדיין מאושפזת בבית החולים סורוקה בבאר שבע. מחר יתקיים דיון בהארכת מעצרה, וייתכן שהוא ייערך בהיעדרה.
היום התברר כי נהג דיווח למוקד המשטרה כי הנהגת מסכנת את העוברים והשבים בכביש 40 - ותוך כדי השיחה עם המוקד, אירעה התאונה - והוא ביקש שישלחו את כוחות ההצלה.
מוקדם יותר הובא למנוחות מעיין, בן 10 חודשים וחצי. הוריו ואחיו, שנפצעו בתאונה, עדיין מאושפזים בבית החולים סורוקה בבאר שבע - ולא נכחו בהלוויה. אימו אילה שלחה הספד שבו כתבה: "קיבלנו מהקדוש ברוך הוא פיקדון יקר ומופלא. עשרה חודשים וחצי יקרים ומופלאים".
4 צפייה בגלריה
הלוויתו של מעיין, התינוק שנהרג בתאונת הדרכים סמוך לצומת הנגב בכביש 40
הלוויתו של מעיין, התינוק שנהרג בתאונת הדרכים סמוך לצומת הנגב בכביש 40
בני המשפחה בהלוויה שנערכה בכפר עציון
(צילום: עמית שאבי)
4 צפייה בגלריה
הלוויתו של מעיין, התינוק שנהרג בתאונת הדרכים סמוך לצומת הנגב בכביש
הלוויתו של מעיין, התינוק שנהרג בתאונת הדרכים סמוך לצומת הנגב בכביש
(צילום: מאשה ברודר, tps)
מלבד האב והאח, בבית החולים סורוקה בבאר שבע עדיין מאושפזים שלושה בני משפחה נוספים: אילה האם, והילדים נטע ושחר בני ה-6 וה-4, שנפצעו באורח בינוני בתאונה.
דורון הולנדר, דודו של מעיין, הקריא בהלוויה היום הספד שכתבה האם אילה, שנותרה בבית החולים בשל הפציעה. "ההורים של מעיין נמצאים כעת בבית החולים ולצערנו נבצר מהם מפאת מצבם הרפואי ללווות את מעיין. למעיין שלנו קראנו מעיין שלום. האמת היא שקיבלנו מהקדוש ברוך הוא פיקדון יקר ומופלא. 10 וחצי חודשים, יקרים ומופלאים, של שמחות קטנות וגדולות, של חיוכים שובי לב. והיום ערב שבת אנחנו צריכים להחזיר את הפיקדון הזה. אנחנו מודים לו שזיכה אותנו להיות ההורים של מעיין. קראנו לו מעיין מקור מים חיים - מעיינות שיש בארץ ישראל.
"הוא נהרג בעת טיול בארץ ישראל ואנו קוברים אותו בכפר עציון לצד לוחמי תש"ח, שזכו להילחם על הארץ הזאת. אנחנו מתפללים שהשם ישלח לנו כוחות לעמוד בניסיון הבלתי נתפס הזה, כדי שנמשיך להיות משפחה שמחה, אוהבת ומלוכדת. מעיין נשאר בלבנו. מבקשים ממנו שיהיה מליץ יושר עלינו כאן. על רפואה שלמה לאבא, ולאחים שכל כך אהבו אותו ופינקו אותו - אורי עמידן, נטע אברהם ושחר ישראל. ושנדע להתמודד גם עם האובדן שהם חוו. ושנצליח להסתכל על היש, על האור, ועל הטוב שנשארו".
4 צפייה בגלריה
הלוויתו של מעיין, התינוק שנהרג בתאונת הדרכים סמוך לצומת הנגב בכביש 40
הלוויתו של מעיין, התינוק שנהרג בתאונת הדרכים סמוך לצומת הנגב בכביש 40
הסב משה דומנוביץ'. "איך מספידים תינוק בן 10 חודשים, ואיך אבא ואמא לא בהלוויית בנם הצעיר?"
(צילום: עמית שאבי)
סבו של מעיין, משה דומנוביץ', אמר בהלוויה: "קשה מאוד. איך מספידים תינוק בן 10 חודשים? ואיך סבא מספיד את הנכד שלו? איך אבא ואמא לא נמצאים בלוויה של בנם הצעיר? מי מכיר דרכיו הנסתרות של הקדוש ברוך הוא? ובכל זאת אנו אנשי אמונה, גם אם יש דברים שאנו לא מבינים. לי זה מזכיר את מות שני בני אהרון נדב ואביהו. ואיך קיבל זאת אהרון: 'ויידום אהרון'. נלמד מזה, שעם כל הקושי שאנו חשים, נלמד לקבל את מעשיו של הקדוש ברוך הוא. לעיתים השתיקה שמסמלת קבלה היא כוח מניע להמשך החיים".
גם שלום הולנדר, סבו השני של מעיין, ספד לו. "אהבנו אותך בכל לבבנו ובכל מאודנו. היית לנו מעיין של חיים. כשעיניי פגשו את עיינך זה היה משהו מיוחד, המבט החודר. סבתא הייתה מתחזקת מלראות אותך. ולפתע המעיין יבש. אבל כולנו נתחזק מכוחות החיוך שנתת לנו, הוא אמר. "אנא, תהיה מליץ יושר לכל משפחתנו, ובמיוחד לאבא אליה שמאוד מאוד אהב אותך".
התאונה הקשה התרחשה כאמור שלשום בצהריים על כביש 40, סמוך לצומת הנגב. משפחת דומנוביץ', מהיישוב נוקדים שבגוש עציון, נסעה לדרום כדי לחגוג את יום העצמאות, ולפי החשד נהגת הרכב השני סטתה מנתיבה והתנגשה חזיתית ברכב המשפחה.