לבנון: פיצוץ ענק במחסני נשק של חמאס בעיר צור

פיצוץ גדול התרחש אמש במחנה הפליטים בורג' א-שמאלי בעיר צור, שבו מחסני נשק של ארגון חמאס. כלי תקשורת בלבנון דיווחו על נפגעים כתוצאה מהפיצוץ, וייתכן שבהם גם הרוגים, אף שמקור ביטחוני במדינה שלל זאת בשיחה עם סוכנות הידיעות רויטרס. גורם בחמאס הודה הבוקר כי מקור הפיצוץ היה שריפה שהתפשטה אל מחסן תחמושת של הארגון. הגורם אמר לעיתון הלבנוני "אל-אחבאר", המזוהה עם ציר ההתנגדות נגד ישראל, כי התחמושת נועדה לצורכי הגנה.
תיעוד הפיצוץ בצור

גורם ביטחוני בכיר בישראל אמר כי "צריך לזכור שבלבנון יש בתים שבהם יש חדר אורחים וחדר טילים. וזה מה שקורה כשארגוני טרור פועלים בתוך אוכלוסייה אזרחית. אנחנו בודקים ועוקבים אחרי הדיווחים".

חשש בישראל: "ארה"ב תגיע להסכם - ותמנע פעולות חשאיות באיראן"

ישראל התייעצה עם ארה"ב בשנה האחרונה לפני שתי מתקפות חשאיות באיראן, נגד בסיס טילים ומפעל צנטריפוגות, וחוששת כעת שהסכם אפשרי מול איראן יביא את האמריקנים לנסות למנוע ממנה לבצע פעולות שיבוש חשאיות נוספות נגד תוכנית הגרעין של הרפובליקה האיסלאמית. כך דיווח היום העיתון "ניו יורק טיימס". לפי הדיווח, נתגלעה מחלוקת בין הצדדים בנוגע ליעילות המתקפות החשאיות הללו. בישראל סבורים שפעולות השיבוש הצליחו להחזיר לאחור את ההתקדמות האיראנית אל הפצצה, בעוד האמריקנים מאמינים שהן רק עודדו את טהרן לבנות מחדש מתקני העשרת אורניום באמצעים יעילים וחדשניים יותר.
5 צפייה בגלריה
נפתלי בנט, ג'ו ביידן, איראן מתקן
נפתלי בנט, ג'ו ביידן, איראן מתקן
ביידן, בנט והצנטריפוגות באיראן
(צילום: EPA)

גנץ לקהילה הבינ"ל: "לפעול יחד נגד שאיפות הגרעין של איראן"

שר הביטחון בני גנץ קרא אמש לקהילה הבינלאומית ובראשה ארה"ב "לפעול יחד נגד השאיפות של איראן להפוך למדינה עם נשק גרעיני. רק כך נוכל להביא ליציבות במזרח התיכון". לדבריו, "ישראל היא המדינה היחידה בעולם, שאיראן מבקשת להשמיד, והיא בונה בימים אלו את האמצעים לשם כך. תפקידי להבטיח שזה לעולם לא יקרה". גנץ אמר את הדברים בנאומו בוועידה השנתית של ארגון הקהילה הישראלית אמריקנית (IAC) במיאמי - שם סיכם את ביקורו הקצר בארה"ב.
גנץ בתום ביקורו בארה"ב: "האמריקנים מבינים שהאיראנים משחקים על זמן"
(צילום: איתמר אייכנר)

נתניהו מגיב לטראמפ: "מעריך מאוד את תרומתו הגדולה"

יו"ר האופוזיציה וראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו הגיב אמש למתקפה של נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ, שסיפר כי לא דיבר עימו מאז ש"רץ לברך את ביידן" והוסיף "Fuck him". בהודעה מטעמו של נתניהו נמסר כי הוא "מעריך מאוד את התרומה הגדולה של הנשיא טראמפ למדינת ישראל ולביטחונה. הוא גם מעריך מאוד את החשיבות של הברית האיתנה בין ישראל לארה"ב ועל כן היה חשוב לו לברך את נשיא ארה"ב הנכנס". לריאיון המלא עם טראמפ - לחצו כאן.
5 צפייה בגלריה
דונלד טראמפ ובנימין נתניהו
דונלד טראמפ ובנימין נתניהו
טראמפ ונתניהו
(צילום: EPA)

הנרצח ה-122 בחברה הערבית: גבר נורה למוות בגליל

באסם לוטפי סרחאן (30) נורה למוות אמש ברכב בכפר נחף שבגליל. צוות מד"א שהוזעק לזירת הירי קבע את מותו במקום. סרחאן הוא הנרצח ה-122 מתחילת השנה בחברה הערבית. עדי ראייה סיפרו שהיורים רדפו אחרי סרחאן וירו בו מחוץ לביתו בכפר. כוחות משטרה שהוזעקו למקום אספו ממצאים מהזירה. ככל הנראה הרקע לרצח הוא סכסוך בין עבריינים.
5 צפייה בגלריה
באסם לוטפי סרחאן
באסם לוטפי סרחאן
באסם לוטפי סרחאן וזירת הרצח

הפסלת מירי פסוב נדרסה למוות ליד פסל "עץ התפוז" שיצרה

הפסלת מירי פסוב, בת 70 מרעננה, היא הולכת הרגל שנהרגה אתמול מפגיעת רכב ברחוב אופסטרלנד בעיר. היא נהרגה לא הרחק מפסל "עץ התפוז" שיצרה ואשר מוצב בכיכר הסמוכה למרכז יד לבנים ברעננה. היא הותירה אחריה שני בנים ובת.
5 צפייה בגלריה
כיכר עץ התפוז פסל מירי פסוב, אמנית שנהרגה בתאונת דרכים ברעננה
כיכר עץ התפוז פסל מירי פסוב, אמנית שנהרגה בתאונת דרכים ברעננה
הפסלת מירי פסוב, והפסל בהשארת עץ תפוז שיצרה ואשר הוצב בכיכר ברעננה
(מתוך פייסבוק)

לפחות 50 הרוגים בסופות טורנדו בארה"ב

לפחות 50 בני אדם נהרגו בסופת טורנדו שהכתה במהלך הלילה בצפון-מערב מדינת קנטקי שבארה"ב וגרמה לקריסתו של מפעל לייצור נרות, בשעה שעובדיו שהו במקום. במסיבת עיתונאים בהולה שכינס מושל המדינה אנדי בשיר הוא אמר כי מספר ההרוגים הסופי צפוי לעמוד כנראה על בין 70 ל-100. סופת הטורנדו שפגעה במפעל בקנטקי הייתה אחת מני רבות שהתרחשו הלילה במרכז ארה"ב, בעקבות מזג אוויר סוער שהתחולל באזור. לפי CNN, לפחות 24 סופות טורנדו הכו בחמש מדינות שונות, ולצד קנטקי גם בטנסי ובארקנסו נרשמו מקרי מוות.
הטורנדו מגיע, אזעקה נשמעת: רגעי הפגיעה בקנטקי וטנסי

האומיקרון מזנק בבריטניה: "מיליון יידבקו עד סוף החודש"

זן האומיקרון מכפיל את עצמו בבריטניה בכל יומיים וחצי, והחוקרים מזהירים כי "בתוך ימים ספורים הוא יהפוך לדומיננטי". הם קוראים להגבלות נוקשות עוד יותר מאשר אלו שראש הממשלה בוריס ג'ונסון כבר החזיר: "אם לא, נגיע ל-5,000 מאושפזים ביום". במקביל, מחקר ראשוני מהממלכה מעיד כי היעילות מול האומיקרון, למחוסני בוסטר, עומדת על 75% במניעת הדבקה תסמינית וכי היעילות במניעת מחלה קשה גבוהה משמעותית.
5 צפייה בגלריה
בריטניה לונדון לפני חג המולד הגבלות קורונה
בריטניה לונדון לפני חג המולד הגבלות קורונה
עם מסכות בלונדון, כשברקע קישוטי חג המולד
(צילום:EPA)

תחזית מזג האוויר: ללא שינוי, הגשם יחזור בשלישי

במהלך היום כ-100 אלף מטיילים פקדו ת שמורות הטבע והגנים הלאומיים ברחבי הארץ. מרשות הטבע והגנים נמסר כי האתרים המובילים היו גן לאומי ירקון (תל אפק), מגדל צדק, תל אשקלון וקיסריה.
מחר וביום שני לא צפוי שינוי במזג האוויר. ביום שלישי יירדו הטמפרטורות וגשם יירד מדי פעם. ביום רביעי צפויה הרוח להתחזק, אך גשם יירד בצפון בלבד, ובמרכז ובדרום ייתכן אובך. ביום חמישי בשעות הלילה שוב יירד גשם בצפון ובמרכז. בסוף השבוע הבא ייתכן שיהיה גשום מאוד, אך מדובר בתחזית לטווח רחוק והיא נתונה לשינויים.
הטמפרטורות החזויות הלילה: ירושלים 8 מעלות, תל אביב 12, חיפה 13, באר שבע 10, לוד 12, נצרת 10, עין גדי 17, צפת 9, בית שאן 10, טבריה 11, קצרין 10, אשדוד 12, מצפה רמון 10, עפולה 10 ובאילת 13.