1 צפייה בגלריה
גבר הותקף ברמלה
גבר הותקף ברמלה
זירת התאונה ודסטאו ביסט ז"ל במהלך אשפוזו
המשטרה עצרה הערב (יום א') בן 16 מרמלה בחשד למעורבות בתאונת פגע וברח מסוף מאי, שבה נפגע דסטאו ביסט (74) מאופניים חשמליים ומת לאחר כשבועיים מפצעיו. מחר יובא החשוד להארכת מעצר בבית משפט השלום בראשל"צ.
ביסט, תושב רמלה ופנסיונר של חברת "קוקה קולה", היה בדרכו ללוות קרובי משפחה לתחנת האוטובוס ליד קניון רמלה, כשנפגע על ידי שני רוכבי אופניים חשמליים שהגיחו במהירות לכיוון התחנה, ונמלטו מהמקום. הוא נשאר דקות ארוכות על המדרכה עד שפונה לבית חולים שמיר אסף הרופא, שם נשאר מורדם ומונשם עד שמת ב-16 ביוני.
במשך יותר משבוע אחרי התאונה, במשטרה לא ידעו להגיד למשפחה מי חוקר את האירוע, שהטיפול בו הועבר מהתחנה ברמלה, לבוחני התנועה ואז בחזרה למשטרת רמלה. לאורך פרק הזמן הזה המשטרה גם לא בדקה את מצלמות האבטחה מהאזור. לאחר מכן, לפרק זמן קצר, עורב שב"כ בחקירה, בעקבות חשד שמדובר באירוע על רקע לאומני.
ריאיון עם בתו של ביסט, סמוך לזמן התאונה
(צילום: שחר גולדשטיין)

א', קרוב משפחה שהיה עמו, סיפר ל-ynet אחרי התאונה כי "עמדנו בתחנה כשהאופניים ושני הרוכבים הגיעו במהירות. הוא נפגע, נפל על הרצפה ומהמכה ירד לו דם. חשבנו שהוא מת. הרוכבים ראו ומיד ברחו".
ביסט שכב דקות ארוכות על המדרכה בטרם פונה לבית החולים אסף הרופא. שוטרים שהגיעו למקום גבו עדויות ראשונות, אבל כאן פחות או יותר הסתיימה העבודה של המשטרה. בתו סיפרה כי "יום למחרת הגענו לעדות במשטרת רמלה, יחד עם עדי ראייה. חיכינו שעות עד שגבו מאיתנו את העדות. אחרי זה אמרו לנו שמעבירים את התיק לבוחני התנועה כי זאת תאונה. כשבדקנו אצל הבוחנים אמרו לנו שמחזירים לרמלה".
בעוד יקירם נלחם על חייו במחלקה לטיפול נמרץ, מצאו את עצמם בני המשפחה מנהלים חקירה עצמאית. הם הלכו ברחובות בחיפוש אחר מצלמות אפשריות, ובכיוון מסלול הבריחה של רוכבי האופניים. הם גילו כי בקניון ברמלה מכוונת מצלמה לתחנת האוטובוס, אבל נדהמו לשמוע שחוקרי המשטרה כלל לא הגיעו לאסוף את הסרטונים. במשפחה ביקשו מהנהלת הקניון לשמור את צילומי האבטחה. רק כעת, חודש אחרי מותו, אותר חשוד בפגיעה.