הזיכוי המטלטל של עבריין המין: ריאיון עם פרקליטה של הקשישה
(צילום: אבי חי)

יממה לאחר זיכויו של עבריין המין עאדל הייב (43), שהואשם באונס ניצולת שואה בת 82, עורכת הדין של הקשישה, דורית בן אברהם, אמרה הבוקר לאולפן ynet כי "מרשתי היא אישה חולנית בת 82. ייתכן שהיא לא זכרה לומר את הדברים שרצו לשמוע בדיוק, אך לאורך כל הדרך היא אמרה שהיא לא רצתה את זה, שאמרה לו להפסיק, אך הוא עשה כל מה שרצה".
כאמור, בית המשפט המחוזי בנצרת זיכה אתמול את הייב, בהתבסס בין היתר על ארבע שיחות טלפון שאותן הוא הקליט - על אף שמדובר בעבריין מין מורשע, שהיה תחת פיקוח שב"ס, שריצה 14 שנות מאסר במצטבר - בהן גם על אונס בת 70. שלושת השופטים - אב בית הדין אשר קולה, דני צרפתי ורננה גלפז מוקדי, קבעו אחרי שנחשפו להקלטות כי "בכל השיחות בין הנאשם לבין המתלוננת עולה ברורות כי נושא השיחה היחיד הוא שירותי מין, שאותם יספק הנאשם למתלוננת. מסירת מספר הטלפון של המתלוננת לנאשם לא נעשתה לצורך תיאום עבודות להחלפת דלת, אלא לצורך תיאום מפגש מיני".
1 צפייה בגלריה
עאדל הייב והשופטים המזכים - רננה גלפז מוקדי, אשר קולה ודני צרפתי
עאדל הייב והשופטים המזכים - רננה גלפז מוקדי, אשר קולה ודני צרפתי
עאדל הייב והשופטים המזכים - רננה גלפז מוקדי, אשר קולה ודני צרפתי
(צילום: גיל נחושתן)
בנוגע לאופי המיני של השיחות בין הייב לקשישה, עורכת הדין בן אברהם אמרה כי "הדברים קצת סולפו. הם הכירו כשהוא עבר באזור שבו היא גרה וטען ששמו אברהם ושהוא שיפוצניק שמחפש פרנסה. היא דיברה איתו ברחוב ואמרה לו שהיא צריכה לתקן את אחת הדלתות בביתה, להרחיב אותה עבור בעלה, שמתנייד על כיסא גלגלים. השיחות נעשו לאחר שהיא ידעה והוא ידע מה היא רוצה. נכון, לא כל השיחות הוקלטו, אך כמובן הבן אדם תיכנן את זה, הוא התחיל איתה שיחות כשהיא בת 82 והוא בן 40, פערי הכוחות ביניהם מאוד גדולים".
בן אברהם אמרה עוד כי "צריך לזכור שהייב היה תחת צו פיקוח ומעקב, לאחר שיצא חצי שנה לפני המקרה מריצוי עונש על נושא דומה. הוא ידע יותר ממנה בנוגע לאיך צריך לפעול ומה לעשות. היא אישה מבוגרת שלא שומעת טוב אחרי ניתוח שבו הוציאו גידול מראשה".
עו"ד דורית בן אברהםעו"ד דורית בן אברהםQ elite beauty
בשיחות האלה הם באמת דיברו על מפגש מיני, על סיפוק שירותים כג'יגולו? השופטים הבינו שסיפור השיפוצים נועד רק להסביר את עצם נוכחותו בבית. "היה מצד אחד. היא הייתה במבוכה, היא לא רגילה לזה, היא לא חשבה שכשיבוא אליה מישהו הוא יעשה את כל מה שהוא רוצה בכוח. היא לא חשבה שאפשר לעשות דבר כזה. עניין השיפוץ התחיל ונעשה עוד לפני שהוא פגש אותה. כך הם התחילו לדבר. גם כתוב בהכרעת הדין שהייב הוא זה שכל הזמן יזם את השיחות. הוא התקשר אליה המון פעמים, היא ניסתה להתחמק ולא ענתה לחלק מהשיחות. כשהיא ענתה הוא הקליט רק את מה שהיה נראה נכון לגרסה שלו".
בכל זאת, העובדה הזו פוגמת בגרסה של מרשתך - היא הרי הבינה מה רוח הדברים וגם יזמה את אחת השיחות בנושא. אי אפשר לטעון שהיה מדובר בשיפוצים נטו. "לזה היא התכוונה. היא אישה מבוגרת - היא התכוונה לשיפוצים, היא לא חשבה שגבר יבוא אליה הביתה, כשהיא לא רוצה שיקרה דבר, שיגעו בגופה. היא אמרה לו מיליון פעמים לא. כשהוא הגיע הוא נכנס לחדר השינה והיא הלכה אחריו כדי שלא ישאר שם לבד. ברגע שהיא נכנסה לחדר הוא סגר את הדלת ועשה את מה שעשה. היא הייתה במצב ממש לא טוב, היא דיממה במשך שעתיים. העובד הזר ראה וניקה את הדברים האלה יחד איתה, והיא הגיעה לבית חולים ונותחה בניתוח חירום".
למה היא הסתירה את העובדה שהם שוחחו על תכנים מיניים? אם הוא יזם, היא שיתפה פעולה. "היא הייתה במבוכה. היא לא חשבה שיקרו דברים שהיא לא תרצה. היא אמרה לו להפסיק - לא ייתכן שהיא תכאב ותדמם ושהיא תגיד לו להמשיך. הוא היה צריך להפסיק, הוא לא היה צריך להיכנס לחדר ולהדוף אותה על המיטה. גם אצלו היו שינויים בגרסאות, אך בית המשפט בחר להאמין לו. זה לא סביר, זה מאוד מקומם".
איך מרשתך מרגישה על רקע זה שבית המשפט לא האמין לה? "היא פגועה, היא חוששת. היא חששה לאורך כל התהליך, מהרגע הראשון שהיא נתנה עדות, אבל היא ידעה שהוא לא חופשי וכך לא יכול להגיע אליה. הדבר הראשון שהיא אמרה ברגע שהתקשרתי אליה זה 'הוא ירצח אותי'. זה מה שהיא אמרה".
-הייב איים עליה בעבר? "אני לא יודעת אם הוא איים עליה, אבל גם כשהוא היה אצלה היא חששה שהוא יהרוג אותה היא אישה מבוגרת והוא התנהל בצורה אגרסיבית. היא עוברת שעות מאוד קשות. היא בוכייה, היא מאוד נסערת, אחרי שעברה תקיפה ועכשיו היא מתמודדת גם עם ההכרעה. היא ציפתה שהכרעת הדין תהיה אחרת לגמרי. היא במצב באמת לא טוב, היא לא פותחת את הדלת".