2 צפייה בגלריה
מחלקת קורונה בבית החולים זיו בצפת
מחלקת קורונה בבית החולים זיו בצפת
מחלקת קורונה בבית החולים זיו בצפת
(צילום: EPA)
תחלואת הקורונה שוב מטפסת - אך לפי שעה לא נרשמים עומסים כלשהם בבתי החולים: 24,133 ישראלים אובחנו כחיוביים לקורונה מתחילת השבוע ועד כניסת השבת, ממוצע של יותר מ-4,000 מאומתים ביום. כך עולה מנתוני משרד הבריאות. לשם השוואה, בימים ראשון עד שישי בשבוע שעבר אובחנו 14,900 כחיוביים לנגיף. לפי המשרד, מקדם ההדבקה שמטפס בימים האחרונים עומד כעת על 1.4.
למרות העלייה החדה בתחלואה, מספר החולים במצב קשה דווקא יורד. מהעדכון האחרון של משרד הבריאות עולה כי 76 חולי קורונה מאושפזים במצב קשה, 18 מהם מחוברים למכונות הנשמה. מבין החולים הקשים, שישה הם בני פחות מ-60.
2 צפייה בגלריה
עומס בעמדות בידוק קורונה באיצטדיון פתח תקווה
עומס בעמדות בידוק קורונה באיצטדיון פתח תקווה
תור לבדיקת קורונה בתקופת גל האומיקרון. המספרים היום רחוקים ממספרי הגל החמישי
(צילום: מוטי קמחי )
בשבוע האחרון גם חלה עלייה במספר החיוביים בבדיקות הקורונה שנערכות. מהנתונים עולה כי ביום שישי שיעור החיוביים עד כניסת השבת עמד על כ-30%, לעומת 13% חיוביים בבדיקות שנערכו ביום הראשון של החודש. עם זאת, מספר הנבדקים נשאר די נמוך. בסך הכול נבדקו ביום חמישי 22,261 ישראלים, רחוק מאוד מהמספרים של שיא הגל החמישי, אז נבדקו מאות אלפים מדי יום.
לפי נתוני משרד הבריאות, מאז פרוץ המגפה נפטרו בישראל 10,867 חולי קורונה – שניים מהם החודש. מהנתונים עולה כי השניים – בני יותר מ-60 שלא היו מחוסנים כלל – נפטרו ב-1 ביוני. מאז לא נרשמו פטירות של חולי קורונה – כך לפי משרד הבריאות.
בשל העלייה בתחלואה והנוסחה של תוכנית הרמזור, 90 יישובים – בהם כמה ערים גדולות – הפכו לאדומים. לפי הנתונים, בתל אביב ישנם 1,797 חולי קורונה פעילים, בירושלים 1,656, בחיפה 1,153, בראשון לציון 1,090, בפתח תקווה 994, בבאר שבע 729, ברמת גן 715, בחולון 705, באשדוד 632, ברחובות 582, בכפר סבא 579, בנתניה 570 ובהרצליה 550. כל הערים הללו אדומות, פרט לירושלים ונתניה.
פרויקטור הקורונה: סומך על הציבור, לא חושב שצריך כעת הגבלות
(צילום: חגי דקל)

פרויקטור הקורונה, פרופ' סלמאן זרקא, הבהיר השבוע באולפן ynet כי על אף שהעלייה בתחלואה מטרידה את בכירי משרד הבריאות, ""לא נחייב את הציבור לתקנות והגבלות, אנחנו סומכים עליו". עם זאת, הוא המליץ להמשיך "להיזהר ולקחת מסכה למקומות סגורים".
"כרגע אנו בתחילת תחלואה שהולכת ועולה, שאפשר לייחס אותה לתת-וריאנט של משפחת האומיקרון", הוסיף הפרויקטור. לדבריו, "לווריאנט הזה קצב הידבקות יחסית גבוה, בדומה לאומיקרון. הוא מייצר מחלה קשה אצל מבוגרים ואוכלוסיות בסיכון, אך פחות אצל צעירים".
זרקא קרא לציבור לנקוט בזהירות ואמר כי על אף שאין הנחיות בנושא, "כשאתם נכנסים לסופר, עולים לטיסה או לאוטובוס - שימו מסכה על הפנים". הוא הבהיר כי "אתמול קיימנו הערכת מצב אצל ראש הממשלה. אנחנו במסר אחד - רוצים שהציבור יגן על עצמו, במיוחד אוכלוסיות בסיכון, אבל אנחנו לא במקום של לייצר תקנות ולהגביל אנשים". זרקא סבור כי "אחרי חמש גלים, אזרחי ישראל בשלים לקבל החלטות לגבי עצמם ומשפחתם. אני סומך על הציבור".