"אני לא יודעת מתי יהיו קירות שעליהם אפשר יהיה לתלות ציורים, מקווה שבקרוב מאוד, אבל אם אתם מישוביי הנגב המערבי והבית שלכם נהרס בשבת הארורה, ותוכלו להשיג תמונות שלו מלפני מבחוץ או מבפנים, יותר מאשמח לצייר לכם אותו במתנה", כך פירסמה נועה הרניק, בעלת עסק לסידור בתים, בחשבון הפייסבוק שלה בסוף השבוע האחרון. הפוסט בעל היוזמה המיוחדת הפך לוויראלי וזכה ללא מעט שיתופים וחיבוק ברשתות החברתיות.
מאיפה הגיע הרעיון ליוזמה המקורית? "בקורונה התחלתי לצייר להנאתי. בשבועיים הראשונים של המלחמה התייצבתי וחתכתי בצלים במטבח של מסעדת 'האחים', ואז עלתה לי המחשבה שזו יכולה להיות מזכרת שאני יכולה לעשות עבור אלו שאיבדו את הבתים שלהם. יש בזה משהו מקרב. אני מרגישה שמפקידים בידיים שלי משהו חשוב ויש לי משימה, וזה יפה שהמשפחות נותנים לי למלא אותה. לדעת שאני מציירת את הבית של סבתא גיבורה שישבה 30 שעות בממ"ד, זה הופך לאישי".
1 צפייה בגלריה
מדינה בהתנדבות
מדינה בהתנדבות
"לפעמים הצילום מגיע עם כמה שורות שהמשפחות כותבות לי על הבית"
(צילום: באדיבות נועה הרניק)
אז איך זה עובד בעצם? "בפוסט ביקשתי שישלחו לי תמונות למייל באיכות טובה, אני מציירת ביד, מתוך צילום. לפעמים הצילום מגיע עם כמה שורות שהמשפחות כותבות לי על הבית, ויש כאלו שממש מפרטים את ההיסטוריה המשפחתית וזה צובט בלב. הרעיון הוא לתת למי שאיבד את הבית שלו זיכרון, איך שהוא רוצה לזכור אותו, אולי אפילו לתלות את הציור בבית החדש שייבנה. עבורי זו סוג של תרפיה, כבוד הוא לי. זה סוג של היכרות בלי שאני אכיר את המשפחות האמיצות והגיבורות שאיבדו את קורת הגג שלהן".
לפניות: noa.harnik99@gmail.com