"נועו למשימתכם. התקפה התקפה": האזינו לפקודה
(צילום: דובר צה"ל )

ימים אחרי תחילת הפעולה הקרקעית ברצועת עזה, צה"ל מפרסם הערב (שלישי) את הפקודה שנתן תת-אלוף איציק כהן, מפקד אוגדה 162, לחיילים בשטח. הפקודה למעשה היא זו שפתחה את השלב השני של המלחמה שהחלה כשלושה שבועות קודם לכן במתקפת הפתע הרצחנית על יישובי העוטף והדרום, ב-7 באוקטובר.
"תחנות חושן כאן קודקוד, ב-7 באוקטובר בבוקר, חג שמחת תורה, פתח האויב השפל במתקפת טרור רצחנית ומתועבת נגד ילדים, נשים, גברים וקשישים", אמר לחיילים בשטח, "לא בחרנו בקרב הזה, האויב רצה בו האויב פתח בו. עיניי העולם כולו נשואות אלינו, עם ישראל בוטח בנו ועומד מאחורינו. הלילה, כוחות רבים של אוגדה 162 ופיקוד הדרום יצאו להשיג ולהשמיד את היד שנשלחה לחנוק את צווארינו".
הכותרת
יושב על הגדר: הדילמה של נסראללה
23:20
2 צפייה בגלריה
מאו"ג 162, תא"ל איציק כהן
מאו"ג 162, תא"ל איציק כהן
מפקד אוגדה 162, תא"ל איציק כהן, בהערכת מצב בתוך הרצועה
(צילום: דובר צה"ל)
2 צפייה בגלריה
הפעילות הקרקעית של כוחות צה"ל ברצועת עזה
הפעילות הקרקעית של כוחות צה"ל ברצועת עזה
הפעילות הקרקעית של צה"ל ברצועת עזה
(צילום: דובר צה"ל)
"נכה בעוצמת פלדה באויבינו כמו אגרוף מלוכד יחד, אין משימה לה לא נוכל, אין מחבל בו לא נכה. מתחייב להיות לצידכם בשדה הקרב, כתף אל כתף, לא נשוב הביתה עד אשר לא נשלים את המשימה שהוטלה עלינו במלואה. תחנות חושן כאן קודקוד, התקפה שלנו, אחד שתיים עלו מולי רגע לפקודות. אחד שתים אשרו. כאן אחד היישר, שתיים קודקוד - כאן שתיים. אחד שתיים כאן קודקוד שיהיה בהצלחה סומך עליכם, רשאים לחצות גבול בין-לאומי, נועו למשימתכם. התקפה התקפה".
דבריו של מפקד עוצבת הפלדה, תת-אלוף איציק כהן בפקודת הכניסה לעזה נשענים בין היתר על הדף הקרבי ההיסטורי של מפקד עוצבת הפלדה במלחמת ששת הימים, אלוף ישראל טל (טליק), שאוגדתו לחמה ברפיח וכבשה את רצועת עזה.
מאז אותה פקודה, קיים מפקד האוגדה, תא"ל כהן, הערכת מצב בתוך עזה - שם הוא ביקר את המפקדים והלוחמים בשטח.