ריאיון פוליטי ח"כ שמחה רוטמן הציונות הדתית
(צילום: אסף חן)

על רקע מערכת הבחירות שנכנסת להילוך גבוה עם הפריימריז בליכוד ובמפלגות אחרות, ועל התוכניות שמגבשים חברי הכנסת בימין לשינויים במערכת המשפט, חבר הכנסת שמחה רוטמן (הציונות הדתית) הבטיח היום (רביעי) באולפן ynet כי תיקון המערכת נמצא בראש מעייניו: "יש לנו בית משפט שמתנהל כמו חצר ביזנטית - אנחנו כבר יודעים שלושים שנה קדימה את סדר הירושה". על ההבדלים בגישות הכלכליות בין המפלגות, אמר רוטמן כי "מפלגת העבודה הייתה יכולה להציג מילה במילה את התוכנית הכלכלית של נתניהו".
2 צפייה בגלריה
שמחה רוטמן
שמחה רוטמן
"יהיה איחוד מבן גביר". שמחה רוטמן
(צילום: משה מזרחי)
חגיגה לדמוקרטיה באחות הגדולה שלכם. "בוודאי. העובדה ששתי מפלגות בימין עושות פריימריז זו חגיגה דמוקרטית. יש אמנם דילים, אבל הכל עדיף על מה שקורה אצל לפיד וגנץ".
אין לכם באמת פריימריז. אתם עד עכשיו לא מצליחים להחליט מי יתחרה על המקום השלישי, החמישי, השביעי, העשירי. מה יהיה עם זה? "אתמול אושרו שריונים ליו"ר הליכוד, יש אצלם ברשימה הבטחות ייצוג ומחוזות, דבר שאצלנו לא קיים. הסיטואציה קצת שונה. אנחנו בכל מקרה רוצים איחוד".
תגיעו למספר דו ספרתי? "אני עוד לא יודע איך הרשימה הזו תצא לפועל, אבל כשאנחנו רואים את יריב לוין ואמיר אוחנה – אנשים שתיקון מערכת המשפט נמצא בראש סדר היום שלהם, זה הדבר החשוב ביותר. הייתי בחברון, ניגשתי לרב שמואל אליהו, אמרתי לו שיתן ברכה לכל חברי הכנסת שנלחמים לתיקון מערכת המשפט. אני חושב שהברכה של הציבור בהקשר הזה חשובה מאוד והתוצאות האלה מאוד משמחות אותי".
מה שמעניין את הציבור זה יוקר המחיה והכלכלה, לא מערכת המשפט. "מי שלא מבין שיוקר המחיה זה פסק דין של בג"צ, הטיפול בטרור זה פסק דין של בג"צ ויועץ משפטי שמגביל ואי יציבות שלטונית היא גם בגלל בג"צ. מערכת המשפט גורמת לכל הדברים האלה. אני יודע דבר אחד - מתפקדי הליכוד הראו שהם מבינים את זה, לדעתי גם ב-1 בנובמבר הציבור יבין את זה".
2 צפייה בגלריה
טקס מינוי שופטים בבית המשפט העליון
טקס מינוי שופטים בבית המשפט העליון
"בשנייה ששיטת הבחירות תתחלף - הסניוריטי יתבטל". נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות
(צילום: יואב דודקביץ')
על הפרסום ב-ynet וב"ידיעות אחרונות", שלפיו ח"כים מהימין מתכוונים לשנות את "שיטת הסניוריטי" שלפיה השופט הוותיק ביותר ממונה לנשיא בית המשפט העליון, אמר רוטמן כי "כנראה שגם עורכי ynet וידיעות אחרונות מבינים שמערכת המשפט היא הנושא הכי חשוב. הסניוריטי זה רק סימפטום, את שיטת בחירת השופטים במדינת ישראל חייבים להחליף, בשנייה ששיטת הבחירות תתחלף, הסניוריטי יתבטל ממילא. יש לנו בית משפט שמתנהל כמו חצר ביזנטית - אנחנו כבר יודעים שלושים שנה קדימה את סדר הירושה וזה לא יכול להמשיך".
נתניהו יהיה שותף לרצון הזה לשינוי? "אני חושב שרשימת הליכוד אומרת כן - מערכת המשפט חזקה על השולחן, זה הנושא היחיד שחשוב. אתם צודקים לחלוטין שמה שמטריד את עם ישראל זה המצב הכלכלי, אבל הבעיה היא שבסופו של דבר יש 10 חברי כנסת שקוראים לעצמם ימין כלכלי, לכן המנעד של הפתרונות בין הליכוד, גנץ ולפיד מבחינה כלכלית יהיה מאוד קטן. מפלגת העבודה הייתה יכולה להציג מילה במילה את התוכנית הכלכלית של נתניהו. אין שם באמת ימין כלכלי, ולכן הבחירות לא יכולות להיות על הנושא הזה, כי אין הבדל משמעותי בין המפלגות".