זוג שיכור נעצר לרקוד וחסם את כביש 90
(צילום: אור ירוק)

זוג שיכורים חסם שלשום (שלישי) לפנות בוקר את כביש הערבה, תוך שרקד והתחבק קילומטרים ספורים לפני מחסום משטרתי. מ', נהג סמיטריילר ותיק, הבחין בהם בעת נסיעתו. צפו בתיעוד שבפתח הכתבה.
"נהגתי על משאית פול-טריילר בדרך לאילת", סיפר מ' ל-ynet, "ופתאום באמצע הכביש ראיתי רכב עומד וחוסם את שני הנתיבים. שני צעירים רקדו והתחבקו באמצע הכביש. לא הבנתי מה קורה, עקפתי אותם מצד ימין על דרך העפר וכמה מאות מטרים משם הייתה ניידת משטרה. עצרתי ודיווחתי לשוטר שמיד נסע לשם ועצר אותם. בדרך חזרה השוטר עצר אותי וביקש את הסרטון, הוא סיפר לי שהם היו שיכורים מאוד".
כבר כמה שנים שמ' מוביל מטענים כבדים לאורך כביש הערבה, שבו נהרגו בעשור האחרון 33 בני אדם ונפצעו 430. "במזל גדול הצלחתי לראות אותם כי נהגתי במשאית ובזכות הגובה שלה רואים יחסית רחוק, וגם התאורה הלבנה עזרה. אם הייתי נוסע עם רכב פרטי כנראה שהייתי פוגע בהם ולא מספיק לעצור". מ' הוסיף כי "אני נוסע הרבה על כביש 90 ויש המון מקרים כאלה, בעיקר בלילה. לדוגמה, פעם נהגתי ומישהו רקד עירום על הכביש".
1 צפייה בגלריה
צפו: זוג שיכור נעצר לרקוד באמצע הדרך וחסם את כביש 90
צפו: זוג שיכור נעצר לרקוד באמצע הדרך וחסם את כביש 90
"חייבים לייצר נראות משטרתית כדי להרתיע נהגים". זוג השיכורים
(צילום: אור ירוק)
עו"ד יניב יעקב, מנכ"ל עמותת אור ירוק, מסר: "בשל ערנות ואזרחות טובה של נהג משאית נמנע כאן אסון כבד. נהג שנוסע במהירות של 90 קמ"ש בשעות הלילה המאוחרות, בחשיכה מוחלטת עלול לא להספיק להבחין ברכב ולא להספיק לבלום. כביש 90 הוא עורק תחבורה מרכזי ליישובי הערבה ולאילת ולכן חייבים לייצר נראות משטרתית לכל אורך הציר המרכזי כדי להרתיע נהגים ועל מנת לשמור על דריכות וערנות. במקביל יש לשפר את התשתית לכל אורך הכביש, להפוך אותו לבטוח ולוודא כי הוא מואר לכל אורכו".
כפי שנחשף ב-ynet, שרת התחבורה מרב מיכאלי אישרה לאחרונה תוכנית חירום לשדרוג הבטיחות בכביש הערבה: עד סוף 2023 יתווספו לכביש 13 נתיבי עקיפה, ובחלקו גם גדרות הפרדה ותאורה. במקביל, תתוגבר האכיפה בכביש, ויתווספו אליו שמונה מפרצים שבהם יוכלו שוטרים לעצור כלי רכב. כל זאת באמצעות תקציב חירום של 110 מיליון שקלים.