תיעוד: הבור בדיר אל אסד
(צילום: יאיר קראוס)

צעיר נפל לבור - ושני לוחמי אש שניסו לסייע לו נפלו אף הם: צעיר כבן 20 ושני לוחמי אש פונו בצהריים (ראשון) על-ידי אמבולנסים של מד"א במצב אנוש תוך כדי פעולות החייאה למרכז הרפואי לגליל בנהריה, לאחר שנפלו לבור בעומק שמונה מטרים בחצר בית ביישוב דיר אל-אסד שליד כרמיאל. בבית החולים נקבע מותו של אחד הכבאים - עדנאן אסעד מבית ג'אן, ובהמשך נקבע מותו של הצעיר.
שני לוחמי האש ניסו לחלץ את הצעיר, תושב חברון, ונפלו גם הם. לדברי המשטרה, הצעיר עבד ביישוב ונבדקת האפשרות שהוא נדחף אל הבור, ולא נפל בטעות.
הכבאים ירדו אל הבור, שמשמש לפינוי פסולת של סוסים במכלאה סמוכה, ככל הנראה בלי ציוד מיוחד - וכנראה נפגעו מגזים שהיו בתוך הבור. נמר חוסין, סגן ראש מועצת דיר אל-אסד שהיה עד לניסיונות החילוץ של הצעיר ולנפילת לוחמי האש, סיפר כי "אחד הכבאים רצה לרדת להוציא את הצעיר מתוך הבור, ותוך כדי הירידה הוא התעלף. לאחר מכן, החבר שלו רצה להציל את שניהם - ואז האירוע הסתבך והפך לאירוע קשה עם שלושה לכודים בתוך הבור".
2 צפייה בגלריה
עדנאן אסעד, הכבאי שנהרג בבור בדיר אל אסד
עדנאן אסעד, הכבאי שנהרג בבור בדיר אל אסד
עדנאן אסעד, הכבאי שנהרג מנפילה לבור בדיר אל-אסד
2 צפייה בגלריה
פעולות חילוץ ליד כרמיאל: נער נפל לבור - ושניים שניסו לסייע לו נפלו אף הם
פעולות חילוץ ליד כרמיאל: נער נפל לבור - ושניים שניסו לסייע לו נפלו אף הם
פעולות החילוץ בדיר אל אסד
לדבריו, "לקח הרבה זמן עד שהגיעו כל הכוחות המיומנים להוציא אותם, והם יצאו מחוסרי הכרה". כשנשאל האם לוחמי האש היו עם מסכות, ציין חוסין כי הם היו רק עם קסדה.
אחד מראשוני המגיעים לזירה, תושב דיר אל-אסד שמתגורר בקרבת מקום, סיפר כי לוחם האש הראשון ירד, "ואז אחרי שתי דקות התחילו לקרוא לו, ולצעוק שיש סולם, אבל הוא ירד מהסולם". הוא ציין כי "לא הצלחנו להוציא אותו, כי איך אפשר להוציא בן אדם שאיבד הכרה? אז הכבאי השני ירד".
חמודי עומאר, תושב המקום, ציין כי הבור המדובר נפתח כבר לפני שלושה חודשים, וכי המשטרה ידעה על כך. לדבריו, "אני סגרתי את הבור. שמתי עליו ברזל ושמתי עליו גם אבן".
ראש מועצת דיר אל אסד מדבר על הנפילה לבור
(צילום: יאיר קראוס)

מפקד תחנת מג'ד אל-כרום, סנ"צ יואל נוביק, סיפר שכשכוחות ההצלה הגיעו למקום, הם זיהו "הצעיר בתחתית הבור, בעצם מה שראינו זה רק את קצות הרגליים שלו. צוותים של כיבוי אש יורדים לחלץ אותו, ואז הבנו שגם הם נקלעו למעין מצוקה והקשר עמם אבד. המחזות לא היו קלים". על הטענות של תושבי המקום כי הבור היה פתוח כבר כמה חודשים, אמר נוביק: "אני באמת לא יודע, זו הפעם הראשונה שאני נמצא במקום הזה ספציפית".
הכוחות, ובהם אמבולנסים של חברת "חיאן", הגיעו תחילה למקום כדי לסייע לצעיר שנפל לבור ביישוב שבצפון. בזמן הפעולות בשטח נפלו כאמור שני לוחמי האש שניסו לחלץ את הצעיר. השלושה פונו בניידות טיפול נמרץ של מד"א, תוך ביצוע פעולות החייאה, למרכז הרפואי לגליל בנהריה.
מוסטפא אסדי, כונן של כוחות הצלה בתפקיד חובש בכיר שהגיע ראשון לזירה, סיפר כי השלושה "חולצו ללא רוח חיים, ללא דופק וללא נשימה. התחלנו לבצע עליהם פעולות החייאה מתקדמות במקום, והעברנו אותם לטיפול נמרץ בבית החולים".