אחרי פארסת מועד הפגישה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ התפנה הלילה (בין שלישי לרביעי) לפרסם מכתב שקיבל מיו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, אחרי ניסיון ההתנקשות בו. לפני הפגישה, שתתקיים ביום שישי הקרוב באחוזת הנשיא לשעבר מאר-א-לאגו שבפלורידה, הצהיר טראמפ: "נשיג שלום במזרח התיכון".
במכתב כתב לו אבו מאזן כי קיבל "בדאגה כבדה" את החדשות על ניסיון ההתנקשות בנשיא לשעבר - וציין כי צפה בתיעודים מהאירוע. "אסור שיהיה מקום למעשי אלימות בעולם של חוק וסדר. פעולות נתעבות של ניסיונות התנקשות או התנקשויות מוצלחות הן פעולות שנובעות מחולשה. יש לפתור את המחלוקות באמצעות תקשורת, תוך חופש ביטוי. מחשבותינו גם עם המשפחות של מי שנהרג או נפצעו בעצרת. אני מאחל לך כוח וביטחון".
1 צפייה בגלריה
מכתב מאבו מאזן לדונלד טראמפ בעקבות ניסיון ההתנקשות בו
מכתב מאבו מאזן לדונלד טראמפ בעקבות ניסיון ההתנקשות בו
"תודה מחמוד". טראמפ ואבו מאזן, ב-2017
(צילום: AFP)
טראמפ פרסם את המכתב ברשת החברתית שלו Truth Social, והוסיף מתחת לאיחולי אבו מאזן: "מחמוד (עבאס), כל כך נחמד. תודה לך. הכול יהיה טוב".
ראש הממשלה נתניהו יפגוש מחר את הנשיא המכהן ג'ו ביידן, ולמחרת ימריא לפלורידה כדי להיפגש עם הנשיא לשעבר והמועמד הרפובליקני לנשיאות דונלד טראמפ. נתניהו צפוי לעשות את סוף השבוע בארה"ב. ביום שישי יחגוג בנו יאיר את יום הולדתו.
להודעות הרשמיות על הלו"ז של נתניהו קדם כאוס. טראמפ היה זה שהודיע על מועד הפגישה איתו - תחילה ברביעי. אחר כך מחק, ותיקן לחמישי - ואז הודיע ש"לבקשת נתניהו", הפגישה תתקיים ביום שישי במאר-א-לאגו.
"אני מצפה לקבל את פני ביבי נתניהו במאר-א-לאגו בפאלם ביץ', פלורידה, ביום שישי. במהלך הקדנציה הראשונה שלי, היו לנו שלום ויציבות באזור, אפילו חתמנו ​​על הסכם אברהם ההיסטורי - וזה יקרה שוב. בדיוק כפי שאמרתי בדיונים עם הנשיא זלנסקי ומנהיגים אחרים בעולם בשבועות האחרונים, האג'נדה שלי של 'שלום באמצעות כוח' תוכיח לעולם שהמלחמות הנוראיות, הקטלניות והעימותים האלימים האלה חייבים להסתיים. מיליונים מתים, וקמלה האריס לא מסוגלת בשום אופן לעצור את זה", כתב טראמפ.