שר הביטחון יואב גלנט חושף בביקור ביוון כי איראן צברה חומר מועשר ברמה של-20% ו-60% שיכול להספיק לחמש פצצות גרעין. "תוכנית הגרעין האיראנית נמצאת בשלב המתקדם ביותר שבו הייתה מאז ומעולם. היא איננה מסתפקת בפצצה גרעינית אחת", אמר היום (חמישי) גלנט.
הוא איים כי "העשרה איראנית ל-90% תהיה טעות חמורה מצד איראןֿ. מחירה יהיה גבוה ויהיו לכך השלכות שיכולות להבעיר את המזרח התיכון. ישראל תפעל בכל האמצעים העומדים לרשותה למנוע איראן גרעינית, וכך מצופה גם מהקהילה הבינלאומית".
1 צפייה בגלריה
שר הביטחון יואב גלנט עם שר ההגנה של יוון ניקולס פנגיוטופולוס ב אתונה
שר הביטחון יואב גלנט עם שר ההגנה של יוון ניקולס פנגיוטופולוס ב אתונה
גלנט בביקור ביוון
(צילום: AFP)
גלנט החל הבוקר את ביקור העבודה הרשמי הראשון שלו ביוון, ממנה ימשיך לקפריסין. הוא התקבל במשמר כבוד במשרד ההגנה באתונה ונפגש עם עמיתו שר ההגנה היווני, ועם רמטכ"ל צבא יוון ובכירים נוספים.
בדבריו התייחס שר הביטחון למאמציה של איראן להשגת נשק גרעיני ובמקביל להיותה הגורם העומד מאחורי פעולות טרור באזור ובעולם כולו, והזכיר את סיכול הפיגוע בבית חב"ד באתונה, בחודש שעבר.
(צילום: ירון ברנר)

"שיתוף הפעולה המודיעיני בין המדינות קיבל ביטוי ציבורי לפני כחודש, עם מעצרם של שני פעילי טרור פקיסטנים שהופעלו על ידי משמרות המהפכה במטרה לפגוע במטרות ישראליות ביוון", אמר גלנט. "זהו אינו הפיגוע היחיד שנמנע. איראן, בהנחיה ישירה של מנהיגה, מקדמת פעולות טרור ברחבי העולם. זיהינו מאמצים אלו ביוון, גרמניה, קפריסין ובמדינות נוספות".
לדבריו, "בחודשים האחרונים מתמודדת מדינת ישראל עם התקפות טרור מלבנון, מסוריה, מעזה ומיו"ש. לכולן מכנה משותף מובהק: איראן. איראן איננה איום רק על ישראל: היא המממנת, המאמנת, התומכת ומובילת הטרור ועסקאות הנשק המסוכנות והגדולות בעולם".
"לשם המחשה, לאורך חצי השנה האחרונה נחתו בסוריה, על בסיס שבועי, טיסות מאיראן ובהן אמצעי לחימה, שנועדו להמשיך להפיץ את פעילותה ההרסנית באזור", הוסיף גלנט. "אנו פועלים ונמשיך לפעול באופן שיטתי מול איום זה.