כתב אישום הוגש היום (חמישי) נגד דור נעים סרפוס (36) לאחר שהוא נאשם באיומים והפרת הוראה כלפי עינב צנגאוקר, אימו של החייל החטוף מתן, ואיומים על מפגינים נוספים בקפלן למען החטופים.
1 צפייה בגלריה
 דוד נעים סרפוס נאשם כי איים על עינב צנגאוקר, אמא של החטוף מתן ובפגיעה שלא כדין בה ובכל תומכי המחאה בקלפן
 דוד נעים סרפוס נאשם כי איים על עינב צנגאוקר, אמא של החטוף מתן ובפגיעה שלא כדין בה ובכל תומכי המחאה בקלפן
דור נעים סרפוס. הפר את תנאי המעצר
על-פי כתב האישום, ב-4.9 הפיץ סרטון בשעת לילה מאוחרת ברשתות החברתיות בו הוא נשמע אומר: "לכל חברי כוח קפלן, אני רוצה להגיד לכם שאנחנו נשחט לכם את הפרצוף ואנחנו נשחט לכם את הגוף, ואת בני משפחותיכם, ואת הסבים והסבתות שלכם, ואת הילדים, ואת האחים שלכם ואת כל המשפחה שלכם ואת כל הבתים שלכם. אתם אוהבים כאפיות של ערבים, אנחנו נחריב לכם את החיים".
בהמשך לאותן הנסיבות, יומיים לאחר מכן איים הנאשם בסרטון נוסף על צנגאוקר כששלח לה סרטון בו הוא צילם את עצמו ואמר את המילים הבאות: "עינב צנגאוקר, את שהולכת להפגנות של משפחות החצופים וכל החרא הזה, אני אתפוס אותך בהפגנה". בסרטון הוא נראה אוחז בסכין בידו, מנופף בו, ואז שב ומאיים על צנגאוקר: "אני אתנפל עלייך, לכי קיבינמט".
הנאשם נעצר ב-13.9 והובא לדיון בבית משפט השלום. השופט אופיר טישלר הורה על שחרורו בתנאים ובערבויות ובהם מעצר בית מוחלט עד 18.9 בבית אימו שברמת גן. הנאשם זומן יום לפני סיום הארכת המעצר לתחנת המשטרה אך לא התייצב ובכך הפר את ההוראה החוקית. בנוסף הוא נמצא שוהה מחוץ לבית אימו, בעיר נהריה.
כרגע הוארך מעצרו של דור, שמוכר ברשתות החברתיות בעקבות מקרים נוספים של הטרדה שמתועדים ברשתות, וככל הנראה התביעה תעתור כעת נגדו למאסר בפועל.
ע"ד זהר משה שמייצג מטעם הסנגוריה הציבורית את סרפוס, אמר בתגובה: "דור מוכר למערכת בריאות הנפש, ולאור מצבו נשלח להסתכלות פסיכיאטרית. נמתין לקבלת חוות הדעת הרפואית וחומרי החקירה ולאחר שנלמד אותם נשקול את המשך צעדינו".
במטה המשפחות מסרו כי הם מזהירים זה זמן רב מפני ההסתה והאלימות הגואה כנגד משפחות חטופים. על פי המטה: "כל משפחה אשר היקר לה מכל חטוף במנהרות המוות של חמאס חובתה לפעול על פי צו מצפונה ולהיאבק בכל דרך שהיא מוצאת לנכון על מנת לדחוק בממשלה להחזיר אותו הביתה בשלום. תהא הדרך אשר תהא, אין זכות לאף אחד לנקוט באלימות מכל סוג שהוא כנגד אף בן או בת משפחה שכבר כמעט שנה מצפים לשובם של יקיריהם. כתב אישום זה הוא אות אזהרה לכל מי שמסית ונוקט באלימות כנגד משפחות החטופים. אנו מצפים שכל מי שמסית יטופל בהתאם".

ההפגנה הרשמית בוטלה, צנגאוקר תקיים "הפגנת רחוב עממית"

בתוך כך, ועל רקע ההודעה של מטה משפחות החטופים כי בשל המצב הביטחוני לא תיערך הפגנה במוצ"ש הקרוב, פרסמה עינב צנגאוקר כי היא בכל זאת תגיע למקום ותערוך "הפגנת רחוב עממית". לדבריה, "בחודשים האחרונים הפך שער בגין לסמל המאבק לשחרור החטופים. המקום אליו מגיעות המשפחות, יחד עם ציבור גדול ונחוש, כדי לזעוק למען עסקה שתציל חיים ותחזיר את כולם. לי ולמשפחות רבות, אין את הפריבילגיה לשבת בבית. לחטופים נגמר הזמן. דווקא כשהתותחים רועמים, וכשמרכז הכובד עבר צפונה, אסור לנו לתת לנושא לרדת מסדר היום ולאפשר לנתניהו מטפרד העסקאות לנטוש אותם במנהרות המוות.
עינב צנגאוקר, אימו של מתן שחטוף בעזה קוראת לציבור להמשיך ולתמוך במאבק להשבת החטופים

"אני מכבדת את החלטת מטה המשפחות לבטל את העצרת שתוכננה לאור המצב הביטחוני, אבל במוצ"ש הקרוב משפחות רבות ואני נהיה בשער בגין להפגנת רחוב עממית, כמו תמיד בחודשים האחרונים. בכל מצב ובכל תרחיש. נקיים הפגנה חוקית בהתאם להנחיות פיקוד העורף - כל עוד לא ישתנו ההגבלות בנושא ההתקהלויות. אני קוראת לכם/ן לעמוד יחד איתנו ולדרוש מנתניהו להפסיק לטרפד ולהביא את העסקה שעל השולחן שתחזיר את החטופים, תמנע הסלמה ותביא גם להסדרה בצפון".