2 צפייה בגלריה
תיעוד התקיפה לכאורה של ארצות הברית
תיעוד התקיפה לכאורה של ארצות הברית
תקיפת ארה"ב בסוריה. ארכיון
ארצות הברית תקפה הלילה (בין רביעי לחמישי), בפעם השנייה בשבועות האחרונים, מתקן אחסון נשק ששימש את משמרות המהפכה האיראניים בדיר א-זור שבמזרח סוריה. כך לפי הפנטגון. המרכז הסורי למעקב אחר זכויות אדם, ארגון המזוהה עם האופוזיציה היושב בלונדון, תשעה בני אדם ה"קשורים למיליציות הנתמכות על ידי איראן" נהרגו במתקפה האמריקנית.
שר ההגנה של ארה"ב לויד אוסטין אמר בהצהרה כי התקיפות בוצעו על ידי שני מטוסי F-15 אמריקניים בתגובה לתקיפות האחרונות נגד כוחות ארה"ב בעיראק ובסוריה. "אם התקיפות של שלוחות איראן נגד כוחות ארה"ב יימשכו, לא נהסס לנקוט צעדים נחוצים נוספים כדי להגן על עצמנו", הוסיף אוסטין.
זמן קצר לאחר מכן דיווחה הרשת האמריקנית CNN מפי גורם ביטחוני אמריקני בכיר כי ארה"ב נקטה "צעדים נוספים כדי לתקשר ישירות עם איראן" כי היא "אינה שואפת להסלים את הסכסוך במזרח התיכון" על רקע מלחמת ישראל בחמאס.
"לנוכח המתחים המוגברים הנובעים מהסכסוך המתמשך, נקטנו אמצעים נוספים כדי לתקשר ישירות עם טהרן, עם קבוצות המזוהות עימה בעיראק, עם לבנון ועם שותפינו האזוריים", אמר הבכיר. "אנו מבקשים להבהיר כי הפעולות הצבאיות שלנו אינן מעידות על שינוי בגישה שלנו למלחמת ישראל-חמאס, ואין לנו כוונות להסלים את הסכסוך באזור".
2 צפייה בגלריה
לויד אוסטין
לויד אוסטין
"לא נהסס לנקוט צעדים נחוצים נוספים". אוסטין
(צילום: רויטרס)
בחודש שעבר תקף צבא ארצות הברית שני מחסני נשק ותחמושת במזרח סוריה המשמשים את משמרות המהפכה של איראן וקבוצות הנתמכות על-ידיה. כך מסר הפנטגון, שציין כי הנשיא האמריקני ג'ו ביידן הורה על ביצוע התקיפות, בתגובה לתקיפת המל"טים על הבסיסים האמריקניים בסוריה.
ארה"ב הציבה 900 חיילים בסוריה, ו-2,500 נוספים בעיראק השכנה. 45 מחייליה נפצעו, כאשר בסיסים ומטרות אמריקניים באזור הותקפו לפחות 40 פעמים מפרוץ המלחמה. לפני שבועיים וחצי הותקפו כמה בסיסים אמריקניים במקביל, וביידן קטע את מסיבת העיתונאים שלו ואמר כי הוא "בדרך לחדר המצב".
אמש אישר גורם אמריקני כי מל"ט אמריקני מתקדם מדגם ריפר MQ-9 הופל מול חופי תימן. מוקדם יותר טענו החות'ים בתימן כי הם אלה שיירטו את כלי הטיס המתקדם. גורם אמריקני אמר לסוכנות הידיעות AP כי צבא ארה"ב ממשיך לבחון את פרטי התקרית ובודק בין היתר אם המל"ט היה במרחב אווירי בינלאומי או שהיה בתוך המרחב של תימן כשהופל - כפי שטענו החות'ים.